Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Het maakt wel degelijk verschil (egr plaatje)

vragen over de T4
Plaats reactie
Frans 669
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 jan 2007, 15:40
Locatie: Gemert T4

Bericht door Frans 669 »

Surfgear bedankt voor de info :bonk

Maar... ik had het plaatje bijna 2 weken geleden al besteld, ben zelf alweer terug van een 8 daagse vakantie en helaas nog niet binnen.

We wachten wel de vakantie van onze vouwer af :jump
Elke dag plezier met de T4

Afbeelding
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Bericht door surfgear »

Ik heb het plaatje gisteren binnen gekregen.
Frans, misschien heeft het zin om Bikevouwer nog even een mailtje te sturen, wellicht heeft hij je over het hoofd gezien.

succes

Ik zal binnekort hier berichten of mijn bus nog rijd met het plaatje :bonk
Frans 669
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 jan 2007, 15:40
Locatie: Gemert T4

Bericht door Frans 669 »

Ja hoor :happy ik heb het plaatje binnen, met de excuses van TNT :ie

Blijkbaar was de envelop open gegaan door vermoedelijk het sorteerapparaat :bifun Volgens mij vertrouwde men deze brief niet :alarm door het plaatje werd het misschien wel voor een bom aangezien :politie

Maar gelukkig binnen gekregen en de dagstempeling was 15 juli dus onze Bikevouwer heeft gewoon zijn best gedaan.

Nogmaals bedankt! :klappen
Elke dag plezier met de T4

Afbeelding
Gebruikersavatar
carl
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:17
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door carl »

zo en nu nog ff er in doen en dan lekker :ikrij je zal nog versteld staan wat hij gaat doen :ie

Groet

Carl
Afbeelding
T4 TDI caravelle 111 kw met K&N Filter, EPS katvervanger,midden demper, Twee einddempers DTM ovaal.:happy
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Bericht door surfgear »

Ik hoop er zondag tijd voor te hebben. Ik ga ook gelijk het inlaatspruitstuk schoon maken, mijn bus heeft al 219000 km gereden, dus ik denk dat dit best vervuild zal zijn.

Ben benieuwd of het me gaat lukken, volgens mij moet de hele intercooler eraf.

groet,

Mattijs
Gebruikersavatar
gaitjan
Berichten: 84
Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:50
Locatie: Twente(Doarseveld)

re

Bericht door gaitjan »

ik heb het plaatje geplaatst maar merk geen verschil....... :muur
wat doe ik verkeerd? of zou het zo kunnen zijn dat ie zo smerig is dat hij geen verschil merkt ?
als ik hem flink op zijn staart trap blijft ie ook gewoon zwart roken.

MVG GaitJan(695)
VW T4 2.5TDI KWB-BJ:10-2000-Dragon Green Metalic inmiddels 380.000km
Opties:ABS-Airbags-Startonderbreker-CV-Elec pakket-getint glas-Cruise Control-Side steps-Bullbar.
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Bericht door annoyingthing »

Gaitjan...heb je ook EGR het huis schoongemaakt ? hier zat er na 230.000 km toch aardige bagger in :groteogen
En het effect is het meest te merken tussen de 1200 en 2000 toeren dan neemt die veel gelijkmatiger op als voorheen.

Groetjes Ons
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Bericht door Bikevouwer »

lieden ik ben nu nog op vakantie dus er zal wat tijd overheen gaan eer je je plaatje binnen hebt.
grtz vouwer
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Bericht door surfgear »

Nou, ik ben bezig met het plaatsen van het plaatje. Op zich weinig werk, behalve dat 2 bevestigingen van de Intercooler dolgedraaid waren en ik ben 1/2 bezig geweest die dingen los te krijgen zodat ik ze kan vervangen. :bonk

Vervolgens EGR huis losgemaakt, wat was dat vies zeg. Leek wel vol te zitten met pek. Heb bijn 3/4 liter wasbenzine en 3 meter schone doeken nodig gehad om het schoon te krijgen.

Hoe heet het geval eigenlijk waar het EGR huis op is vastgeschroefd? Is dat het spruitstuk?? Dat was ook aardig smerig, maar als ik dat eraf haal ben ik denk ik wel ver van huis...ik weet niet of ik mijn bus dan naar de filestijnen help zonder enig sleutelervaring (al heb ik gewoon een linker en rechter hand). Ik denk dat als je dit zou schoonmaken, je dan het onderliggende onderdeel (de zuigers?? ) ook zou moeten schoonmaken aangezien die zwarte drek overal zit.

Ik kan het plaatje nog niet monteren omdat ik nieuwe pakkingen moet kopen, eentje voor op de behuizing en 2 voor het plaatje.

Bijna klaar dus.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Hallo,
mocht je nog trillingsdempertjes nodig hebben, ik heb er hier nog liggen.
Stuur dan maar een mailtje.

Bij de dealer bijna 15 euro per stuk (je hebt er 4 nodig) :ie

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ surfgear, ze zijn al onderweg.

veel succes ermee :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Bericht door surfgear »

Joep joep,

de bus staat niet meer stil op de stoep!

Of te wel, hij rijdt weer, en als de beste. ik moet zeggen dat het plaatje wel verschil maakt ja, hij was al niet traag maar nu lijkt hij vooral in de lage toeren nog beter te trekken. In zijn 2 en in zijn 3 is dat erg prettig.

Nog even met Intercooler goed vast zetten met de trilrubbertjes en dan is alles weer koek en ei
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Heb je ze al binnen die dempertjes?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Bericht door surfgear »

Ja, heb ze gisteren gemonteerd.
Gaat goed, ronding beetje bij knippen. Ze zijn 0,3 mm hoger dan de originele maar daar ondervinden de slangen geen hinder van. Ik hoop alleen dat ze de hitte van de moterkap aankunnen, maar aangezien je ze zelf ook gebruikt zul je daar geen last van hebben gehad; anders had je het me niet aanbevolen.

Top man!

Laatste stappen voor mijn bus zijn:
-Deuk wegwerken en roestplekjes spuiten, of de hele bus spuiten, maar dat ligt een beetje aan de prijs
- Nieuwe banden en velgen
-Camper stoelen op draaiconsole
-laadruimte coaten

en dan is ie klaar..
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Bericht door Bikevouwer »

Zo ik ben net thuis van vakantie,eventuele egrplaatjesaanvragen(3x woordwaarde) gaan vanmiddag de deur uit.
Plaats reactie