Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuwe T4? Wat vinden jullie van deze?

vragen over de T4
DirkvW
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Nieuwe T4? Wat vinden jullie van deze?

Bericht door DirkvW »

Beste allemaal,
Een paar jaar geleden heb ik mijn bus verkocht. Al die jaren blijft het kriebelen en nu hoop ik binnenkort weer een nieuwe t4 te kopen. Ik lan niet wachten 😃

Op marktplaats zag ik deze Dehler staan. Ik vond het een mooi model en ook de specs zien er goed uit.
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... airco.html

Kent iemand deze bus?
Wat is jullie mening hierover?

Er is voor zover ik nu weet 1 probleem. De knop van de kachel zit vast. Hierdoor kan deze niet uit en de airco niet goed aan. Is dat gemakkelijk te verhelpen?



Morgen ga ik dus kijken. Ik wil hem ook nog goed laten keuren als ik besluit om over te gaan tot aankoop.
Alvast bedankt.
DirkvW
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Re: Nieuwe T4? Wat vinden jullie van deze?

Bericht door DirkvW »

Van de verkoper begrijp ik dat zijn partner de bus te klein vind. Ik had ook al contact met de vorige verkoper maar de huidige eigenaar Wase net voor.

11! Keer is wel echt veel. Geen blijver dus hmmm en die km stand onlogisch is geen goed teken. Hoe kan ik dat verder checken? Tellerrapport opvragen? Ik had ovi nog niet gechekt.

Wat bedoel je met kort? Korte wielbasis?
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Nieuwe T4? Wat vinden jullie van deze?

Bericht door frank884 »

die km stand onlogisch dat is normaal want die is van 1-12-1992 en 27-10-1999 1e registratie in Nederland dus zws duitse import. t is een oud beestje 26 jaar. dus goed inspecteren op roest op de bekende plekken. zou hem zeker op de brug zetten en vooral van onder goed kijken
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe T4? Wat vinden jullie van deze?

Bericht door Beckontheroad »

die 11x vind ik nog al wat, is bijna elke 2 jaar naar een ander....
dus ja..
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
DirkvW
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Re: Nieuwe T4? Wat vinden jullie van deze?

Bericht door DirkvW »

@jb wat bedoel je precies? Niet te vertrouwen?
Ik vind die 11 keer ook wel spannend. Ga hem zeker goed laten checken door een garage.

Weet iemand iets over die kachel? Is wel een breekpunt voor ons want airco en kachel zijn allebei belangrijk wat mij betreft.
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Nieuwe T4? Wat vinden jullie van deze?

Bericht door Hanssyncro »

Is dit geen zelfbouw met deze tekst: "Mooie Volkswagen T4 camper met Dehler interieur" ? Hij is daar in ieder geval wel eerlijk in...vind het wel behoorlijk aan de prijs voor een eigenbouw. Kentekencheck zegt ook bedrijfwagen met kampeerinrichting. Enige mooie vind ik het dak.

Verder vind ik (misschien ver gezocht) het dubieus dat de advertentie van 11 mei is en de auto ook op 11 mei op naam kwam en ook al de 11de eigenaar? Je koopt toch niet een auto om 'm dezelfde dag zonder na te denken weer door te verkopen? Mijn onderbuikgevoel zegt : vingers vanaf houden. Hier klopt iets niet.


Succes en groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe T4? Wat vinden jullie van deze?

Bericht door Beckontheroad »

DirkvW schreef: 12 mei 2018, 19:49 @jb wat bedoel je precies? Niet te vertrouwen?
Ik vind die 11 keer ook wel spannend. Ga hem zeker goed laten checken door een garage.

Weet iemand iets over die kachel? Is wel een breekpunt voor ons want airco en kachel zijn allebei belangrijk wat mij betreft.
Denk t zelfde als Petra, 26 jaar en 11 eigenaren.
Campers blijven langer in gebruik over het algemeen, is mijn indruk
Mijn 5cts.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
DirkvW
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Re: Nieuwe T4? Wat vinden jullie van deze?

Bericht door DirkvW »

Ja ik heb ergens hetzelfde gevoel. Tegelijkertijd heb ik ook al contact gehad met de vorige verkoper en toen voelde het wel goed. Als ik hem voor de koop helemaal binnenstebuiten laat keren beperk ik het risico wellicht voldoende?
DirkvW
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Re: Nieuwe T4? Wat vinden jullie van deze?

Bericht door DirkvW »

Vanochtend alles op een rij gezet. Uiteindelijk besloten dat we niet gaan kijken. Te veel losse eindjes en daardoor ook al te weinig vertrouwen.
Dank voor het meedenken.

Wij zijn dus op zoek naar een campertje. Er moeten 4 mensen in kunnen slapen en hij moet de milieuzones in kunnen. Budget rond de 10000. Het is niet erg als we iets aan moeten (laten) doen.

Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Nieuwe T4? Wat vinden jullie van deze?

Bericht door Snautzer »

Altijd leuk om mee te zoeken. Maar buiten wat je hebt aangegeven zoek je ? Benzine , diesel welke motor, mag het zelfbouw zijn? En meer zaken die van jouw voor belang zijn. Dat zoekt dan wat gerichter.
Gebruikersavatar
tjeerd w
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 jan 2011, 08:58
Locatie: Haarlem

Re: Nieuwe T4? Wat vinden jullie van deze?

Bericht door tjeerd w »

Hanssyncro schreef: 12 mei 2018, 19:59 Kentekencheck zegt ook bedrijfwagen met kampeerinrichting.
Voor 2009 stonden de kampeerwagens op bedrijfs kenteken geregistreerd dus dat is ook logisch...
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T4 2.5l benzine syncro 1993
DirkvW
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Re: Nieuwe T4? Wat vinden jullie van deze?

Bericht door DirkvW »

We zoeken bij voorkeur een diesel. Benzine kan Ook dat bied wat meer ruimte in bouwjaar.. Bij diesel moet het wel een TDI zijn en bij de benzine ook meer dan 100 pk

Zelfbouw is zeker een optie. We willen de bis als dagelijkse auto gebruiken en zien vooral mogelijkheden voor een weekendje weg of tijdens de vakantie een nachtje in de bus slapen op een camperplaats.
Een multivan is qua inrichting perfect.

We zouden ook best nu iets willen kopen om dan volgend jaar nog een keer extra te investeren in bijvoorbeeld een slaaphefdak. Voor de eerder genoemde 10000 euro moet hij wel camper kenteken hebben
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Nieuwe T4? Wat vinden jullie van deze?

Bericht door Hanssyncro »

tjeerd w schreef: 13 mei 2018, 13:25
Hanssyncro schreef: 12 mei 2018, 19:59 Kentekencheck zegt ook bedrijfwagen met kampeerinrichting.
Voor 2009 stonden de kampeerwagens op bedrijfs kenteken geregistreerd dus dat is ook logisch...
Ach stom van me. Onze stond zo ook eerst op grijs...maar ehh...er blijft voldoende over om dit te wantrouwen. Zoals ik al eerder aangaf zou ik van deze auto afblijven.

Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Nieuwe T4? Wat vinden jullie van deze?

Bericht door Snautzer »

campers VW - T4 camper krt 2500 TDI 5 cyl.
€ 8.900,00
http://link.marktplaats.nl/m1285446620? ... ialbuttons

airco , cc
DirkvW
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Re: Nieuwe T4? Wat vinden jullie van deze?

Bericht door DirkvW »

Ja ik zag hem ook. Hij mag alleen de milieuzone niet in :politie
Plaats reactie