Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

flinke premie verhoging omdat het een transporter is

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

flinke premie verhoging omdat het een transporter is

Bericht door frank884 »

De nieuwe polis thuis gekregen van Unive.

we hebben er 3 auto's verzekerd de T4 van 2002 WA+ verzekerd is met 55.68 euro per jaar verhoogd
een toyota yaris van 2002 is gelijk gebleven... en de fiat seicento van 2001 is met 12 cent op jaar basis verhoogd.

heb met unive gebeld waarom dit verschil tussen die 3 auto's in premie verhoging.

dat kwam volgend hun, doordat er op transporters heel veel claims waren... terecht of onterecht ik moet meebetalen aan de vele claims die er blijkbaar door transporter eigenaren worden ingediend, wat dan vaak bouwvakkers enz "busjes van de Baas of de lease maatschapij zijn" ook al heb ik aangegeven dat ik de wagen particulier gebruik en 12000-20000 km/jaar. het feit dat ik 21 schadevrije jaren heb deed er niet aan af.
dus ik heb hem maar eens van de WA+ afgehaald, want het eigen risiko is al 100€ en als die gestolen wordt? dan heeft die in de papieren misschien nog maar een dagwaarde van amper 1500 euro of nog minder, ook al koop je er daar geen voor in deze staat dat doet er niet toe...
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
avento
Berichten: 91
Lid geworden op: 08 nov 2013, 09:40

Re: flinke premie verhoging omdat het een transporter is

Bericht door avento »

Tja, het is inderdaad zuur dat je moet betalen omdat anderen te veel schade rijden. Dat is nooit anders geweest bij verzekeringen.
Ik laat mijn bus om de 3 jaar taxeren, en voor dat bedrag is de bus alle Risk verzekerd. Ik deed dat ook al met mijn T3,
Een transporter is nu eenmaal " steel gevoelig"
:wjw Herinder je gister, droom over morgen maar leef vandaag

VW T4 2500tdi uit 2003 zelfbouw camper die steeds completer word

Groet Cees
Plaats reactie