Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Verlengde T4 voor dagelijks gebruik?
Verlengde T4 voor dagelijks gebruik?
Zijn er T4-rijders die zo'n verlengde T4 gebruiken voor het normale dagelijkse verkeer, of is ie daar eigenlijk niet geschikt (= te groot) voor? Ik had zo'n verlengde T4-camper op het oog (https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... systemmail) voor normaal dagelijks gebruik én voor vakantie , maar ik twijfel nog. Dus hoor graag wat ervaringen.
Re: Verlengde T4 voor dagelijks gebruik?
Rij al jaren in een verlengde T4, geen enkel probleem.
Misschien als je in de stad woont, dat het daar met parkeren wel iets moeizamer gaat (lengte)
Parkeer garage kom je met die camper toch al niet in.
Misschien als je in de stad woont, dat het daar met parkeren wel iets moeizamer gaat (lengte)
Parkeer garage kom je met die camper toch al niet in.
It's not what you buy
It's what you create.
It's what you create.
Re: Verlengde T4 voor dagelijks gebruik?
Hoi VeWeBus,
Doe je goed, zoals ik al zei bij je voorstelronde, heb je vragen, stel ze gerust
Daar zijn we voor
Ik rij nu zelf een kurze Radstand T5, maar daar heb ik eigenlijk al spijt van
Had hiervoor de Blue Star Bulli, een lange Radstand T4 en reed daar dagelijks mee.
Zo'n 35.000 km / jaar en deze voldoet super in het dagelijks verkeer, net zoals Mac ook al schreef
Alleen boodschappen doen mét de XXL er achter, was soms wel even zoeken naar een parkeerplaats
Voor de duidelijkheid even wat fotootjes erbij
En dit was mijn eerste T4, ook Lang Radstand und Hochdach
En mijn huidige T5, de New Blue Star Bulli
Dus een lange T4 is zeker geen probleem in het dagelijks verkeer, het Hochdach natuurlijk wel bij parkeergarages
Maar dat is duidelijk.
Deze Reimo is wel compleet uitgerust, check wel of alles werkt zoals bijvoorbeeld de airco
Maar heeft ook wel wat aandacht nodig,
Is niet echt duidelijk te zien, maar lijkt kleurverschil te hebben, mogelijk gespoten / oxidatie .
Succes en we horen wel hoe het verloopt
Grüsse Fred
New Blue Star Bulli
Doe je goed, zoals ik al zei bij je voorstelronde, heb je vragen, stel ze gerust
Daar zijn we voor
Ik rij nu zelf een kurze Radstand T5, maar daar heb ik eigenlijk al spijt van
Had hiervoor de Blue Star Bulli, een lange Radstand T4 en reed daar dagelijks mee.
Zo'n 35.000 km / jaar en deze voldoet super in het dagelijks verkeer, net zoals Mac ook al schreef
Alleen boodschappen doen mét de XXL er achter, was soms wel even zoeken naar een parkeerplaats
Voor de duidelijkheid even wat fotootjes erbij
En dit was mijn eerste T4, ook Lang Radstand und Hochdach
En mijn huidige T5, de New Blue Star Bulli
Dus een lange T4 is zeker geen probleem in het dagelijks verkeer, het Hochdach natuurlijk wel bij parkeergarages
Maar dat is duidelijk.
Deze Reimo is wel compleet uitgerust, check wel of alles werkt zoals bijvoorbeeld de airco
Maar heeft ook wel wat aandacht nodig,
Is niet echt duidelijk te zien, maar lijkt kleurverschil te hebben, mogelijk gespoten / oxidatie .
Succes en we horen wel hoe het verloopt
Grüsse Fred
New Blue Star Bulli
No road ? Not a problem !
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Verlengde T4 voor dagelijks gebruik?
De lengte is niet het probleem,
en zoals reeds geschreven achteruit inparkeren maakt het leven veel gemakkelijker.
Wat me wel opvalt is dit:
Die vloer,
die slangen die dwars lopen en die accu-bevestiging is een fabriekscamper on-waardig.
Het lijkt alsof dit interieur bij Reimo besteld is en door een hobbyist in de auto gemonteerd is.
Daar hoeft op zich niets mis mee te zijn, maar dit zit er in mijn ogen, door jarenlang intensief gebruik als een afgeragd interieur uit.
Verder wordt het allemaal heel positief gebracht,
maar is gewoon een oude auto die naar mijn mening bijna 5000 euro te duur geprijsd is.
en zoals reeds geschreven achteruit inparkeren maakt het leven veel gemakkelijker.
