Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

(geen) Snelheid optrekken 2.4D

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: (geen) Snelheid optrekken 2.4D

Bericht door Timy »

Multivan Generation schreef: 07 feb 2018, 21:58 Misschien meteen het moment om je koelsysteem goed en helemaal door te spoelen?
Zodat alle oude troep die zich her en der heeft vastgezet los komt en verwijderd wordt.
Goed plan! Nog even gecheckt of de radiateur vervangen moest worden maar de alu versie zit er al in. Nu dus alleen goed spoelen.

Vandaag de originele lampen erin gezet. Helaas bleek het e.e.a. niet helemaal oké (afstelling plastic was kapot, barstje in glas en fitting van het stadslicht er niet bij), maar volgens mij wordt dat alsnog nagezonden. Wel even het leed kunnen aanschouwen.

Zie hier, een flintstone auto! Meelopen is niet optioneel..
IMG-20180207-WA0012.jpg
Tja, het hart van de machine..
IMG_20180207_213056_089.jpg
Hangende pootjes, toch zielig!
IMG_20180207_212905_603.jpg
Planning is nog steeds volgende week weer :driveT4
Monteur ook ff gesproken, die ging gelijk ook de motorruimte even schoonmaken en daarna de ophanging ontroesten en tectyleren. Kan ik straks vol trots in een compleet frisse motorruimte kijken.
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: (geen) Snelheid optrekken 2.4D

Bericht door Timy »

Hella schreef: 08 feb 2018, 12:56 Best wel heel erg vervelend allemaal, m.n. de kosten....

...Vreemd is wel dat toen niet gelijk de distributie is vervangen.

Wel moet de uitlaat (2 dempers -midden en achter, voorpijp is nog goed) worden vervangen.
Welk merk kan ik daarvoor het beste gebruiken?
Dat kan ik dan de garage doorgeven.
Idd de kosten van vies tegen. Zal aanzienlijk meer zijn als de kosten van jou destijds, maar daarentegen wordt wel alles gedaan. Dus wel de distributie, koppeling,op het blok zit een nieuwe kop, etc. Na deze reparatie is het uiterlijk een oudje, maar frisse techniek eronder. Ook fijn!

Mbt de uitlaat.. geen idee. Zal vast het e.e.a. op het forum over geschreven zijn.
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: (geen) Snelheid optrekken 2.4D

Bericht door Timy »

Weinig echt ontwikkelingen, behalve dat het blok geleverd is! Wat ziet dat er tof uit zeg..
20180213_163029-2.jpg
20180213_163615-2.jpg

Ze kwamen alleen een later geplaatste EGR tegen. Hoort er eigenlijk niet op, iedereen sloopt het eraf maar onze bus had het wel :bifun Ik vermoed dat dat iets Duits is aangezien de bus vanuit Duitsland geïmporteerd is. Gaan nu even kijken hoe dat er netjes afkan. Loopt de bus misschien ook nog lekkerder aangezien hij zijn eigen adem niet opnieuw hoeft te gebruiken
:bonk
20180213_163157-2.jpg
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: (geen) Snelheid optrekken 2.4D

Bericht door Timy »

Opgelost! Mag ook wel.... Kleine kapitaal lichter, maar hij rijdt echt als nieuw! Nu officieel inrijden :bonk Super grappig een bus van 24jr oud moet weer ingereden worden :bifun

Maar het ziet er wel bizar straks uit als de motorkap opengaat.
20180220_161725-2.jpg
20180220_161729-2.jpg
Het langzaam optrekken zat overigens ook in de brandstofpomp afstelling. Dat is nu ook op orde.
Na de eerste 1000km weer een oliebeurtje en alles even nalopen. Daarna wordt het tijd voor 3,5mnd op pad. Dat kan ik nu met een gerust hart doen :yes

Dit topic is dus klaar :proost
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: (geen) Snelheid optrekken 2.4D

Bericht door Multivan Generation »

Slotbalk ook nog ontroest en opnieuw gespoten?

Fijn dat je weer betrouwbaar kunt rijden :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1157
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: (geen) Snelheid optrekken 2.4D

Bericht door brugseb »

super. weer een oudje dat gekoesterd wordt en nog ffe mag blijven bollen :ikrij
laat die LEZ spelbrekers en andere pessimisten maar zeuren :jump :jump :jump
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: (geen) Snelheid optrekken 2.4D

Bericht door Timy »

Multivan Generation schreef: 21 feb 2018, 21:57 Slotbalk ook nog ontroest en opnieuw gespoten?

