Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vw t4 1.9 d ruilmotor gloeit niet voor!

vragen over de T4
Plaats reactie
Fili'puurke
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 aug 2014, 11:23

vw t4 1.9 d ruilmotor gloeit niet voor!

Bericht door Fili'puurke »

Hallo everybody,

Nu heb ik ons grijs muisje, de t4 1.9d van het jaar 2000, haar motor opgeblazen!
Tijdens de laatste rit heeft het lampje van het water 2x gebrand en gepiept maar ik besliste om er thuis effe naar te kijken wat achteraf te laat is gebleken want ik heb m'n motor opgeblazen.
Na wat onderzoekwerk heb ik gevonden dat de golf 3 motor er ook inpast mits enkele aanpassingen...
Nu draait de golf motor al via de startmotor rond in mijn grijze t4 maar draaien uit zichzelf doet hij nog niet en volgens mij ligt dit aan het voorgloeien want het lampje op m'n dashboard brandt niet als ik hem wil voorverwarmen.

Is er iemand die me kan vertellen wat ik verkeerd heb gedaan of ben vergeten?
Heb ik een draad verkeerd aangekoppeld ofzo...

De zekeringen heb ik al nagekeken.
Van de oude motor heb ik de gloeikaarsen eruit gehaald, waarvan er 2 al gebroken waren, en heb deze aan de 12v getest maar deze gloeien ook niet!
Het koperen latje tussen de gloeikaarsen heeft wel even contact gehad met iets anders en ik denk misschien dat dit een kortsluiting veroorzaakt zou kunnen hebben of kan dit niet?


Alvast bedankt voor de tips!

Gegroet Filip


Ps: dit is mijn eerste keer dat ik een motor in en uit een auto of busje haal :bonk
Plaats reactie