Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorstellen + vraag over ander tussenschot plaatsen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rwin
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 dec 2017, 10:32
Locatie: Voorthuizen

Voorstellen + vraag over ander tussenschot plaatsen

Bericht door Rwin »

Dag WJW'ers,
Ik heb twee weken geleden mijn eerste T4 gekocht. Een mooie blauwe KWB, 2001, 151 pk, DC caravelle uitvoering, 267k km. Bedoeling is om wat meer spullen mee te kunnen nemen op vakantie. Dat moet hiermee wel lukken :ikrij !

Ben al lekker aan het klussen geweest: klapscherm met Apple Carplay en achteruitrijcamera ingebouwd, alle stoelen ontdaan van de bekleding en gewassen, komfortblinker (3x knipperen) ingebouwd (bij https://www.cum-cartec-shop.de/VW-T4-Ko ... inker.html echt plug&play!, stoelzitting vervangen en nog wat optische zaken aanpassen zoals deurkaarten achter opnieuw bekleden.
Maar het grootste project is dat ik de achterbank niet comfortabel genoeg vind en wil vervangen. De huidige is erg rechtop en met je hoofd bijna tegen het dak. Dit is icm een Omos tussenschot. Die wil ik vervangen. Ik heb al een een andere 2-zits bank en stoel gevonden die je ook in de Caravelle uitvoering tegenkomt icm een 3e zitrij. Daar is de rugleuning wat meer naar achter.
Echter nu mijn vraag: dit gaat (denk ik) niet passen met de onderbak van de Omos tussenwand. Ik ben dus op zoek naar een recht aflopende achterwand, dus zonder zo'n onderbak onder de zitting. Dus zoiets als hier https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bes ... ousPage=lr te zien is.

Weet iemand waar dit te vinden is? Merk? Heeft iemand dit te koop?
T4 2001 DC 150pk | T5 GP 2012 California Comfortline 180pk
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Voorstellen + vraag over ander tussenschot plaatsen

Bericht door Pascal-141 »

Rwin schreef: 31 dec 2017, 13:46

Weet iemand waar dit te vinden is? Merk? Heeft iemand dit te koop?
Dat is een Belgische dubbelcabine , gemaakt door de firma ACT , in opdracht voor de Belgische invoerder D'Ieteren.
Deze vind je niet vaak , want er zijn er niet zoveel van gemaakt geweest in de T4.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Rwin
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 dec 2017, 10:32
Locatie: Voorthuizen

Re: Voorstellen + vraag over ander tussenschot plaatsen

Bericht door Rwin »

Dankjewel Pascal!
T4 2001 DC 150pk | T5 GP 2012 California Comfortline 180pk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Voorstellen + vraag over ander tussenschot plaatsen

Bericht door Multivan Generation »

Rwin schreef: 31 dec 2017, 13:46
Weet iemand waar dit te vinden is? Merk? Heeft iemand dit te koop?
Die Pascal genoemd heeft is er eentje voor de Belgische markt.
Het lijkt me niet voor de hand liggend dat die in een Nederlandse bus terecht komen.
Te meer omdat er van die cabine niet zo heel veel geproduceerd waren.

Vroeger had je meer Nederlandse dubbele cabine inbouwers(meer dan allen de Snoeck's OMOS (= Op Maat Op Straat) versie).
Ik zou mijn licht eens opsteken bij Profiglas in Ijlst en Akkermans in Oudenbosch,
die maakten destijds ook dubbele cabines zoals bovenstaande, dus met rechte achterwand.

Let wel op,
met een korte wielbasis bus kun je wel eens niet meer aan de inrichtingseisen voldoen, voor wat betreft de lengte van het denkbeeldige fiscale blok.
Voor een lange wielbasis zou dit geen probleem moeten vormen.

Doe daar je voordeel mee.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Rwin
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 dec 2017, 10:32
Locatie: Voorthuizen

Re: Voorstellen + vraag over ander tussenschot plaatsen

Bericht door Rwin »

Hi Peter en Blackbulli! Veel dank voor deze goede info, maakt mijn zoektocht weer specifieker!
T4 2001 DC 150pk | T5 GP 2012 California Comfortline 180pk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Voorstellen + vraag over ander tussenschot plaatsen

Bericht door Multivan Generation »

black bulli schreef: 01 jan 2018, 13:32 Kleine correctie,Akkermans zit in Oud Gastel :toppie
Oja, daar zaten ze..
Scheelt gelukkig maar een paar km..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie