Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Startproblemen
Re: Startproblemen
Dank je wel maar weer! Ik moet dus een stuk onder de blauwe brandstofkabel zoeken?
Re: Startproblemen
Is dit um? In het midden?
Re: Startproblemen
Daar was ik weer, vanavond samen de buurman even gekeken.Magneetventiel tikt niet bij contact maken of startpoging......
Ook de zekeringen nog gecheckt ,allemaal goed.
Ook nog even naar het tankelement gekeken, slangen eraf gehaald en die blijken gortdroog te zijn.
Er is dus blijkbaar een probleem met de brandstoftoevoer.Volgens de garage was de brandstofpomp nog in orde...
Wat nu?
Ook de zekeringen nog gecheckt ,allemaal goed.
Ook nog even naar het tankelement gekeken, slangen eraf gehaald en die blijken gortdroog te zijn.
Er is dus blijkbaar een probleem met de brandstoftoevoer.Volgens de garage was de brandstofpomp nog in orde...
Wat nu?
- Multivan Generation
- Berichten: 33713
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Startproblemen
Magneet ventiel moet wel even tikken.Vincentje schreef: ↑25 sep 2017, 20:14 Daar was ik weer, vanavond samen de buurman even gekeken.Magneetventiel tikt niet bij contact maken of startpoging......
Ook de zekeringen nog gecheckt ,allemaal goed.
Ook nog even naar het tankelement gekeken, slangen eraf gehaald en die blijken gortdroog te zijn.
Er is dus blijkbaar een probleem met de brandstoftoevoer.Volgens de garage was de brandstofpomp nog in orde...
Wat nu?
Tankelement ook bekeken op minuscule scheurtjes?
Met de slangen gebeurd nooit iets daar.
Re: Startproblemen
Magneetventiel tikt dus helaas niet...
Hoe kan ik proberen het ventiel rechtstreeks via de accu te openen?
Hoe kan ik proberen het ventiel rechtstreeks via de accu te openen?
Re: Startproblemen
Loskoppelen door te draaien of eraf te trekken?
Re: Startproblemen
Is de middelste , enkele kabel niet voor de oliesensor?
Re: Startproblemen
Heb ik uiteraard al 20x gedaan maar helaas nog zonder succes......
Re: Startproblemen
Dan heeft mijn motortje dus een ESP met WSF en zonder MSG...
Las op internet al dat veel mensen dit kastje met veel geweld gesloopt hadden en het ventiel rechtstreeks op "klemme 15" hebben aangesloten.
Re: Startproblemen
nee de enkele draad.
mag 12 v op.
tik deze dan nog niet.
dan is deze stuk
kost niet veel
eenvoudig te vervangen.
zit wel een veertje achter , deze niet kwijt raken.
mag 12 v op.
tik deze dan nog niet.
dan is deze stuk
kost niet veel
eenvoudig te vervangen.
zit wel een veertje achter , deze niet kwijt raken.
Re: Startproblemen
wel de enkele draad op de dieselpomp nemen.
niet de sensor op het oliefilterhuis !
niet de sensor op het oliefilterhuis !
- Ronald-T4
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 02 sep 2016, 20:13
- Locatie: Net over de grens bij N.W. Schans
Re: Startproblemen
Dan even de originele draad los koppelen en een draadje rechtstreeks
van de + van de accu aan het magneetklepje leggen.
Start die dan wel, bedrading, zekering en stekkers controleren
Start die niet, dan luisteren of die tikt.
Zo niet, dan is het klepje defect.
Met een testlampje kan je ook rechtstreeks op het kabeltje op de pomp kijken of
er spanning komt met de auto op contact.
van de + van de accu aan het magneetklepje leggen.
Start die dan wel, bedrading, zekering en stekkers controleren
Start die niet, dan luisteren of die tikt.
Zo niet, dan is het klepje defect.
Met een testlampje kan je ook rechtstreeks op het kabeltje op de pomp kijken of
er spanning komt met de auto op contact.
- Multivan Generation
- Berichten: 33713
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Startproblemen
Bijna 2 weken verder en nog geen magneetklep vervangen.
Werd al een paar keer aangegeven.
Kost je rond de 30 euro, dus zou ik zowiezo vervangen..
Dan kom je sneller wat verder..
Van een beetje aanprutsen kom je niet snel verder..
Je weet blijkbaar niet heel veel van je bus, gezien je sommige vragen,
maar wilt wel leren. Ik zou je bus proberen naar een Bosch garage even neer te zetten,
de dieselpomp te laten controleren. Kost je naar mijn schatting 100 euro en je kunt rijdend naar huis..
Werd al een paar keer aangegeven.
Kost je rond de 30 euro, dus zou ik zowiezo vervangen..
Dan kom je sneller wat verder..
Van een beetje aanprutsen kom je niet snel verder..
Je weet blijkbaar niet heel veel van je bus, gezien je sommige vragen,
maar wilt wel leren. Ik zou je bus proberen naar een Bosch garage even neer te zetten,
de dieselpomp te laten controleren. Kost je naar mijn schatting 100 euro en je kunt rijdend naar huis..
Is 53 km van je vandaan..Bosch Car Service Brunn Bonn
Bendenweg 107
53121 Bonn
Telefon 02286682209
Telefax 02286682211
info@brunn-autoland.de
Mo 07:30 - 18:00
Di 07:30 - 18:00
Mi 07:30 - 18:00
Do 07:30 - 18:00
Fr 07:30 - 17:00
Sa 09:00 - 13:00
Re: Startproblemen
Misschien is het probleem inmiddels opgelost, en ik weet hier veel te weinig van, maar herken wel precies het niet-willen-starten-met-warme-motor-en-half-uurtje-later-weer-wel-verhaal. Dat betrof een benzine personenauto. De borstels in de startmotor zetten door hitte dusdanig uit dat die niet meer rondging was de diagnose. Andere startmotor -> probleem opgelost. Maar zo simpel zal het niet zijn, al ontbreekt de startmotor wel in het oorspronkelijke rijtje van wat de garage checkte?
Groeten! Marjan
T4 Cali 1992 AAF 2,5l. 5 cyl. benzine 240.000 km and counting
R1100GS 1994 1,1l. 2 cyl. airhead 176.000 km. and counting
T4 Cali 1992 AAF 2,5l. 5 cyl. benzine 240.000 km and counting
R1100GS 1994 1,1l. 2 cyl. airhead 176.000 km. and counting