Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 benzine 1994 heeft storing

vragen over de T4
Plaats reactie
Bad maxx
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2018, 20:42

T4 benzine 1994 heeft storing

Bericht door Bad maxx »

Hallo, ik hoop dat er iemand is die nog wat iedeeen heeft.
Ik heb een T4 busje uit 1994 motorcode aac op benzine en lpg, ik heb hem ongeveer een maand en ineens gingen mijn temp lampje en olie lampje branden en een irritante piep ging er af.
Daar op heb ik het hele koelsysteem nagekeken en dat was allemaal lek en rot, na de nodige reparaties is dat nu goed, ook heb ik de temp sensor vervangen en ook de olie sensor die boven op het olie filter zit, hier zit nu een sensor van 0.3 bar in.
Ook zag ik dat de kabelboom ,die langs het blok loopt, vol zat met oude koelvoeistof, een dikke gore vieze natte meuk zat er in en twee doorgesoldeerde stekkers die weleens sluiting zouden kunnen maken.
Dit alles ook mooi schoon gemaakt en netjes vast gesoldeerd.
Dan maar weer starten,,,, nog steeds bij de 1500 toeren (dit gok ik want ik heb geen toerenteller) gaat die piep af maar nu is mijn temperatuurlampje wel uit.
Ik heb de printplaat helemaal los en die lijkt goed te zijn ,ook het bewuste doorsolderen ivm het niet doen van de temp/benzine meter is goedgegaan en die doen het nu ook weer.
Maar waarom gaat die piep er niet uit?????????
Ik heb veel gelezen in het archief van het forum en ook andere fora maar dan kan ik niets vinden over een 2.0 benzine motor en mijn duits is net zo goed als mijn chinees!? Niet dus!!
Ik hoop dat iemand iets weet wat ik niet zie.

Mario
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 benzine 1994 heeft storing

Bericht door Multivan Generation »

Check de aansluitingen op je dynamo.
Daaruit (het W-contact) haalt je dashboard het toerental signaal en indirect werkt dit ook voor je oliedruk lampje.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Bad maxx
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2018, 20:42

Re: T4 benzine 1994 heeft storing

Bericht door Bad maxx »

Dank je voor je reactie en ik ben meteen gaan kijken, maar volgens mij bedoel je de aansluiting waar een W bij staat op mijn dynamo, daar zit bij mij helemaal geen draadje in??
Kan dit komen omdat ik geen toerenteller heb?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 benzine 1994 heeft storing

Bericht door Multivan Generation »

Zou kunnen..
Ik zou moeten kijken of ik nog reparatie brochures origineel VW over jouw auto heb liggen..
Vorig jaar heb ik er daar een aantal van verkocht..
Benzine liep niet zo... meer diesels hier op het forum.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Bad maxx
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2018, 20:42

Re: T4 benzine 1994 heeft storing

Bericht door Bad maxx »

Dat zou mooi zijn als je die nog hebt.
Ja klopt erg weinig te vinden over benzine motoren.
Plaats reactie