Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Catalogus waarde T4 1991

vragen over de T4
Plaats reactie
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Catalogus waarde T4 1991

Bericht door brecht »

Voor de verzekering ben ik op zoek naar de cataloguswaarde van onze camper. Zoeken op t forum leerde me al dat ik die bij info@pon.nl kan navragen. Dat adres is echter niet meer in gebruik. Op info@volkswagen.nl werd snel geantwoord (op zaterdag, netjes!) het antwoord was echter dat ik dat online kan opzoeken en daar komt t probleem:

Op alle sites vind ik alleen de BPM niet de cataloguswaarde. (Misschien omdat de bus import is?) Anyway: weet iemand

Of hoe ik vanuit een BPM bedrag een cataloguswaarde kan berekenen

Of wat de cataloguswaarde is van een originele Westfalia California bj 1991, 2.4D motor.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Catalogus waarde T4 1991

Bericht door Multivan Generation »

Toendertijd bedroeg de BPM rond de 45% van de nettoprijs.
Dus misschien kun je het hiermee uitrekenen?

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
luisenbos
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 jun 2012, 22:53
Locatie: Noord--Holland ongeveer

Re: Catalogus waarde T4 1991

Bericht door luisenbos »

ik heb alleen de prijslijst van november 1994

je schrijft er alleen niet bij of het coach of een Exclusieve hebt maar :toppie bij deze

Diesel 2.4 coach is netto kat prijs 57.155 bpm bedrag 15.281 consumentenprijs 82.439 inclusief alles alle in guldens :knipoog
Diesel 2.4 exclusieve netto kat prijs 63.675 bpm bedrag 16.088 consumentenprijs inclusief alles 90.906 guldens

zal proberen in te scannen tzt

groetjes frits
En de vriendelijk groetje Frits
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Catalogus waarde T4 1991

Bericht door brecht »

Thnx alvast! Dat is iig een richtlijn.

Newbievraagje: Hoe kan ik makkelijk t verschil zien tussen een coach en een exclusive?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Catalogus waarde T4 1991

Bericht door Hanz »

brecht schreef: 28 jul 2018, 21:23 Thnx alvast! Dat is iig een richtlijn.

Newbievraagje: Hoe kan ik makkelijk t verschil zien tussen een coach en een exclusive?
Op deze site vind je heel veel informatie over de verschillende types en uitvoeringen, ook de nieuwprijzen (wel in DM, een Duitse Mark is 0,50 euro)
http://www.westfaliat4.info/html/vw_wes ... er_mo.html
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
rradd
Berichten: 229
Lid geworden op: 12 feb 2010, 14:05

Re: Catalogus waarde T4 1991

Bericht door rradd »

Prijs is niet inclusief alles. Prijs is voor een kale uitvoering dus zonder bv standkachel en de bijbehorende dubbele accupakket of extra onderbouw waterkachel , armsteunen enz enz.
Home is where the Van is.
Volkswagen California Club 1994
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Catalogus waarde T4 1991

Bericht door Beckontheroad »

rradd schreef: 28 jul 2018, 23:24 Prijs is niet inclusief alles. Prijs is voor een kale uitvoering dus zonder bv standkachel en de bijbehorende dubbele accupakket of extra onderbouw waterkachel , armsteunen enz enz.
Bpm gaat alleen over busdeel niet over camper gerelateerde deel. Zo gold dat bij invoer van mijn bus
...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
RobMG
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:28
Locatie: Hoevelaken

Re: Catalogus waarde T4 1991

Bericht door RobMG »

Bij NKC kun je je camper verzekeren ( all risk) tegen de aankoopprijs. Is dit niet veel handiger en goedkoper? Je krijgt igv diefstal/schade toch niet meer terug dan de dagwaarde. Normaal gesproken zal deze niet ver van je aankoopprijs afliggen.
mvrgroet, Rob
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Catalogus waarde T4 1991

Bericht door Multivan Generation »

brecht schreef: 28 jul 2018, 21:23 Thnx alvast! Dat is iig een richtlijn.

