Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Handleiding / tutorial VW T4 1995 cilinder slot en stuur slot, contact , schakelaar demontage

vragen over de T4
Plaats reactie
alitheengineerguy
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2017, 17:28

Handleiding / tutorial VW T4 1995 cilinder slot en stuur slot, contact , schakelaar demontage

Bericht door alitheengineerguy »

Ik weet niet of er een handleiding al van het contact slot is , zo ja nog eentje er bij met een modificatie.
Me bus was gestolen voor een dag en de dieven hadden de stuurslot door gedraaid. dus het kan niet meer aangaan met de sleutel omdat de stuurslot nog op de contact zit. Ik ging eens even kijk hoe ik dat kon fixen.

1, Eerst een gaatje boren, op de juiste locatie
Afbeelding

Afbeelding

2. verwijderen door middel van de veer in te drukken en met de sleutel op de 1e positie er uit halen. het bestaat uit 2 onderdelen
Afbeelding

3. de aanhaak dingetje dat niet gegoten is maar op is gemonteerd op de 2e onderdeel heb ik er af geboord.
Afbeelding

4. een druk pin dat in de cilinder zat ook er uit geboord.
Afbeelding

5. Nu gewoon draaien en het start zo als het hoort, je hoeft het niet meer in te drukken. en geen stuurslot meer.

6. voor als je de schakelaar wilt vervangen , met een kruiskop kleine smalle schroeven draaier kan je het er uit schroeven. ik heb geprobeert een foto van het schroef te maken.
Afbeelding

het schroef dat daar te zien is is nummer 6 van dit link:http://www.oemepc.com/vw/part_single/ca ... 839/lang/e
Plaats reactie