Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Slijtage indicator remmen

vragen over de T4
Plaats reactie
Marcell0
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 aug 2017, 12:15

Slijtage indicator remmen

Bericht door Marcell0 »

Even een vraag betreffende de slijtage indicatie remmen van een T4 uit 99 (modeljaar 2000).
Aan de achterzijde zijn de remmen voorzien van een slijtage indicator.
Nu was ik aan het kijken naar een RVS remleidingset van Goodridge en daar maken ze onderscheid tussen voorremmen met en voorremmen zonder slijtage indicator (weet even niet wat dat voor de remleidingen zelf uitmaakt, waarschijnlijk alleen een beugeltje o.i.d.)
Ik dacht dus dat ik aan de voorzijde dit ook wel zou hebben, omdat ik dit achter ook heb, maar voor de zekerheid maar even checken. Niet dus. Aan de voorzijde geen kabel te bekennen voor de slijtage indicatie, alleen een kabel voor de ABS sensor. Ik zie wel beugeltjes zitten waar de kabel aan bevestigd zou kunnen worden.

Is het mogelijk dat dit af fabriek zo is voorzien, dus alleen aan de achterzijde slijtag indicatie, of is dit iets aparts?
VW T4 California 1999
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Slijtage indicator remmen

Bericht door Pascal-141 »

Als er vooraan geen indicator meer zit , is deze waarschijnlijk in het verleden al eens afgekoppeld en uitgeschakeld (omdat er vaak valse meldingen zijn, door draadbreuk enz)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Marcell0
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 aug 2017, 12:15

Re: Slijtage indicator remmen

Bericht door Marcell0 »

Inderdaad Pascal, heb aan de linkervoorzijde een afgeknipt draadje gevonden. Blijkbaar voor problemen gezorgd in het verleden.
VW T4 California 1999
Plaats reactie