Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Milieuzone Amsterdam (actie en vragen)

vragen over de T4
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: Milieuzone Amsterdam (actie en vragen)

Bericht door Jor »

Ik ga hem toch maar binnenkort op m1 zetten,ik weet niet of ze mijn bus zien als nieuwe auto bij omzetten naar m1
Ivm parkeer vergunning.
Is eigenlijk natuurlijk geen nieuw vervoer middel,zelfde vervoer midd op parkeer vergunning alleen ander kenteken
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
Clarisse
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2012, 21:29
Locatie: Amsterdam

Re: Milieuzone Amsterdam (actie en vragen)

Bericht door Clarisse »

Dag mensen en in het bijzonder Amsterdamse T4 eigenaren met N1 op kenteken,
Ik had eerst net als jullie vd RDW begrepen dat ik gewoon nw kenteken kon krijgen en cat. M1 door langs te gaan voor keuring. Nu blijkt dat je wel daadwerkelijk een wijziging die gekeurd moet worden moet hebben doorgevoerd om van voertuigcategorie te wisselen.

Het was al een kampeerauto en voor belastingdienst een personenauto maar in 2008 bleef het dan voor verkeerswet een bedrijfsauto. Nu ga ik er drie extra zitplaatsen met gordels in zit-/slaapbank helemaal achterin in creëren. Volgens JWG Campers is dat in een bus van vóór 1998 geen probleem. Volgens dit forum is het voor mijn met WV1 beginnend identificatienr wel lastig. Volgens RDW moeten bank en gordels deugdelijk in chassis bevestigd worden en moest het ingebouwd worden door gecertificeerd bedrijf (!?). Wat is deugdelijk? Maar wel licht?

Groetjes, Clarisse
T4, 10/1995, 1,9 TD, wit, verlengde wielbasis + hoog dak, zelf ingebouwd als kampeerbus in 2008
Clarisse
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2012, 21:29
Locatie: Amsterdam

Re: Milieuzone Amsterdam (actie en vragen)

Bericht door Clarisse »

PS: Een parkeervergunning mag je toch na 2012 niet meer aanvragen voor zo'n oude diesel?! Dat gaat op bouwjaar toch? Ik heb mijn bus in mijn tuin geparkeerd en dat wordt gedoogd tot op heden.
T4, 10/1995, 1,9 TD, wit, verlengde wielbasis + hoog dak, zelf ingebouwd als kampeerbus in 2008
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: Milieuzone Amsterdam (actie en vragen)

Bericht door Sjoerds »

Ik heb in juni mijn WV1 T4 uit 1996 laten keuren van bestelwagen naar kampeerauto. Heb nu M1 en 5 zitplaatsen op kenteken, mét zelf geplaatste bank uit een Opel Movano. Werd totaal niet gekeken naar bevestiging van de gordels oid. Zou me er niet te druk om maken, alhoewel je altijd de verkeerde ambtenaar kunt treffen bij de RDW...
MattieBoes
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 mar 2016, 15:23

Re: Milieuzone Amsterdam (actie en vragen)

Bericht door MattieBoes »

Pfieuw ben ik even blij dat mijn bus bij de ombouw een M1 is geworden, had hier totaal geen weet van, terwijl ik ook net 300 meter binnen de milieuzone woon.. Ik maakte op het moment voor de ombouw afgelopen April vooral druk om de parkeervergunning die ik al had maar die ik vanaf september 2016 niet meer zou kunnen wijzigen (kenteken verandert bij ombouw) voor diesels jonger dan 2005. Daarom flink haast lopen maken met die ombouw. Maar nu zocht ik dit weer even op: (https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... -parkeren/ en lijken hier opeens allemaal verzachtende omstandigheden aan toe te zijn gevoegd en de termijn is opgeschoven naar April 2017. Nu kan het bijvoorbeeld wel als je het doet op een bestaande parkeervergunning. En verder was het ook dat je bij een verhuizing in de stad de auto deze niet mee kon verhuizen, maar dit is nu weer wel het geval. Weet niet wie dit gedaan heeft en wie hier het krediet voor verdient, maar lijkt erop dat klagen/bezwaar maken toch zin heeft, goed bezig :jumpklap !
Plaats reactie