Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ervaring rijker met Mileuzone's......

vragen over de T4
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring rijker met Mileuzone's......

Bericht door eindgebruiker »

Zo ziet het er in Amsterdam uit, zoek de verschillen: https://www.google.nl/maps/@52.3825193, ... 312!8i6656

Je krijgt één keer de kans, op een vierbaansweg waar je waarschijnlijk 50 rijdt, om acht regels tekst te lezen en te beseffen dat dit op jou slaat. Dat noem ik niet echt duidelijk.

Kun je daarna nog omkeren? Waar wordt er geflitst?
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Ervaring rijker met Mileuzone's......

Bericht door bvddobb »

eindgebruiker schreef: Je krijgt één keer de kans, op een vierbaansweg waar je waarschijnlijk 50 rijdt, om acht regels tekst te lezen en te beseffen dat dit op jou slaat. Dat noem ik niet echt duidelijk.
Nou, in Utrecht staan al die vier borden uit het voorbeeld hierboven dus langs één en dezelfde invalsweg. Je krijgt op die éne invalsweg richting het centrum drie keer een vooraankondigingsbord waar je na elk bord een gelegenheid hebt af te slaan (drie gelegenheden in totaal dus), en aan de overkant van de laatste kruising waar je nog kunt afslaan (de vierde gelegenheid) nog eens de eigenlijke zoneborden. Nogmaals, je kunt véél van die milieuzone zeggen, maar niet dat 'ie onduidelijk staat aangekondigd, echt niet. Dan moet je het toch echt bijna niet willen zien :knipoog
Gebruikersavatar
rradd
Berichten: 229
Lid geworden op: 12 feb 2010, 14:05

Re: Ervaring rijker met Mileuzone's......

Bericht door rradd »

Ik heb hetzelfde meegemaakt als Nicole. In het weekend van 20 t/m 22 mei waren er werkzaamheden aan de A12. Komende van de Narcisstraat kon ik niet via de A27 naar de A12. In de stad was een omleidingsroute aangegeven. Via Graadt van Roggenweg, verkeersplein Oudenrijn, A2 en de A15 via Rhenen naar huis. Hierop ben ik in beroep gegaan omdat ik een aanwijzing heb gevolgd.
Ook klopt het te laste legging niet. De overtreding is handelen ism een gesloten verklaring voor motorvoertuigen op meer dan 2 wielen. De weg was niet afgesloten voor alle voertuigen op meer dan 2 wielen, maar voor voertuigen van bepaalde bouwjaren.
Ik wacht het verder af.
Home is where the Van is.
Volkswagen California Club 1994
nicole
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:39
Locatie: Waar mijn neus naar toe gaat !

Re: Ervaring rijker met Mileuzone's......

Bericht door nicole »

Tja, ik had hier ook niet aan gedacht, nu zal ik hier wel beter opletten dure leerschool.posting.php?mode=reply&f=2&t=52896#
nog bedankt voor het opzoeken ' bvddobb " ik kom niet vaak in Utrecht , dat was jaren geleden met de auto.
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring rijker met Mileuzone's......

Bericht door eindgebruiker »

@bvddobb die milieuzoneborden staan ook volop in Amsterdam, maar daar let ik er niet op omdat ze niet op personenauto's slaan. Hoe kan ik weten dat de milieuzone in Utrecht, aangekondigd met exact dezelfde borden, wel op mijn auto van toepassing is? Dat is pas bij het laatste bord. Vandaar ook mijn vraag: kun je na dat laatste bord nog omkeren? Of wordt je meteen geflitst?
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Ervaring rijker met Mileuzone's......

Bericht door bvddobb »

@eindgebruiker: je bent de enige niet die er zo over denkt:

Rechter: borden milieuzone te onduidelijk
#rtvutrecht
http://rtvu.nl/n/1499948/
Afbeelding

Persoonlijk lijkt het me dat je wel echt de afgelopen drie jaar in de woestijn van Jemen of diep in het oerwoud van Irian Jaya moet hebben gezeten om de discussies in de media, op forums, enz rondom de Utrechtse, Rotterdamse en binnenkort Amsterdamse milieuzones gemist te hebben. Misschien niet alle details van de discussie, maar dát die zone er is en wat 'ie zo ongeveer inhoudt (oude diesels mogen de stad niet in, óók personenauto's niet) en dat je dus een beetje moet opletten als je de stad in wilt kun je toch moeilijk gemist hebben.
Maar goed, zoals ik al zei, wij wonen hier aan de rand van de zone, dus wij hebben dat waarschijnlijk wat aandachtiger gevolgd dan anderen. In ieder geval vindt ook de rechter de aanduidingen niet duidelijk genoeg.