Fijn dat je weer betrouwbaar kunt rijden :toppie
Wat is de slotbalk?
De ophanging etc is ontroest en opnieuw gespoten. Denk dat je dat bedoeld? :-)

Vanmorgen helaas accu dood :huilen Nu dus ook ff n nieuwe accu erin. Wist dat ie op zn eindje was maar wilde t nog ff proberen. Helaas dus :bonk
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: (geen) Snelheid optrekken 2.4D

Bericht door Timy »

The saga continues...

Dacht dat de accu op was. Vandaag nieuwe accu gekocht en geplaatst. Wilde nog niet starten, sloeg even aan en direct erna uit waarna de motor alleen nog rond ging.
Zou mogelijk een sluitklep oid op de brandstofpomp zijn aldus de garage. Dus even stekkertje los en contact schoongemaakt.. wie weet.. toen weer proberen te starten. Zie ik ineens allemaal olie van linksonder weglopen!!!
Gauw doeken en kranten eronder. Is t complete blok leeggelopen op straat :groteogen

Gelukkig mn pa aanwezig dus camper naar de garage gesleept en neergezet met de mededeling "wil m pas terug als ie echt goed is..".
Snotver! Maar 3km mee gereden van de garage naar huis op dinsdag. En nu weer dit. :huilen

Beetje chagerijnig word ik er wel van. Goed testrijden nadat ie weer in elkaar zit is een must. Dit wil ik niet tijdens onze reis! Ach.. ze doen hun best en dit is gelukkig garantie.
Gebruikersavatar
Indiana Blue
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 dec 2017, 22:23
Locatie: Flank van de Hondsrug..

Re: (geen) Snelheid optrekken 2.4D

Bericht door Indiana Blue »

Je hebt een AAB motor ,maar in welke neus hangt dat blok..?
van 1995 T4 Multivan 2.4D 78Pk naar VW T5 2.0 TDI 140Pk ,2011..
Eigenwijs genoeg om de expertise van anderen serieus te nemen...
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: (geen) Snelheid optrekken 2.4D

Bericht door Timy »

Indiana Blue schreef: 23 feb 2018, 21:05 Je hebt een AAB motor ,maar in welke neus hangt dat blok..?
Gewoon de reguliere neus. Zit alleen n andere grille op. Geen idee welk merk o.i.d. maar maakt m idd net ff anders.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: (geen) Snelheid optrekken 2.4D

Bericht door Multivan Generation »

Projektzwo grille en koplampen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: (geen) Snelheid optrekken 2.4D

Bericht door Timy »

Multivan Generation schreef: 24 feb 2018, 08:45 Projektzwo grille en koplampen..
Ah! De grille is ook projectzwo. :proost Weer wat geleerd. De lampen staan te koop :knipoog
Gebruikersavatar
Indiana Blue
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 dec 2017, 22:23
Locatie: Flank van de Hondsrug..

Re: (geen) Snelheid optrekken 2.4D

Bericht door Indiana Blue »

Die neus vind ik mooi ; misschien ook de beste oplossing om een ‘lange neus’ te suggereren. .
Een heel kostenplaatje om alleen 82 mm. meer ruimte in je motorcompartiment te brengen door alles te verbouwen naar ‘lange neus’ en er dan niet een 2.5 tdi of ander blok in te hangen... :groteogen
van 1995 T4 Multivan 2.4D 78Pk naar VW T5 2.0 TDI 140Pk ,2011..
Eigenwijs genoeg om de expertise van anderen serieus te nemen...
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: (geen) Snelheid optrekken 2.4D

Bericht door Timy »

Bus vanmiddag in Nuenen (bij Eindhoven) opgehaald! Was een bofkont want met al het fileleed kon ik gelijk ook testen of ie heet liep... 3u over n stukje van 1u gedaan.. maar hij reed top!
Nu kilometers maken en hopen dat t nu klaar is met de ellende.

Uiteindelijk is t blok gereviseerd, koppeling en drukgroep vervangen, distributie vervangen, nieuwe radiateur, nieuwe accu , stuurbekrachtigingspomp vervangen, stuurbekrachtigingsleiding vervangen en uiteraard alle vloeistoffen vervangen. Vergeet vast nog iets!
Heb nog n digitale klok voor de motortemperatuur klaarliggen, just in case ga ik het digitaal in de smiezen houden!

Je zou zeggen dat t nu goed is.. hopelijk topic gesloten
jordydereus

Re: (geen) Snelheid optrekken 2.4D

Bericht door jordydereus »

Wat was de lekkage nou?
Plaats reactie