Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

parkeersensor en of camera

vragen over de T4
Plaats reactie
robert hak
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2016, 17:29

parkeersensor en of camera

Bericht door robert hak »

Hallo,
Na een paar jaar geen vw bus gehad te hebben heb ik van het weekend toch weer een transporter gekocht, de 6e
Dit keer een T4 caravelle lwb 111 KW.
Technisch best goed voor zover te beoordelen, optisch wel wat werk.
Wanneer ik wat ga laten spuiten overweeg ik om er parkeer sensoren in te laten bouwen. in het verleden ook wel eens gedaan maar nooit echt goed kunnen afstellen, ze pieten als ze niet moesten piepen en als ze het moesten doen dan deden ze het te laat.
ook konden ze slecht tegen vocht.
Heeft er iemand advies / goede ervaringen met een bepaald merk.
Tevens overweeg ik naast parkeer sensoren ook een camera, daar geen eerdere ervaringen mee, ook daar zijn tips welkom (of zouden jullie alleen voor de camera gaan?)

Alvast bedankt voor de tips
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1392
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: parkeersensor en of camera

Bericht door Gretschi »

Onze camera is er mee gestopt, heb weer een nieuwe besteld, kan niet meer zonder,

Groetjes
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: parkeersensor en of camera

Bericht door moosev »

Hangt wellicht ook van de radio af. Is deze al geschikt voor een camera, ga je een nieuwe kopen?
Ik heb voor een eenvoudige radio gekozen met een goede camera. Tot nu toe zeer tevreden al mis ik de stuurbediening wel.
(Pioneer MVH-AV290BT met een ND-BC8 camera)
Camera went snel en is erg makkelijk bij krap parkeren, zeker met een LWB!
gr
René
HaaiHenk
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 aug 2017, 22:05

Re: parkeersensor en of camera

Bericht door HaaiHenk »

Ik heb parkeersensoren laten inbouwen bij parkeersensoreninbouwen.nl (kosten E 200,--)
Achteruitrij camera (gekocht via wish) zelf aangelegd en weggewerkt in het embleem op de achterdeur. Makkelijk zelf aan te leggen. Kan op de radio of met aparte display.
stroom via sigaretten contact. deze kan je via knop uitzetten.

allebei waterdicht. Ben erg blij mee en durf sneller achteruit file te parkeren. Voorkomt veel schade (bij anderen)

gr. Henk

Bij interesse kan ik je ook foto's sturen. Stuur dan een PB.
:T5cruisin gr. Henk
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 295
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Re: parkeersensor en of camera

Bericht door Lammert »

Hallo,ik heb de parkeersensoren, gekocht bij Action ingebouwd. Gekocht voor nog geen twee tientjes. Zelf inbouwen niet zo,n groot probleem. Twee gaatjes in de bumper links/rec5hts onder de mistlamp en twee gaatjes 35 cm naast de trekhaak, net boven het midden. Met een trekveer de signaal draad van linksachter bovenlangs naar de cockpit getrokken.
Het display geplaatst net boven het stuur. het setje bevalt me goed, vrij nauwkeurig in afstand weergave. Zowel links en rechts.
Wel voorzichtig zijn met de sensor inbouw in de bumper.
Heb ze al 10 jaar in gebruik.
Kort geleden een nieuwe bumper geplaatst met nieuwe sensoren. Compleet nieuw setje was goedkoper dan vier nieuwe sensoren. Succes met je keuze.
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
Plaats reactie