Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Centrale deurvergrendeling

vragen over de T4
Plaats reactie
morholt
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jun 2016, 22:12

Centrale deurvergrendeling

Bericht door morholt »

Sorry nog een onderwerp van mij...
De centrale deurvergrendeling werkt niet meer. En dat betekend dat de ontvanger (tikt als de afstandbediening aangedrukt wordt en lampje brand van de ontvanger) en afstandbediening wel werken maar er geen enkele reactie is op de deuren. Nu heb ik zitten kijken en ik schets even de opstelling van deze t4:
Er zit een zwart kastje wat dus de ontvanger is van de afstandbediening hieruit gaan meerdere draden naar een ander zwart kastje die boven de verzekeringskast vast op een ijzeren plaat zit. Vandaar uit gaan de 4 draden naar de deuren toe. (de draden van de ontvanger en de draden naar de deuren toe zitten allemaal op een stekker aangesloten).
Ik neem aan dat de bovenste zwarte kast de originele deurvergrendeling regelaar is (zeg me aub als dit niet zo zou kunnen zijn). En dat de ontvanger niks anders doet dan het signaal van mijn afstandbediening doorgeven aan dit kastje.
De volgende vragen:
- zou de centrale deurvergrendeling moeten werken als ik een deur open met de sleutel? (weet niet of dit voorheen namelijk wel werkte, doet dit nu dus niet)
- Als er een kabelbreuk van een van de 4 draden zou zijn zou er dan ook storing zijn bij de andere deur?
Ik hoop dat het geschetste een standaard verhaal is, en dat iemand me daarin kan helpen. Of misschien is dit in het verleden verkeerd aangesloten en kan het geregeld worden door alleen de unit van de afstandbediening. bedankt.
morholt
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jun 2016, 22:12

Re: Centrale deurvergrendeling

Bericht door morholt »

De afstandbediening en het kastje werkt. Alleen de centrale deurvergrendeling werkt niet. Er gaan 5 draden naar de deuren inplaats van 4.
Plaats reactie