Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koppeling, nog eentje!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Ronald-T4
Berichten: 168
Lid geworden op: 02 sep 2016, 20:13
Locatie: Net over de grens bij N.W. Schans

Re: Koppeling, nog eentje!

Bericht door Ronald-T4 »

onrust66
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:55
Locatie: Onder de rook van Amsterdam

Re: Koppeling, nog eentje!

Bericht door onrust66 »

2 tot 4 weken levertijd staat er, dat belooft alweer niet veel goeds. Maar ik bel ze als het vandaag niet lukt met H’liede. Bedankt voor de tip!
Groeten! Marjan
T4 Cali 1992 AAF 2,5l. 5 cyl. benzine 240.000 km and counting :driveT4
R1100GS 1994 1,1l. 2 cyl. airhead 176.000 km. and counting :peace :peace
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3632
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Koppeling, nog eentje!

Bericht door krekwakwol »

Pascal-141 schreef: 01 feb 2018, 15:46
Peter73 schreef: 01 feb 2018, 11:37 Hoi Marjan,

Laat de motorsteunen ook goed controleren. Kan ook een oorzaak zijn van schokkend wegrijden.
is inderdaad zo.
Vooral als het "schokkerig" vertrekken hoofdzakelijk bij koude motor gebeurd en het normaal vertrekken is bij warme motor .
Dat doet onze bus ook, de garage heeft de motorsteunen met de APK gecontroleerd en geen mankement gevonden, dus ik zit nu aan de reactieveren in de koppelingplaat te denken. Zit er in een T4 2.4D bj'91ook een vloeistof motorsteun?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
onrust66
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:55
Locatie: Onder de rook van Amsterdam

Re: Koppeling, nog eentje!

Bericht door onrust66 »

Geeeeeen idee, sorry, maar daar reageert vast wel iemand anders op.

Intussen moest helaas ook Ismet op z’n woorden terugkomen. Hun leverancier kwam vandaag met de boodschap levertijd 6 weken. Dan kan ik er sneller een uit de US laten komen.... Er is nog een adresje in de UK waar ze aan het zoeken zijn, maar anders wordt het toch echt de VS. Wow!

Betekent iig dat de bus onklaar van de brug zal komen en waarschijnlijk naar huis moet worden gesleept omdat ie bij de garage in de weg staat. Pfffffft.

Ik zal een apart draadje openen met als titel iets als ‘distributie AAF’, om andere AAF eigenaren erop te wijzen dat ze moeten zorgen dat alle onderdelen vd distributie op voorraad zijn voordat de garage hun bus op de brug zet.
De garage hier wil de bus wel zolang met de oude spanrol rijdend maken, maar dan lopen we EN het risico vd hele motor in de soep draaien, EN zijn we als er dan eindelijk een nieuwe spanrol is nog een keer aan de beurt met de nodige uurtjes arbeidsloon.... Lijkt me niet verstandig.
Groeten! Marjan
T4 Cali 1992 AAF 2,5l. 5 cyl. benzine 240.000 km and counting :driveT4
R1100GS 1994 1,1l. 2 cyl. airhead 176.000 km. and counting :peace :peace
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Koppeling, nog eentje!

Bericht door Pascal-141 »

onrust66 schreef: 07 feb 2018, 17:41 Geeeeeen idee, sorry, maar daar reageert vast wel iemand anders op.

Intussen moest helaas ook Ismet op z’n woorden terugkomen. Hun leverancier kwam vandaag met de boodschap levertijd 6 weken. Dan kan ik er sneller een uit de US laten komen.... Er is nog een adresje in de UK waar ze aan het zoeken zijn, maar anders wordt het toch echt de VS. Wow!

Betekent iig dat de bus onklaar van de brug zal komen en waarschijnlijk naar huis moet worden gesleept omdat ie bij de garage in de weg staat. Pfffffft.

Ik zal een apart draadje openen met als titel iets als ‘distributie AAF’, om andere AAF eigenaren erop te wijzen dat ze moeten zorgen dat alle onderdelen vd distributie op voorraad zijn voordat de garage hun bus op de brug zet.
De garage hier wil de bus wel zolang met de oude spanrol rijdend maken, maar dan lopen we EN het risico vd hele motor in de soep draaien, EN zijn we als er dan eindelijk een nieuwe spanrol is nog een keer aan de beurt met de nodige uurtjes arbeidsloon.... Lijkt me niet verstandig.
Het is te overwegen , bij een AAF... bij een TDI zou ik zeggen "niet doen" . Maar bij een 2.5i gaan de spanrollen niet gauw kapot.
Bij de 2.5i waar ik mee rijd , is de gehele distributie pas vervangen bij 210.000km (eerste riem en spanrollen , en het is een 97-er , dus 21 jaar oud ...) :lach
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
onrust66
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:55
Locatie: Onder de rook van Amsterdam

Re: Koppeling, nog eentje!

Bericht door onrust66 »

Pascal, bedankt voor je inbreng. Da’s interessant. ..
Groeten! Marjan
T4 Cali 1992 AAF 2,5l. 5 cyl. benzine 240.000 km and counting :driveT4
R1100GS 1994 1,1l. 2 cyl. airhead 176.000 km. and counting :peace :peace
Plaats reactie