Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tips zijn welkom

vragen over de T4
Theeviertje
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jan 2007, 15:38

Camper

Bericht door Theeviertje »

Ha Dennis,
Na jaren 'een echte'camper gehad te hebben[pilote renault], hebben we afgelopen zomer een vw t4 geimporteerd uit Duitsland.
Bewuste keuze want ons gezin bestaat uit twee volwassenen en twee kids van 12.En nav de ervaringen die we hadden met de pilote wisten we precies welke indeling we wilden; een keukentje schuin achter ipv naast de bank!
Ook wij maken gebruik van een bustent en de jongens hebben hun eigen tentje, maar mocht het echt storten/of snelle doorreis dan kunnen we toch alle vier in de camper slapen.
Succes met je keuze
Gr
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Hallo, ik heb zelf een T4 van het bj 200o omgebouwd naar camper met multivan 2 interieur. Het is dus wel degelijk mogelijk om een nieuwere auto te voorzien van het e.e.a., alleen je moet dit even op een handige manier oppakken.

Je kunt hier wel een en ander bekijken hoe het in zijn werk gaat voor een idee.

ombouw van grijs naar MV2

René
vander K
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2007, 12:45
Locatie: oosterwolde

Bericht door vander K »

ziet er gelokt uit.
maar als ik het goed begrijp is de aanschaf van een bus die al op geel staat het slimste en uiteindelijk het goedkoopste.

Ze maken het allemaal wel lekker makkelijk in Den Haag :nuts :muur
vander K
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2007, 12:45
Locatie: oosterwolde

Bericht door vander K »

gelokt=gelikt :knipoog
vander K
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2007, 12:45
Locatie: oosterwolde

Bericht door vander K »

http://www.autoscout24.nl/dut/detail.as ... hmrkpwatnt

iemand ervaring met dit bedrijf en een mening over het model?
jappie 10
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:57
Locatie: Kollumerzwaag

Bericht door jappie 10 »

even nog over de gordels.
tot em met bouwjaar 1997 heb je geen probleem,maar bied de camper wel aan ter keuring voordat je de gordels monteerd,als ze er namelijk inzitten zal de keurmeester jouw vragen naar de goedkeuringscertificaten ,en die zijn er niet!

Na goedkeuring kun je dan voor je eigen veiligheidsgevoel de gordels monteren,voor een gewone APK zul je dan geen problemen ondervinden.

Voor een bus van bouwjaar 1998 en later geld hetzelfde ,alleen is het dan niet toegestaan om tijdens het rijden op de in rijrichting geplaatste zitplaatsen te zitten.
M.a w zitplaatsen die niet in rijrichting zijn geplaatst mogen wel worden gebruikt (ook zonder gordels)

Voor een multivan zal het weer een ander verhaal zijn omdat daar weer wel certificaten voor zijn ,omdat die over het algemeen voor personenvervoer gemaakt zijn.
Ook wil ik nog even opmerken dat waneer de auto door de RDW als kampeerauto is goedgekeurd,dit niet betekend dat de douane dit klakkeloos overneemt,die kijkt voornamelijk naar de juiste maatvoering en inrichting,ook de stahoogte is hiebij van belang.
vander K
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2007, 12:45
Locatie: oosterwolde

Bericht door vander K »

duidelijk verhaal Jappie.

Ik denk dat ik met alle info in dit Topic en goed inlezen in de artikelen op WJW een heel eind moet kunnen komen. De zoektocht naar een goede bus is op het internet inmiddels begonnen. het eerste weekend van februari zal ik eens een rondje Nederland rijden met een lijstje kannidaten. Personenbusje met een leuke KM-stand zijn schaars heb ik al door. Oud overheidsbusjes zijn er wel genoeg. Op http://www.schadeautos.nl worden er ook een aantal aangeboden.
Uiteraard hou ik jullie op de hoogte. in ieder geval bedankt voor alle adviezen.
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

@jappie
Voor een multivan zal het weer een ander verhaal zijn omdat daar weer wel certificaten voor zijn ,omdat die over het algemeen voor personenvervoer gemaakt zijn
Kan het zijn dat dit ook geld voor Kombi-uitvoeringen? Voor de ombouw was het immers een personenauto, zo staat hij nu ook nog op kenteken. Ik ben alleen van 5 naar 4 zitplaatsen gegaan.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
jappie 10
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:57
Locatie: Kollumerzwaag

Bericht door jappie 10 »

Dat zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen.
Volgens mij moet dat aan het chassisnummer te zien zijn.
Maar als de wagen een orgineel geel kenteken heeft moet dat volgens mij op hetzelfde neerkomen.
Je zit alleen met de plaats van de gordels ,die zullen na ombouw van geel naar kampeerauto waarschijnlijk niet meer op dezelfde plaats zitten,indien dat wel kan moet het volgens mij geen probleem zijn.

Ik weet ook dat er wel multivan's zijn omgekeurd naar kampeerauto,men haalt dan de back to back zetels er uit en plaatst daar een keukentje,vervolgens een hefdak er op en je hebt stahoogte.

Ook is het nog mogelijk de bank op minder dan 1,30m van de achterkant van de voorstoelen te plaatsen (zelfde idee als de dubb.cabine) dan mogen er geloof ik wel weer personen zitten ook na 1998,maar dit lijkt me niet echt een optie of je zou de bank op een rail moeten plaatsen.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Als je chassis nr begint met W V 2 kun je ombouwen naar geel, voor deze chassis zijn CVO beschikbaar, Voor auto's met chassis nr's W V 1 lukt dit niet en kan het alleen op " mijn"' manier.
Als je dus nu toch de keuze hebt, kijk voor een W V 2 chassis.

Rene

( CVO=certificaat van overeenkomst)
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

FF gechecked, de mijne is een VW2 met de gordels op de zelfde plaats als voorheen (halverwege de C en de D-stijl).

@ jappie en Rene: dankuzeer :toppie , nu ben ik zeker van dat geen :politie wat kan zeggen passagiers op de achterbank :happy

@ vander K, dit betekent dat er een extra voordeel voor (o.a.) kombi's is!
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
vander K
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2007, 12:45
Locatie: oosterwolde

Bericht door vander K »

inderdaad, ik geloof dat ik voor mezelf even het een en ander op papier moet zetten voordat ik ga T4-shoppen.

Ik heb tot vorig jaar in Duitsland gewoont en ik denk dat ik daar ook eens ga rond kijken. Die BPM afdracht zou ik hier bij een DC toch hebben.
Plaats reactie