Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

glas van linker voorportier vervangen

vragen over de T4
Plaats reactie
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

glas van linker voorportier vervangen

Bericht door bart seinwezen »

Ha allen,

Vandaag trof ik een Australisch stel met pech hier in Marokko, ze rijden rond in een nederlandse T4 waarvan een tegenligger de spiegel vol geraakt had - die op zijn beurt dwars door het raam werd gemept. Ze kwamen met de schrik vrij maar rijden nu wel zonder raam rond. Ik heb eigenlijk amper naar de bus omgekeken maar ik zie ze morgen weer, dan gaan we een poging doen een nieuw exemplaar op te sporen. Zal nog wat worden, ik kan niet eens een interieurfilter krijgen in de grote steden. Maar goed, mijn vraag, voorlopig zonder verdere specs van de bus dus: zijn er veel verschillende uitvoeringen of is het one-size-fits-all?

Groet! Bart
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: glas van linker voorportier vervangen

Bericht door Pascal-141 »

de zijramen (vd voorportieren) van een T4 zijn allemaal hetzelfde , ongeacht bouwjaar en of het nou manueel of elektrische ramen zijn. (Enige verschil is bvb een witte of getinte versie)
Raam is heel simpel te vervangen (10-15min werk)

Idem met de zijspiegel : ze zijn allemaal hetzelfde , ongeacht bouwjaar .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: glas van linker voorportier vervangen

Bericht door bart seinwezen »

Top, dankjewel Pascal.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: glas van linker voorportier vervangen

Bericht door Multivan Generation »

Raam of wat er nog van over is naar beneden.
Deurpaneel verwijderen.
Boutje(s) van raamhouder beetje los maken,
Raam uit raamhouder lichten en achterzijde van raam naar boven roteren en raam naar bovenzijde verwijderen. Bij terugplaatsen eerst de punt van het raam bij A-stijl in de deur voeren en zorgen dat bij in voorste raamgelijder valt. Dan achterzijde van ruit in raamgelijder roteren. Voorzichtig laten zakken in raamhouder en voorzichtig vast zetten. En de rest weer monteren.
Zie ook:
http://www.eldiape.com/boxen/boxen.htm


Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: glas van linker voorportier vervangen

Bericht door odorf »

Mocht je GEEN raam vinden is het misschien een idee om een kopie van het goede raam te maken.
Van een plaat Plexi of Acrylglas van een bouwmarkt ... tenminste ... bestaan die daar wel??? :toppie

Dan hebben ze in ieder geval een noodraam.

Succes!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: glas van linker voorportier vervangen

Bericht door bart seinwezen »

Dank! D'r is een nieuw raam opgeduikeld zowaar, een gebruikte ging niet lukken. 75 euro, geen idee of dat veel of weinig is, ik verbaas me altijd over alle prijzen. Waarschijnlijk duur voor Marokko en goedkoop voor NL 😊

Ik vermoed dat ze m er voor die prijs ook nog in zetten, en anders help ik ze ff. 😊

Groet! Bart
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: glas van linker voorportier vervangen

Bericht door bart seinwezen »

odorf schreef: 07 mar 2018, 13:20 Van een plaat Plexi of Acrylglas van een bouwmarkt ... tenminste ... bestaan die daar wel??? :toppie
Zowaar, laatst eentje ontdekt! Maar daarvoor moet je toch echt in de grote stad zijn, niet hier...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: glas van linker voorportier vervangen

Bericht door Multivan Generation »

bart seinwezen schreef: 07 mar 2018, 21:19 Dank! D'r is een nieuw raam opgeduikeld zowaar, een gebruikte ging niet lukken. 75 euro, geen idee of dat veel of weinig is, ik verbaas me altijd over alle prijzen. Waarschijnlijk duur voor Marokko en goedkoop voor NL 😊

Ik vermoed dat ze m er voor die prijs ook nog in zetten, en anders help ik ze ff. 😊

Groet! Bart
Is dat nog gelukt Bart, dat er in zetten?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: glas van linker voorportier vervangen

Bericht door bart seinwezen »

Ja, dat is zonder veel problemen - maar helaas ook zonder stofzuiger- voor ze gedaan (o: Ik heb het bij andere merken al vaak genoeg mogen doen, het is altijd even gepiel maar uiteindelijk niet moeilijk. Maar goed, niet eens nodig dus.

Groeten uit een regenachtig midden-frankrijk, bijna weer thuis!
Plaats reactie