Newbievraagje: Hoe kan ik makkelijk t verschil zien tussen een coach en een exclusive?
Een coach heeft een uitklapdak, met tentstof.
Echter zijn ze ook met een compactdak en een alkoofdak leverbaar geweest.
Een exclusive heeft alleen maar een alkoofdak, dus met zo'n uitstekend deel boven de voorruit.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Catalogus waarde T4 1991

Bericht door Hanz »

Buitenkant: Een Exclusive is altijd een lange uitvoering (lange wielbasis). Een Coach is vrijwel altijd een korte uitvoering. De Coach met lange wielbasis is wel gebouwd maar is zeer zeldzaam.
Binnenkant: Een Exclusive heeft een andere inrichting met een sanitaire ruimte achterin. Zie ook de inrichtingsplattegrondjes op de eerder genoemde site http://www.westfaliat4.info/html/vw_wes ... er_mo.html
De Exclusive heeft daardoor ook geen achterklep maar een dichte achterkant met alleen een serviceluik voor het toilet.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
rradd
Berichten: 229
Lid geworden op: 12 feb 2010, 14:05

Re: Catalogus waarde T4 1991

Bericht door rradd »

Een coach met lange wielbasis was in die tijd leverbaar ( 1992-1995) in twee uitvoeringen nl een Tour met de indeling zoals met een hefdak dus een keuken achter de bestuurdersstoel en een Club uitvoering met een eindkeuken.
Home is where the Van is.
Volkswagen California Club 1994
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Catalogus waarde T4 1991

Bericht door Multivan Generation »

@Brecht.
Niemand weet dus exact de waarde..
Alleen benaderingen..
Je weet zelf het BPM bedrag en dat is het meest precies om het dan terug te rekenen. Bij de belastingdienst kun je het historische BPM percentage vinden wat destijds van toepassing was.

Waarom? Je hebt dan geen invloeden van tussentijdse prijsverhogingen die vaak om de 2 prijslijsten gebeurden.. :knipoog

Misschien kun je via autotelex website of via fleetservices website een prijs van destijds opduikelen?

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
rradd
Berichten: 229
Lid geworden op: 12 feb 2010, 14:05

Re: Catalogus waarde T4 1991

Bericht door rradd »

Topic starter vraagt naar catalogus prijs van ZIJN auto. Dus kale camper met BPM en de extra uitrustingen zoals bv standkachel, wel of geen radio voorbereiding enz en dan de BTW.
Terug rekenen van uit de BPM gaat niet want de BPM gaat over de netto catalogus prijs
@Brecht opzoeken van de BPM kan ook staan voor de rest BPM die betaald is omdat de camper is ingevoerd.
Home is where the Van is.
Volkswagen California Club 1994
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Catalogus waarde T4 1991

Bericht door brecht »

RobMG schreef: 29 jul 2018, 07:41 Bij NKC kun je je camper verzekeren ( all risk) tegen de aankoopprijs. Is dit niet veel handiger en goedkoper? Je krijgt igv diefstal/schade toch niet meer terug dan de dagwaarde. Normaal gesproken zal deze niet ver van je aankoopprijs afliggen.
mvrgroet, Rob
Klopt. De bus is nu wa verzekerd bij een maatschappij waar al onze polissen lopen ivm korting en gewoon administratief gemak houd ik m graag daar. Ik heb ze nu gevraagd wat een (beperkt) casco gaat kosten. Daarvoor hebben ze blijkbaar de cataloguswaarde nodig. Hoe onzinnig dat ook is bij een 26 jaar oude auto.

De link met Duitse T4 westfalia prijzen was ook handig BTW thnx!

Heb de verzekeraar daarvandaan een prijs gegeven. Kijken wat hij daar mee kan.
Gebruikersavatar
luisenbos
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 jun 2012, 22:53
Locatie: Noord--Holland ongeveer

Re: Catalogus waarde T4 1991

Bericht door luisenbos »

mijn van Brecht :zwaai

hier als beloofd de scan prijslijst

groetjes Frits
Bijlagen
Scan_20180731.jpg
En de vriendelijk groetje Frits
Plaats reactie