Wat me wel opvalt is dit:
Die vloer,
die slangen die dwars lopen en die accu-bevestiging is een fabriekscamper on-waardig.
Het lijkt alsof dit interieur bij Reimo besteld is en door een hobbyist in de auto gemonteerd is.
Daar hoeft op zich niets mis mee te zijn, maar dit zit er in mijn ogen, door jarenlang intensief gebruik als een afgeragd interieur uit.
Verder wordt het allemaal heel positief gebracht,
maar is gewoon een oude auto die naar mijn mening bijna 5000 euro te duur geprijsd is.
Re: Verlengde T4 voor dagelijks gebruik?
Aan de stand van de achterkant te zien lijkt het of er zware veren in zitten. Meer voor een werk transporter dan voor een "Fabrieks Camper"
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 sep 2017, 17:16
Re: Verlengde T4 voor dagelijks gebruik?
Rij zelf al jaren in een verlengde malibu carthago T4
Het is onze enige auto en dat gaat prima
Van te voren even goed kijken hoe en waar je parkeerd, maar verder geen probleem
Succes met de beslissing
Het is onze enige auto en dat gaat prima
Van te voren even goed kijken hoe en waar je parkeerd, maar verder geen probleem
Succes met de beslissing
Re: Verlengde T4 voor dagelijks gebruik?
Ben het helemaal met Peter eens. Als je de foto's goed bekijkt dan is er in het interieur werkelijk niets heel en schoon. En dat de auto roestvrij is zou ik ook niet zonder meer geloven. Zoals al gezegd is er duidelijk kleurverschil te zien aan de buitenkant. Het zou dus heel goed kunnen dat de roest even snel gecamoufleerd is. Dus dat is zeker een punt van aandacht.Multivan Generation schreef: ↑03 sep 2017, 11:18 ... maar dit zit er in mijn ogen, door jarenlang intensief gebruik als een afgeragd interieur uit.
Verder wordt het allemaal heel positief gebracht,
maar is gewoon een oude auto die naar mijn mening bijna 5000 euro te duur geprijsd is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Verlengde T4 voor dagelijks gebruik?
Na 3 jaar KWB nu sinds 6 maanden een LWB T4. Veel meer beenruimte in de DC en de 'schuur' zoals we die noemen,
Is voor dagelijks gebruik. Fileparkeren lukt niet altijd. Parkeergarages geen probleem. Zou nu geen KWB meer willen
Is voor dagelijks gebruik. Fileparkeren lukt niet altijd. Parkeergarages geen probleem. Zou nu geen KWB meer willen
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: Verlengde T4 voor dagelijks gebruik?
Ook ik sluit me aan bij Peter. Vind dit toch niet echt die prijs waard.
Wij rijden sinds 2003 een LWB en dat was niet de auto die we wilde, we wildee en KWB. Ondanks dat wij toen die 40 cm niet merkte (omdat we het zo spannend vonden!) hebben we er geen minuut spijt van. Rijden 'm ook dagelijks.
Groetjes, Petra
Ps: wij parkeren altijd achteruit en dat is vanwege de Bearlock die we er voor de verzekering in moesten doen.
Wij rijden sinds 2003 een LWB en dat was niet de auto die we wilde, we wildee en KWB. Ondanks dat wij toen die 40 cm niet merkte (omdat we het zo spannend vonden!) hebben we er geen minuut spijt van. Rijden 'm ook dagelijks.
Groetjes, Petra
Ps: wij parkeren altijd achteruit en dat is vanwege de Bearlock die we er voor de verzekering in moesten doen.
Groetjes, Petra
Re: Verlengde T4 voor dagelijks gebruik?
Vooral @Multivan Generation en @Hanz, hartelijk dank voor het meekijken! Bespaart me weer een rit. Ik begrijp dat er wel betere T4's zijn voor hetzelfde geld. Ik zoek weer verder.
Re: Verlengde T4 voor dagelijks gebruik?
vanaf 2002 rijd ik al een verlengde uitvoering T4 als gezinsauto.
Is me altijd uitstekend bevallen.
En wat parkeren betreft: achteruit insteken scheelt de helft en af en toe een extra rondje (maar hoevaak komt dat voor ?)
Succes ermee
Is me altijd uitstekend bevallen.
En wat parkeren betreft: achteruit insteken scheelt de helft en af en toe een extra rondje (maar hoevaak komt dat voor ?)
Succes ermee