Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Massa probleem trekhaakbekabeling?

vragen over de T4
Plaats reactie
bekend
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 mei 2013, 22:21

Massa probleem trekhaakbekabeling?

Bericht door bekend »

Hallo, ik heb bij mijn t4 (acv 2.5 tdi 2002) de trekhaakbekabeling vervangen. De oude was verrot. Ik heb een set gekocht van bosal en alles volgens de handleiding aangesloten.
Alles werkt. Maar er is 1 probleem. Als ik de verlichting aan doe, brandt het knperlicht mee. Zowel bij een aanhanger als bij een fietsenrek. Beide doen het bij mijn anders auto prima. Nu heb ik elders gelezen dat dit een massaprobleem kan zijn. De massa is echter wel goed aangeslotten. Hoe los ik dit op?
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: Massa probleem trekhaakbekabeling?

Bericht door slopelrijder »

vraag; is de caravan aangekoppeld of niet?
bij mijn caravan gebeurt namelijk hetzelfde als hij NIET aangekoppeld is....eenmaal aangekoppeld op de trekhaak, dan werkt het wel goed...
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
bekend
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 mei 2013, 22:21

Re: Massa probleem trekhaakbekabeling?

Bericht door bekend »

Wel aangekoppeld
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: Massa probleem trekhaakbekabeling?

Bericht door kikker »

Heb je een mini schakelaar voor je mistlamp uit te zetten in de stekkerdoos? Druk die is in als je je verlichting aan heb. Misschien pakt die massa over je mistlamp. Maar als je de stekker er dus in hebt deze niet over je mistlamp kan pakken omdat die ontkoppelt is. Maar iets ander (knipperlicht) pakt waardoor die gaat branden.

In dat geval heb je waarschijnlijk een massakabel bij je achterlichtunit los. Loop dan even alle bruine draden na of die vastzitten aan de carrosserie.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Plaats reactie