Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 bijrijdersbank in T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

T5 bijrijdersbank in T4

Bericht door raf_construct »

Ik heb effe de zoekfunctie gebruikt, en vond enkele topics van matje, helaas zonder foto's.

Ik zou graag een moderner bankje in de pickup gaan bouwen, en heb begrepen dat een T5 bankje er wel tussen past. er zouden problemen zijn bij het aanlopen met de schuifdeurgeleider, maar die heb ik bij de pickup niet. :zwaai

Heeft er iemand nog foto's of tips hierover? En een zwart bankje zou ook welkom zijn. Die zijn er toevallig niet met verwarming of ventilatie erin?
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 bijrijdersbank in T4

Bericht door Multivan Generation »

black bulli schreef: 26 jul 2017, 14:35 Bij de t4 was er vroeger het gerucht dat de spermakwaliteit van de man door de zitverwarming achter uit zou gaan....
Dat is helaas geen gerucht ben ik bang.
Spermatozoïden bevinden zich in het scrotum wat zich buiten het eigenlijke mannelijke lichaam bevind. Hierdoor is de temperatuur van ballen in het zakje ongeveer 1 tot 1.5 graden kouder als de rest van het lichaam. Dat is primair om de spermatozoïden op hun ideale preservatie temperatuur te houden om de kwaliteit zo goed mogelijk te houden.

Ga je nu het scrotum verwarmen, bijvoorbeeld door een strakke broek te dragen of door stoelverwarming te gaan gebruiken, gaan de spermatozoïden en hun bewaarvloeistof te warm worden en er dus meer overlijden en bij een zaadlozing dus minder hele vitale spermatozoïden overhoudt die de race aan gaan richting succesvolle bevruchting van de ei-cel.

Voor iemand die nog een gezin wil stichten wellicht nuttige informatie. Voor trekzak spelers en doe het zelvers misschien niet meer van toepassing.

Groeten Peter
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: T5 bijrijdersbank in T4

Bericht door Tinus »

jan2009 schreef: 26 jul 2017, 17:16 Het is ook niet voor niks dat bij hogere temperaturen de balzak verder van het lichaam gaat hangen.
Ligt deze wel lekker op de bank te rusten :bifun
Het lijkt wel een dokters forum... :bifun :bifun :nuts
T4 California Event 2.5TDI 2002
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: T5 bijrijdersbank in T4

Bericht door frank884 »

weet je wellers hebben ook overal verstand van :knipoog
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: T5 bijrijdersbank in T4

Bericht door raf_construct »

Terwijl jullie over belangrijker dingen bezig waren heb ik al een bankje gevonden. :yes
Een goed gebruikt bankje met lelijke hoezen erover. Thuisgekomen, de hoezen verwijderd, blijkt er een als nieuw bankje onder te zitten in Toto stof :adhd

Afbeelding

Afbeelding

Hier heb ik wel ruimte voor een redelijke audio installatie.

Afbeelding

De ombouw kan beginnen.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 bijrijdersbank in T4

Bericht door Multivan Generation »

frank884 schreef: 26 jul 2017, 19:48 weet je wellers hebben ook overal verstand van :knipoog
Heb het moeten leren tijdens mijn opleiding.
Heb zelfs de effecten onder de microscoop mogen tellen.. :bonk
tijdrovers
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2020, 06:29

Re: T5 bijrijdersbank in T4

Bericht door tijdrovers »

raf_construct schreef: 26 jul 2017, 20:58 Terwijl jullie over belangrijker dingen bezig waren heb ik al een bankje gevonden. :yes
Een goed gebruikt bankje met lelijke hoezen erover. Thuisgekomen, de hoezen verwijderd, blijkt er een als nieuw bankje onder te zitten in Toto stof :adhd

Afbeelding

Afbeelding

Hier heb ik wel ruimte voor een redelijke audio installatie.

Afbeelding

De ombouw kan beginnen.
ik ben benieuwd of het je bevalt, het t5 bankje voorin.
ik heb net een t4 bankje in mn t4 gezet, maar ben nog niet erg enthousiast. heb de boutjes aan de voorkant iets verlengt en opgevuld zodat het bankje iets achterover staat, maar de hoek zitvlak/rugleuning is behoorlijk klein... lijkt wel 90grdn 😅

is de t5 rugleuning van het bankje verstelbaar??

groet, Henri
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 bijrijdersbank in T4

Bericht door Multivan Generation »

Rugleuning van T5 bankje is niet verstelbaar en zit vergelijkbaar ruk.
Wat je bij de T5 bank wel kunt doen, is om het centrale scharnier te wisselen door eentje van een middenbank, waardoor de rugleuning wat meer naar achter klapt en de hoek van de rugleuning aangenamer wordt.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
GerardRietveld
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 feb 2020, 00:26
Locatie: Alkmaar

Re: T5 bijrijdersbank in T4

Bericht door GerardRietveld »

Beste Weetjewellers,

Wij zijn ook van plan om op zeer kort termijn een bijrijdersbank in onze t4 te zetten. Zijn er meer ervaringen met t5 bijrijdersbankjes in een t4? Of kent iemand een goed bedrijf of persoon die aan te raden is?

@raf_construct wat is je ervaring met de geplaatste t5 bijrijdersbank? Is deze goed in een t4 te zetten Zelf hebben wij een vw t4 multivan uit 2001.

Groeten en alvast bedankt voor de reacties.
Gerard
Gerard :ikrij , Alkmaar
:T44EVER VW T4 Multivan 2001
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 bijrijdersbank in T4

Bericht door Multivan Generation »

Een multivan heeft een rechter deurbak,
Die zul je dan moeten verwijderen, en ook is er kans dat je hand plus schakelpook de bank zitting gaat raken.
Wel prettig om vooraf te weten denk ik.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
GerardRietveld
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 feb 2020, 00:26
Locatie: Alkmaar

Re: T5 bijrijdersbank in T4

Bericht door GerardRietveld »

Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie. Ik zie jou in meerdere topics voorbij komen 😀
Geldt het verwijderen van de deurmat voor een t4 en t5 bank?
Is de deurmat netjes te verwijderen van de deurbekleding of worst dat een extra klus voor op het to do lijstje?

We hebben net een uitbreiding in het gezin, dus een 8e zitplaats hebben we nodig :)

Groet,
Gerard
Gerard :ikrij , Alkmaar
:T44EVER VW T4 Multivan 2001
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 bijrijdersbank in T4

Bericht door Multivan Generation »

Deurpaneel verwijderen..
http://www.eldiape.com/boxen/boxen.htm

Zit alleen nog een extra kunststof dopje in de scharnierzijde.
Is eenvoudig geschroefd, vanaf de achterzijde. Dus je zult gaatjes blijven zien. Wel zou ik aan de binnenzijde wat tape over de gaten plakken ivm tocht.

Ja moet zowel voor T4 als T5 bank.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
GerardRietveld
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 feb 2020, 00:26
Locatie: Alkmaar

Re: T5 bijrijdersbank in T4

Bericht door GerardRietveld »

Bedankt Peter! :jumpklap
Gerard :ikrij , Alkmaar
:T44EVER VW T4 Multivan 2001
Plaats reactie