Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lekkage kraan schoonwatertank

vragen over de T4
Plaats reactie
Beye2440
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2008, 20:02

lekkage kraan schoonwatertank

Bericht door Beye2440 »

Hallo,
Mijn schoonwatertank kan ik niet gebruiken omdat er een lekkage zit in het kraantje waarmee je de tank kunt laten leeglopen. De tank lekt in de ruimte onder de klerenkast (waar ook de tweede accu staat). Vervangen zal een lastige klus worden. Graag wat advies.

1) Waar kan ik een nieuw kraantje krijgen. Ik heb diverse Nederlandse en Duitse sites afgezocht, maar dan wel specifiek op de T4 (misschien is hier een universeel kraantje te gebruiken). Tips zijn welkom.

2) Om er bij te kunnen komen, moet ik het huis waarin de gastank staat uitbouwen. Hiervoor moet ik de gasleiding afkoppelen achter dat plastic huis. Hier is met wat moeite (enkele afdekplaatjes loskoppelen) redelijk bij te komen. Het lukt mij echter niet om de leiding los te krijgen. Tips?
Beye2440
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2008, 20:02

Re: lekkage kraan schoonwatertank

Bericht door Beye2440 »

Kraantje inmiddels uitgebouwd. In het metalen kraantje zit een flinke scheur. Met dat kraantje in mijn zak kan ik op jacht naar een vervanger. Het lijkt een gewoon kraantje van 1/2" DN15 en een breedte van 5 cm.

Schade vermoedelijk ontstaan door vorst. Kan me ander niet voorstellen hoe zo'n metalen kraantje scheurt.
Plaats reactie