Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

alleen maar warme lucht via de roosters

vragen over de T4
Plaats reactie
Golfgek
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 aug 2016, 07:18

alleen maar warme lucht via de roosters

Bericht door Golfgek »

goede morgen ik heb een t4 van 1996 tdi nu weet ik niet of het zo hoort of niet
maar krijg alleen maar koude lucht door de middelste rooster als ik de knop naar voet of raam zet komt daar warme lucht uit
ook al staat de knop op koud kan ik hier iets aan doen of hoort dit zo
gr Jimmy
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: alleen maar warme lucht via de roosters

Bericht door Multivan Generation »

Dat hoort zo bij auto's met airco.
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 11 jun 2018, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: alleen maar warme lucht via de roosters

Bericht door Pascal-141 »

Golfgek schreef: 11 jun 2018, 07:53 goede morgen ik heb een t4 van 1996 tdi nu weet ik niet of het zo hoort of niet
maar krijg alleen maar koude lucht door de middelste rooster als ik de knop naar voet of raam zet komt daar warme lucht uit
ook al staat de knop op koud kan ik hier iets aan doen of hoort dit zo
gr Jimmy
Dat is niet echt zoals het hoort , nee.
Als de knop op "koud" staat , hoort er ook koude lucht uit de roosters bij de ramen te komen. Als er warme lucht uitkomt , dan is waarschijnlijk het kabeltje tussen draaiknop en het kraantje in de motorruimte defect , of is het kraantje zelf defect .
Als je de draaiknop verdraaid , beweegt het kraantje dan ook ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: alleen maar warme lucht via de roosters

Bericht door Hanz »

Ventilatie.jpg
Ventilatie.jpg (47.36 KiB) 1087 keer bekeken
Uit de drie roosters in het midden van het dashboard kan alleen frisse lucht komen. Uit alle andere openingen, bij voorruit, zijruiten en voeten, kan warme of koude lucht komen, afhankelijk hoe je temperatuurknop staat. Als dat niet werkt, volg dan de raad van Pascal en check of die temperatuurknop nog naar behoren werkt. Wel belangrijk dat dit in orde is want als de ontwaseming van de voorruit niet goed werkt dan is dit een afkeurpunt bij de APK.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Golfgek
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 aug 2016, 07:18

Re: alleen maar warme lucht via de roosters

Bericht door Golfgek »

het klopt krijg alleen koude lucht via de middelste roosters zal dus op onderzoek moeten gaan bedankt voor de info
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: alleen maar warme lucht via de roosters

Bericht door brecht »

Fijn!

Dit was zo'n klein dingetje wat ik nog eens wilde controleren: bij ons nml ook uit de middelste roosters enkel koude lucht. Maar dat hoort zo dus.

weten we dat ook weer :)
leonguit
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jun 2017, 20:32

Re: alleen maar warme lucht via de roosters

Bericht door leonguit »

Heb exact hetzelfde gehad, alleen maar warme lucht bij de ramen ongeacht de stand van de temperatuursregelaar.
Oorzaak snel gevonden. Het uiteinde van de kabel van de temperatuursregelaar wordt op zijn plek gehouden door een klemmetje. Als deze los zit of de kabel zit te ver in de klem wordt de warmte toevoer niet goed afgesloten. Je moet het klemmetje weer goed vastzetten of de kabel weer zo monteren dat de warmte toevoer geheel wordt afgesloten zodra je de warmteregelaar versteld.

Succes!
Plaats reactie