Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kosten distri vervangen ACV

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Vermeulen
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 jul 2014, 21:41
Locatie: Tiel

Re: Kosten distri vervangen ACV

Bericht door Vermeulen »

Licht aan het bedrijf en je relatie met zo'n bedrijf. Voor mijn AAC hebben ze het vervangen voor €280, alleen de distributieriem en multiriem tho (en spanroller). Waterpomp was niet nodig en aangezien die op de multiriem zit en niet op de distributieriem, is het vervangen onnodige kosten.
Ik weet dat deze garage goed werk levert, we zijn thuis al 20 jaar klant voor de keuring en andere klusjes waar echt geen tijd voor is en het resultaat is altijd goed geweest. (ander onderhoud wordt gewoon zelf gedaan, en dat weet hij en respecteert hij).
Kortom, goedkoop is niet altijd duurkoop, maar weet wel zeker dat de garage goed is.
Rijen rijen rijen in mijn wagentje :driveT4
T4 2.0 B(LPG) aac Bedrijfsgebakje
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Kosten distri vervangen ACV

Bericht door frank884 »

een 2 liter benzine motor vergelijken met een 5 cylinder TDI blok is appelen met peren vergelijken.
met die dingen is het ook altijd "wat zit in die prijs??" of de trillingsdemper wordt vervangen? of de riemen aan de pompzijnde worden vervangen. enz hoe compleet is het wat er gedaan wordt??
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kosten distri vervangen ACV

Bericht door Multivan Generation »

frank884 schreef: 22 nov 2017, 19:01 een 2 liter benzine motor vergelijken met een 5 cylinder TDI blok is appelen met peren vergelijken.
met die dingen is het ook altijd "wat zit in die prijs??" of de trillingsdemper wordt vervangen? of de riemen aan de pompzijnde worden vervangen. enz hoe compleet is het wat er gedaan wordt??
frank884 schreef: 19 nov 2017, 16:52 2013 bij de vw dealer distributie en alle riemen op het blok inclusief de pompzijde en de waterpomp + de temperatuurssensor 059919501A 560 euro
en 2008 zelfde dealer was inclusief de trillingsdemper (die alleen al 161 euro kost) zelfde als bovenstaand toen ook de versnellingsbak olie laten vervangen en de oliekeerring 068103085E dat was toen 776 euro allemaal onderdelen vanuit origineel VW geen zelf meegebracht of imitatie enz erin gesleuteld. (dealer wel niet in Nederland)
Dus je vermeld een prijs die je betaald voor het onderhoud bij een buitenlandse dealer, die dus ook andere uurlonen hanteert, in een topic waar Nederlandse prijzen bij Nederlandse garages vermeldt worden?
Is dat niet ook appels met peren vergelijken?
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Kosten distri vervangen ACV

Bericht door frank884 »

Multivan Generation schreef: 22 nov 2017, 21:42
frank884 schreef: 22 nov 2017, 19:01 een 2 liter benzine motor vergelijken met een 5 cylinder TDI blok is appelen met peren vergelijken.
met die dingen is het ook altijd "wat zit in die prijs??" of de trillingsdemper wordt vervangen? of de riemen aan de pompzijnde worden vervangen. enz hoe compleet is het wat er gedaan wordt??
frank884 schreef: 19 nov 2017, 16:52 2013 bij de vw dealer distributie en alle riemen op het blok inclusief de pompzijde en de waterpomp + de temperatuurssensor 059919501A 560 euro
en 2008 zelfde dealer was inclusief de trillingsdemper (die alleen al 161 euro kost) zelfde als bovenstaand toen ook de versnellingsbak olie laten vervangen en de oliekeerring 068103085E dat was toen 776 euro allemaal onderdelen vanuit origineel VW geen zelf meegebracht of imitatie enz erin gesleuteld. (dealer wel niet in Nederland)
Dus je vermeld een prijs die je betaald voor het onderhoud bij een buitenlandse dealer, die dus ook andere uurlonen hanteert, in een topic waar Nederlandse prijzen bij Nederlandse garages vermeldt worden?
Is dat niet ook appels met peren vergelijken?

Nee dat is het niet, want ik krijg precies het zelfde product, van de VW dealer, met identiek het zelde merk, artikelnummers enz , op precies dezelfde acv motor en er werkt een monteur aan die aan precies dezelfde VW standaard voldoet dan in Nederland. (de Transporters en Caddy's worden er zelfs geproduceerd in Poznan PL ) dus appels met appels. "het zelfde product" ik heb niks met de Nederlandse VW dealers en hun veel te dure glazen paleis dat ga ik niet sponsoren, daar kom ik nooit. misschien is dat voor sommige in west Nederland vreemd?? maar hier is het 15 km naar Belgie en 15 km naar Duitsland. dus het kan ook Belgie of Duitsland zijn in andere gevallen. (onderdelen ebay Duitsland) (in dit geval is het een poolse VW dealer) dat kan een ander persoon ook, als men dergelijk planbaar onderhoud als de distributie combineerd met de vakantie bijvoorbeeld. als je daar toch heen gaat zoals wij.. (effe 1 dag geen auto ter beschikking) en je hebt paar honderd piek bespaard. hier in de buurt zou ik ze niet graag de kost geven die hun benzine bijvoorbeeld in Belgie tanken voor 25 cent per liter minder dan in Nederland. dus Nederlandse prijzen..OK... voor de liefhebber.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie