Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dieselpomp lekkage

vragen over de T4
Plaats reactie
lucky
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 jan 2008, 19:00
Locatie: Voorburg

dieselpomp lekkage

Bericht door lucky »

Hallo,

T4, 94 westfalia.
2.4 D AAB blok

Na een wintertje stilstaan blijkt mijn dieselpomp ineens te lekken. Niet bij het asje, maar daar waar het vierkante hogedruk blok op het pomphuis zit gemonteerd.

Ik heb na een zoektocht op internet geconcludeerd dat de grote O ring kapot is en vervangen moet worden. (nummer 51 op de exploded view)
https://www.google.nl/search?q=04604850 ... Tygixz53M:


Op Youtube heb ik verschillende filmpjes gezien van mensen die de o-ring vervangen door de brandstofleidingen te demonteren en dan voorzichtig het vierkante blok rustig los te draaien totdat de o ring zichtbaar is. Leek mij een goede methode zonder dat de hele pomp gedemonteerd moet worden van het motorblok. https://youtu.be/8nmejMSaXLA


Nu heb ik net een nieuwe O ring gehaald bij een diesel service in Den Haag, maar daar meldde ze dat deze methode niet werkt en dat je pomp zeker kapot gaat als je het zo aanpakt.

Nu twijfel ik uiteraard. Heeft iemand ervaring met het verwisselen van de grote o ring zonder de gehele pomp te demonteren van het blok?

Ik hoor graag jullie ervaring
Sebassie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2020, 06:43

Re: dieselpomp lekkage

Bericht door Sebassie »

Het lijkt er op dat mijn pomp ook daar lekt. Heb al een nieuwe O-ring besteld. Vroeg me af of het gelukt is om deze te vervangen zonder de pomp te demonteren? Hoor het graag
klaasviss
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 apr 2020, 16:59

Re: dieselpomp lekkage

Bericht door klaasviss »

Hallo,

Tijd om ook ook eens een bedrage te leveren aan dit forum.

Ik had precies dezelfde o-ring lek (Nummr 51). Deze gisteren zelf vervangen.
Als je een beetje handig bent prima te doen. gewoon rustig aan en even noteren wat doet
Zelf heb ik de solenoïde laten zitten, o-ring past er wel over heen. (had meerdere oringen mocht ie al knappen of uit rekken)

Is mij gelukt maar geen garantie dat dit atijd goed gaat natuurlijk.


Groet,
Klaas
Plaats reactie