Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Centrale deurvergrendeling vreemd geluid

vragen over de T4
Plaats reactie
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Centrale deurvergrendeling vreemd geluid

Bericht door Hanssyncro »

Sinds kort maakt onze centrale deurvergrendeling een schrapend geluid. Even voor de duidelijkheid. Onze centrale deurvergrendeling is niet op afstandbediening maar word met de sleutel centraal vergrendeld. Ik weet niet of dat verschil uit maakt of dat dit systeem anders is als met een afstandbediening. Wie oh wie kan ons vertellen of dit in orde is of toch iets aan de hand is? Hij gaat wel gewoon van de vergrendeling af en laat zich ook gewoon sluiten. Hartelijk dank voor het meedenken.


Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Dick B
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 jun 2011, 21:34
Locatie: Heerde

Re: Centrale deurvergrendeling vreemd geluid

Bericht door Dick B »

Ik heb eveneens c.v. zonder a.b. Die van mij maakt net zo'n kabaal. Vooral het motortje van het rechterportier. Die heb ik er al eens uit gehad om te kijken of die wat gesmeerd kon worden, maar het enige wat ik zie zijn een paar plastic tandwieltjes. Zodoende dat motortje er maar weer in gezet. Ik wacht gewoon af, ik verwacht dat zo'n motortje wel te vervangen is als die er helemaal mee op houdt ..
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Centrale deurvergrendeling vreemd geluid

Bericht door Hanssyncro »

Dank je Dick voor je reactie.

Gisteren probeerde Hans de centrale deurvergrendeling aan de bijrijderskant met de sleutel te openen...en die sloot ook weer zichtzelf...
Moet niet gekker worden met die centrale vergrendeling, daar hou ik niet van.

Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: 09 mar 2010, 21:34
Locatie: Wonck - België

Re: Centrale deurvergrendeling vreemd geluid

Bericht door thomas b »

Dat is het befaamde, veel over gesproken slotveertje zie: https://weetjewel.com/tips_en_trucs/cv_ ... eertje.htm
succes! :driveT4
één, twee, drie (T) vier's
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Centrale deurvergrendeling vreemd geluid

Bericht door Hanssyncro »

Dank je Thomas, weet je toevallig ook wat het andere kan zijn waar ik dit topic over begon?

Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Centrale deurvergrendeling vreemd geluid

Bericht door Hanssyncro »

black bulli schreef: 10 mar 2018, 15:27 Door vocht kan het motortje van de zentrallveriegelung zwaar gaan lopen en knarsen.Andere oorzaak:poging tot inbraak waardoor het stangenstelsel in portier is verbogen.T4-wiki.de trefwoord heb ik reeds genoemd :toppie
Dank je black bulli maar hij loopt niet zwaarder. Maakt alleen een vreemd geluid.

Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: Centrale deurvergrendeling vreemd geluid

Bericht door bart seinwezen »

Ik neem ook aan dat je een zwaarder lopend motortje niet op je sleutel zal voelen...
Plaats reactie