Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

transporter t4 AHY distributie timing gevraagd

vragen over de T4
Plaats reactie
transmaroc
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jun 2009, 19:47

transporter t4 AHY distributie timing gevraagd

Bericht door transmaroc »

Goedenavond leden

Ik had in het verleden van 1998 tot 2007 een 2.4d transporter van 1995 waaraan ik alles zelf deed distributieriem en onderhoud

maar sinds 2009 in bezit van een 2.5 tri AHY vanuit 2000 , in 2009 met kilometerstand van 180.xxx distributieriem bij de dealer laten doen voor 900 euro zonder waterpomp ? terwijl het toch erbij moet bij een distributieriem set

nu staat er 240.xxx op de teller heb met de riem rond de 40.000 km privé kilometers meeste zijn snelweg kilometers ( vakantie naar marokko) heb al bij de dealer nieuwe set besteld en wil de distributie riem dit keer zelf monteren speciaal gereedschap besteld via internet

wie kan me helpen met een how to handleiding in mn vraagbak van transporten kan ik niets vinden

mn zoon zei dat als ik met originele riem 40.000 heb gereden dat tie t nog aankan . heb hem wijsgemaakt dat de riem 7 jaar oud is dus kans op scheuren in de riem is groot

ik hoor graag van jullie

mvg
Caravelle 111kw 151pk Power!!!!
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: transporter t4 AHY distributie timing gevraagd

Bericht door koensch »

distributieriem moet worden vervangen na 90.0000 km of 6 jaar, wat het eerste komt.

als ik jou was zou ik er maar snel een nieuwe riem op zetten!

nb: de waterpomp zit niet bij een riemwissel er "automatisch" in. De praktijk heeft geleerd dat een kapotte waterpomp de distributieriem kan meenemen.
Een verstandig mens neemt altijd de waterpomp mee; alles ligt toch open en voor 100,= euro wil je niet het risico lopen dat je fatale motorschade krijgt vanwege een rotte waterpomp.

Een goede garage zal je altijd advisieren de waterpomp, spanrollen en wat nog meer ook gelijk mee te nemen, een verstandig mens zal dat advies opvolgen.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
transmaroc
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jun 2009, 19:47

Re: transporter t4 AHY distributie timing gevraagd

Bericht door transmaroc »

heeft iemand nog aanwijzingen hoe de distributie gedaan moet worden ? een how to ?
Caravelle 111kw 151pk Power!!!!
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: transporter t4 AHY distributie timing gevraagd

Bericht door koensch »

transmaroc schreef:heeft iemand nog aanwijzingen hoe de distributie gedaan moet worden ? een how to ?

als je het eens in de 6 jaar doet heb je geen routine en mis je de foefjes om het efficient te doen.

als je een how-to nodig hebt zou ik het aan een professional overlaten.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Plaats reactie