Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wanddikte dieseltank?

vragen over de T4
Plaats reactie
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Wanddikte dieseltank?

Bericht door Herman744 »

Hoi,

Ik heb tijdens het slijpen aan de voordorpel (binnendorpel bestuurderskant) de kunststof dieseltank geraakt. Heb er ongeveer 2 mm diep ingesneden. Tank lekt (nog) niet. Weet iemand wat de materiaaldikte van de tank is?? Een neef heeft nog een tank liggen. Het zou veel werk besparen als ik met mijn eigen tank verder zou kunnen rijden zonder kans op lekkage.

Bvdank voor antwoorden.
Herman744
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Wanddikte dieseltank?

Bericht door odorf »

Misschien een idee om de sleuf met kneedbaar staal of epoxy op te vullen?

Bison heeft oa dat spul. Al het nog niet lekt is hij in ieder geval niet door lijkt mij Maar kan een dunner laagje zijn met op de duur kans op scheur. Dat kneedbare materiaal wordt hard en dan zit het weer goed beschermd.

Maar dat zijn slechts mijn hersenspinsels.

Succes, en voorzichtig verder!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: Wanddikte dieseltank?

Bericht door Herman744 »

Bedankt Odorf,

Bizon epoxy voor metaal heb ik nog liggen, maar of dat op kunststof houdt moet ik uitproberen. Gebruiksaanwijzing heb ik
helaas niet meer, maar zal op internet wel te vinden zijn. Hoe is het trouwens met jouw bus? Je hebt er zo hard aan gewerkt. Blijft de roest nu weg?

Groet,
Herman744
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Wanddikte dieseltank?

Bericht door odorf »

heb je hier iets aan?
Vooral het opruwen is denk ik belangrijk.
Ik zou lekker grof schuurpapier nemen. 80 ofzo.

https://www.bison.nl/static/products/as ... 3652_2.pdf

Bij mijn bus zijn er ook wel een paar plekken die (nog) wat aandacht nodig hebben. Maar dat wist ik ook. Weinig onverwachte nieuwe plekken.
Maar het is niet zo dat ik nu stil kan zitten en het voor altijd klaar is. Ik moet blijven opletten en proberen nieuwe roestplekken in de kiem te smoren. De plekken die ik al goed behandeld heb zoals de raamranden/voorruitstijlen blijven tot nu toe goed. Achterspatranden had ik ook gezandstraald en behandeld maar daar zaten wat kleine gaatjes en daarmee blijf ik problemen houden dus daar moeten echt nieuwe stukjes in. Maar dat wist ik al dus dat verraste niet.

Blijft een oud beestje en dat is leuk.

Maar echt radikale dingen pak ik nu niet aan. Eerst maar eens kijken waar en wanneer het met de milieuzonde eindigt.

Succes!

En we zijn benieuwd naar de plaatjes natuurlijk :toppie .

Odorf
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Wanddikte dieseltank?

Bericht door odorf »

Tja ... Zit het nog ff te lezen.
En ik hoop dat de brandstoftank niet van polypropyleen (PP) is. Want daar is dit Bison-spul niet geschikt voor ...

Anyone??
Van welk materiaal is de brandstoftank ??
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2367
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Wanddikte dieseltank?

Bericht door spyke »

Heb nog een tank liggen stuur je pb?
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: Wanddikte dieseltank?

Bericht door Herman744 »

He Spyke,

Ik kan bij mijn neefje zo gratis een tank ophalen. Kwartiertje rijden. Bedankt voor je aanbod, maar mijn neef deed eergisteren dit aanbod al. Hij was er graag vanaf. Eerst maar eens kijken hoe het met de dichtheid is. Ik heb er wel vertrouwen in. Ik heb vandaag met de bus gereden, tank wat minder dan half vol. Geen nattigheid te zien.
Bijlagen
DSCN6324 (1).JPG
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: Wanddikte dieseltank?

Bericht door raf_construct »

Heb onlangs nog eentje doorboord om hem af te tappen. Ik schat een 3a4mm. Ik zou hem gewoon voltanken, als hij niet gaat zweten is de kans klein dat hij dat binnen zoveel tijd alsnog gaat doen.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Wanddikte dieseltank?

Bericht door ktmkrik »

Wat je ook kan doen is de snee even met een soldeerbout lichtelijk verwarmen en zo het geheel weer dichtstrijken, een simpele en goedkope oplossing!
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: Wanddikte dieseltank?

Bericht door Herman744 »

Ktmkrik,

Heb ik ook aan gedacht, maar niet uitgevoerd. Ik heb een plekje schoongemaakt in de buurt van de snee en er metaal epoxy van Bison opgesmeerd. Na 1 dag kon ik het er niet meer afkrabben met mijn nagel en met een beitel. Daarna de snee mooi rond gevuld. Zit vast als een huis.

Iedereen: Bedankt voor het meedenken.

Herman744
Plaats reactie