Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

EGR vraag

vragen over de T4
Plaats reactie
Kristienvh
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 dec 2015, 20:19

EGR vraag

Bericht door Kristienvh »

Deze avond de ERG vervanger van Erdem proberen plaatsen en alles ging goed tot ik aan de onderste moeren kwam. Deze waren absoluut niet los te krijgen. WD 40 op gespoten,beetje warm gemaakt maar geen beweging in te krijgen tot uiteindelijk de draad afbrak.Natuurlijk te kort om nog een nieuwe moer te kunnen opdraaien.
P1010209.JPG
Aan de andere moer durfde ik niet meer te beginnen want deze stond ook niet echt los. Als ik het afgebroken stuk goed bekijk is het alsof de moer op de schroefdraad gelast zat. Zou dit kunnen?Gevolg is nu dat de buis maar met 1 moer meer vast zit(maar wel stevig vast) zou dit een probleem kunnen geven?
Ik heb dus het afdekplaatje aan het uiteinde van de buis met 2 bouten vast gezet tot ik een oplossing heb om heel de buis er af te kunnen nemen.
Zou het een oplossing zijn om de 2de moer te proberen los krijgen met het risico dat ze ook afbreekt en dan het afdekplaatje op de inlaat te lassen?
P1010210.JPG
Wat doe ik met het darmpje dat op de EGR klep zit? kan ik dit gewoon vewijderen of moet ik dit afstoppen?
P1010205.JPG
Dan nog een vraagje.. toen ik de EGR klep eraf haalde zat er zo een plaatje op met een klein onregelmatig gaatje in. Is dit normaal/origineel?
P1010207.JPG
alvast bedankt!
Kristien
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: EGR vraag

Bericht door busbart »

Kun je die bout niet warmstoken?
je gebruikt iig goed gereedschap, luchtmachtmonteur geweest?
Groet, Bart
Kristienvh
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 dec 2015, 20:19

Re: EGR vraag

Bericht door Kristienvh »

Bart,ik heb de boel warm gemaakt maar dit bracht geen zoden aan de dijk.
Ik deed vroeger aan motorracen en vandaar het goede gereedschap :-)

Gr,
Kristien
Kristienvh
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 dec 2015, 20:19

Re: EGR vraag

Bericht door Kristienvh »

Probleem opgelost! Ik heb hiervan een verslagje gezet in de T4 projecten "nieuwe remmen op m'n bus'’ vervolg.

Bedankt voor de reacties!

Gr
Kristien
Plaats reactie