Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

volkswagen transporter kopen

vragen over de T4
Plaats reactie
MOtor
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2017, 11:02

volkswagen transporter kopen

Bericht door MOtor »

Hallo,
Ik ben nieuw op dit Forum.
Door de nieuwe milieuzone wet moet ik voor mijn speeltuinbouw bedrijfje een andere auto kopen.Dus eindelijk een volkswagen transporter!
Al vind ik een nieuwe tweedehands auto kopen meestal best wel spannend.
Nu heeft een vriend mij getipt dat ik beter een t4 2.5 tdi inplaats van een t5 kan kopen. minder gedoe en erg technisch ben ik ook niet.
Hij attendeerde mij er ook op lid te worden van dit Forum.super leuk!
Nu ga ik een paar vragen stellen:
klopt het dat de t4 iets betrouwbaarder is en makkelijker te repareren?
waar moet ik opletten bij het kopen van een VW? Ik heb een volkswagen transporter t4 2.5 tdi uit 2002 met ongeveer 250000km op het oog voor €3000.
Is er een imperiaal voor de t4 met achterklep? of zou ik dit makkelijk zelf kunnen aanpassen met beetje slijpen en lassen?
ik hoop van jullie te horen alvast bedankt.
Groetjes Mo
JanpeterJ
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 aug 2009, 15:10
Locatie: Apeldoorn

Re: volkswagen transporter kopen

Bericht door JanpeterJ »

Zolang de lucht waardes in de steden binnen de (Europese) normen blijven valt het hopelijk mee en kunnen nieuwere T4 nog een tijdje blijven.
Voor 3000,- koop je geen goeie T5 en op een T4 zal je nauwelijks nog afschrijven, dus zelfs als je er maar een paar jaar mee kan rijden, dan nog zou ik voor een T4 gaan.

Welke motor zit erin?
Bij de 88pk kijken of je kan uitvinden of er veel met een zware aanhanger is gereden, de koppeling is niet de sterkste.

Rond de 3000,- bepaalt de distributieriem een redelijk deel van de waarde: wanneer is die gedaan? (90.000 of 6 jaar)
MOtor
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2017, 11:02

Re: volkswagen transporter kopen

Bericht door MOtor »

Bedankt voor de tips.
Ja voor de milieu wet ben ik ook bang maar kan weinig op internet vinden over toekomstige plannen.En anders maar ombouwen naar camper dat is u ook goed gelukt zo te zien.
het is een 88pk.ik was zo ie zo van plan om de distributieriem te laten vervangen. ik weet namelijk een mannetje maar durf zn naam hier bijna niet meer te noemen Ism... ;)

nu heb ik vanochtend met de zelfde motor en voor dezelfde prijs een verlengd model gezien. oh keuzes ik vind dit echt moeilijk.
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: volkswagen transporter kopen

Bericht door slopelrijder »

wellicht een idee; de bus door ism..... laten keuren voor aankoop....

de 88 pk's zijn niet verkeerd, en zolang niet gechipt of zware aanhangers getrokken, best betrouwbaar; wel de versnellingsbak met 200 cc MEER olie laten vullen dan volgens fabrieks opgave.

met goed onderhoud; 400.000 of meer is zeker mogelijk....

en anders het "kietel"pakket....102 pk bak; zwaardere versterkte sachs koppeling ; twee traps verstuivers, en chippen via peter multivan ge, OF via jd
kost je circa 2000, extra...maar dan heb je wel wat....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: volkswagen transporter kopen

Bericht door Marcel.S »

ik heb een t5 gekocht , uit 2004 , en zelfs die is volgens mij niet overal welkom .

volgens mij moet je zowiezo een roetfilter hebben .
qua onderhoud en problemen valt het me nog best mee , doe een hoop zelf maar breng hem ook wel eens naar de garage , laatst voor een aandrijf as die was niet fris meer , ik heb een 1.9 die getchiptuned is en rijd best lekker .
hoor van de t5 2.5 minder fijne berichten , bv de aandrijf as net als bij mij maar dan meestal 2 tegelijk .
als je vaak met aanhanger en dubbelas en volle bak moet rijden , dan zal een 1.9 het niet redden .
maar gewoon met dakrek en gereedschap moet het wel gaan .

ik had voor m'n werk als loodgieter bij mijn werkgever een 110 pk 1.9 die lag altijd vol maar reed als een trein , en lekker zuinig elke dag naar amsterdam en toch 1200 km met 80 liter diesel .

zo da's mijn ervaring , hopelijk heb je er wat aan met het maken van een keuze . :zwaai
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Gebruikersavatar
motorjan
Berichten: 394
Lid geworden op: 28 dec 2011, 12:01

Re: volkswagen transporter kopen

Bericht door motorjan »

waarom koop je geen benzine uitvoering.
geen gezeur met mileu e.d.
vaak minder km op de klok.
minder belasting...
uitrekenen hoeveel je rijdt,en je kosten zijn toch aftrekbaar.
JanpeterJ
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 aug 2009, 15:10
Locatie: Apeldoorn

Re: volkswagen transporter kopen

Bericht door JanpeterJ »

motorjan: het gaat hier om een bedrijf, dan gok ik grijs kenteken en dan maakt het voor de motorrijtuigenbelasting niet uit welke brandstof erin gaat.

Voor de versnellingsbak hoef je niet bang te zijn, maar als de bus bijvoorbeeld van een stratenmaker is geweest en de trekhaakkogel is afgesleten dan zou ik hem laten staan. Of je neemt het mee in de prijs en legt er een andere bak onder.
Emissieloos
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2015, 10:50

Re: volkswagen transporter kopen

Bericht door Emissieloos »

Vergeet niet even aan te geven bij je boekhouder dat je bus 15 jaar is !

Er word dan namelijk (ik dacht 30% dit jaar)
van de dagwaarde als bijtelling gehanteerd.

Scheelt een slok op een borrel en boekhouders vergeten dit nog wel eens 😉.
m vr gr johannes .
Plaats reactie