Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

krekel onder de motorkap

vragen over de T4
Plaats reactie
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

krekel onder de motorkap

Bericht door bart seinwezen »

Hoi allemaal,

Ik sta inmiddels in oostsiberie, alles wel behalve wat panne in de Oeral. De wegen waren zo dramaties slecht dat de fuseekogels, stuurstangen en linker homokineet het loodje hebben gelegd. Voordeel van Rusland is dan weer dat de officiële volkswagendealer dat oplost tegen Ismettarieven (o:
Ik kon kiezen tussen een originele homokineet en een imitatie, 450 euro of 30 euro. Ik vermoed dat ik beter nog ergens alsnog een originele kan scoren want als bij inhalen en heuvel op krijg ik rond de 80-90 km/u stevige trillingen.

Ik heb nu alleen de laatste tijd een geluidje vanuit de motor wat nog het meeste op een krekel lijkt, alleen gaat het zo'n beetje op dezelfde freqentie als de kleppen. Het beste te horen bij half gas bij een kilometer of 30-80 per uur, als ik het gaspedaal loslaat is het weg. Klinkt iemand dit herkenbaar in de oren?

Hartelijke groeten, Bart
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: krekel onder de motorkap

Bericht door Pascal-141 »

bart seinwezen schreef:
Ik heb nu alleen de laatste tijd een geluidje vanuit de motor wat nog het meeste op een krekel lijkt, alleen gaat het zo'n beetje op dezelfde freqentie als de kleppen. Het beste te horen bij half gas bij een kilometer of 30-80 per uur, als ik het gaspedaal loslaat is het weg. Klinkt iemand dit herkenbaar in de oren?

Hartelijke groeten, Bart
Laat in de garage misschien toch best even controleren of de spanrollen van de beide distributieriemen , en de riemen zelf nog OK zijn. Misschien is er teveel stof of vuil ingeraakt ?

Zitten de beide C-klemmen nog goed op de uitlaat (bij de turbo) ? Die kunnen ook zo'n piepgeluid veroorzaken .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: krekel onder de motorkap

Bericht door bart seinwezen »

Het geluid verdween korte tijd nadat ik het luchtfilter heb vervangen, wellicht had het daarmee te maken. Motor klinkt als vanouds dus ik waag het erop om pas over een maand in Irkoetsk alles grondig te laten controleren, het Volkswagenimperium is in Mongolie nog niet echt doorgedrongen.
Wat me wel opvalt is dat ik lucht hoor suizen door de ventilatie/airco als de turbo aanspreekt. Dat vind ik gek, die systemen zijn toch volledig gescheiden?
Plaats reactie