Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

HH accu T4 westfalia

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Njels
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mar 2016, 17:36

HH accu T4 westfalia

Bericht door Njels »

Beste alle wederom een vraagje dit maal over mijn HH-accu's.

Mijn accu's laden niet op tijdens het rijden of na aansluiting van 220 aan stekker.

in het display blijft voltage op 10.1v staan.

Zou de oorzaak 2 kapotte accu's zijn?

iemand tips.

groeten Niels

Volkswagen T4, 1994, Camper/Westfalia hoogdak
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: HH accu T4 westfalia

Bericht door Snautzer »

Multimeter en dan testen of de accu's lading krijgen . Kan altijd ook nog een defect metertje in je dashboard zijn.
Gebruikersavatar
Njels
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mar 2016, 17:36

Re: HH accu T4 westfalia

Bericht door Njels »

wanneer de bus aan de netspanning hangt dan zie ik een stekkertje in het display verschijnen. Alleen met netspanning werkt de kachel en tijdens het rijden en bij netspanning werkt de koelkast. Dus aangekomen op een plek zonder netspanning is er geen koeling of verwarming vd kachel mogelijk. het display lijkt het juist weer te geven. Ook heeft de camper meer dan een dag aan de netspanning gehangen zonder dat de accu daar voller van leek te worden. Nog steeds 10.1v.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: HH accu T4 westfalia

Bericht door Leo45 »

Als de spanning tijdens het rijden iets oploopt dan wordt er wel geladen maar als dan de spanning bij het uitschakelen van de motor direkt inelkaar zakt dat zijn je hh-accu's of als het er een is de hh-accu overleden.

Vervangen is dan helaas de enige optie.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: HH accu T4 westfalia

Bericht door edwinh »

Njels schreef:wanneer de bus aan de netspanning hangt dan zie ik een stekkertje in het display verschijnen. Alleen met netspanning werkt de kachel en tijdens het rijden en bij netspanning werkt de koelkast. Dus aangekomen op een plek zonder netspanning is er geen koeling of verwarming vd kachel mogelijk. het display lijkt het juist weer te geven. Ook heeft de camper meer dan een dag aan de netspanning gehangen zonder dat de accu daar voller van leek te worden. Nog steeds 10.1v.
Ik denk een kort gesloten cel in de accu
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Gebruikersavatar
Njels
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mar 2016, 17:36

Re: HH accu T4 westfalia

Bericht door Njels »

Ok thnx voor de reply's, ik ga 2 nieuwe HH-accu's aanschaffen. Bedankt voor het advies :wjw
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: HH accu T4 westfalia

Bericht door LAYCA »

Njels schreef:Ok thnx voor de reply's, ik ga 2 nieuwe HH-accu's aanschaffen. Bedankt voor het advies :wjw
Inderdaad geen keuze 10,1 v dan zijn de accu's meestal overleden.
Hou bij vervanging wel in de gaten of dit niet weer voorkomt want als de spanning bij een goede accu langdurig te laag blijft zijn deze binnen de kortste keer ook naar de KL&&&88.
Ondergrens 11,6 volt beslist niet lager.

Groeten Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
Njels
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mar 2016, 17:36

Re: HH accu T4 westfalia

Bericht door Njels »

LAYCA schreef:
Njels schreef:Ok thnx voor de reply's, ik ga 2 nieuwe HH-accu's aanschaffen. Bedankt voor het advies :wjw
Inderdaad geen keuze 10,1 v dan zijn de accu's meestal overleden.
Hou bij vervanging wel in de gaten of dit niet weer voorkomt want als de spanning bij een goede accu langdurig te laag blijft zijn deze binnen de kortste keer ook naar de KL&&&88.
Ondergrens 11,6 volt beslist niet lager.

Groeten Wim
Dank Wim, ik ga de accu's goed in de gaten houden :D
Gebruikersavatar
S@ND3R
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2011, 00:26
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: HH accu T4 westfalia

Bericht door S@ND3R »

Mijn orginele accu's zijn ook op van mijn T4 Westfalia, iemand een goede tip welke accu's waar aan te schaffen?
I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !!
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: HH accu T4 westfalia

Bericht door LAYCA »

S@ND3R schreef:Mijn orginele accu's zijn ook op van mijn T4 Westfalia, iemand een goede tip welke accu's waar aan te schaffen?
Als de oude accu's een hoge leeftijd hebben gehaald kies dan dit type accu.
Er past maar een formaat in een cali zover ik weet (2 accu' s links achter)'.
Een beetje shoppen kan geen kwaad maar goed is meestal pittig aan de prijs.



Groeten Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Plaats reactie