Wat je vraag betreft: ik weet niet precies waar de camera's staan. Maar vlak vóór het laatste bord met de details kun je nog afslaan, daarachter een hele tijd niet meer... Op andere plekken zoals in oost (waar rradd over schrijft) weet ik het niet, wij komen meestal hier of over de Vleutenseweg de stad binnen.
Laatst gewijzigd door bvddobb op 20 jul 2016, 10:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Ervaring rijker met Mileuzone's......

Bericht door Ali_Blabla »

Ik woon ook in Utrecht, echt net buiten de milieuzone. Heb er dus vaak mee te maken met m'n busje. De borden vind ik ook niet heel duidelijk aanwezig. Uit ervaring weet ik nu waar ik wel en niet mag komen, dit heb ik eerder op kaartjes uitgevogeld dan met de borden...
Als ik naar mijn vaste garage wil moet ik ontzettend omrijden want die zit vlakbij het centrum. Eigenlijk moet ik altijd omrijden omdat de Daalsetunnel bij de milieuzone hoort en laat dat nu net de juiste weg zijn om ook de stad UIT te komen... :nuts
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaring rijker met Mileuzone's......

Bericht door odorf »

@Nicole;
Wat heel belangrijk is dat de rechter een paar dagen geleden heeft geoordeeld dat de door Utrecht verzonnen borden onduidelijk zijn - en niet algemeen bekend hoeven te worden geacht. Focus daar op als je in bezwaar gaat.

De groep in Rotterdam die tegen de milieuzone vecht, werkt ook samen met boetecontrole.nl
Je moet altijd eerst de boete betalen, maar wanneer zij (zie hun website) er brood in zien, dan gaan ze in beroep op basis van no cure - no pay.
Als zij het winnen (wat nu zeer aannemelijk lijkt in jouw geval) dan krijg je je de door jouw betaalde boete terug en hoef je uiteindelijk niets te betalen

---
#mznee.jpg
Ach in Rotterdam zijn we nu inmiddels al aan de derde generatie borden toe.
En dan reken ik de electronische variant niet eens mee.
De laatste variant is in de meeste gevallen kolossaal groot, ik schat zo'n 4x5 meter.
(ook geschatte kosten 10- tot 15.000 euro per exemplaar. :ie )
Maar toch klopt wat erop staat nog steeds niet.
Zo zou je kunnen denken dat alle benzine (1993) en dieselauto's (2001) van vóór de bepaalde datum worden geweerd.
Maar voertuigen met LPG mogen er bijvoorbeeld voor het grote deel ook niet in.
En auto's van 40 jaar en ouder bijvoorbeeld mogen er weer wél in, staat niet vermeld op het bord.

Maar wat ik nóg stommer vind is de plaatsing van dit bord, nog geen 5 meter voor de camera in een bocht.
Hier kun je dus NIET meer keren en word je onherroepelijk geflitst.
En op de wegen hier naar toe staat alleen een algemene aankondiging dat je een 'Milieuzone/Low emission zone' nadert.

En dat alles voor Symboolpolitiek cq Azijnmaatregel waar in Rotterdam in totaal maximaal 1,7% van het autoverkeer wordt geweerd.
Maximaal, want zoals het stukje van Jan2009 al aangeeft, er zijn eerder al veel effectievere maatregelen zoals de slooppremie ingezet.

Oftewel het gras in de tuin is te hoog, ik ga eerst met een keukenschaartje langs de rand van mijn terras wat knippen.
Dat ziet er dan uit alsof ik 'iets' heb gedaan. En daarna ... dan zijn er nieuwe verkiezingen. :gif

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Jan Para
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 aug 2016, 21:12

Re: Ervaring rijker met Mileuzone's......

Bericht door Jan Para »

:-)

Bij ons mag je dus met een ouwe Fiat camper (lichter dan 3500 kilo) uit 1992 met hele dikke diesel rokende uitlaten gewoon door de stad heen blazen.

De milieuzone geldt voor vrachtwagens met een te hoge uitstoot van fijn stof en stikstofdioxide.
Vrachtwagens (maximum massa meer dan 3500 kg) met een te hoge uitstoot van fijn stof en stikstofdioxide, euronorm lager dan IV, mogen de milieuzone niet in.

Volgens TNO testen loopt het allemaal niet hard en met het uitsluiten van bepaalde "vervuilers".

Maar goed. Alle kleine beetjes zullen wel helpen en niemand zit op een warme zomerse dag met een dik hogedrukgebied te wachten op ... Afbeelding
:T44EVER VW T4 California Coach K3 2002 75KW TDI 5G / 102 PK Westfalia 7DC TY2
Plaats reactie