Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

7 zitter

vragen over de T4
Plaats reactie
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

7 zitter

Bericht door busbart »

Mijn buurman vroeg me net raad, hij zou graag een bus kopen die de mogelijkheid heeft 7 mensen te vervoeren, en de stoelen eruit te halen zodat hij "spullen" kan vervoeren.

Ik kwam niet verder dan hem te vertellen naar een vensterbus te kijken.
Ik was in de veronderstelling dat de T4 ook bestaat met rails op de grond waar je bankjes kunt inklikken?
aangezien mijn ervaring tot nu toe bij omgebouwde gesloten busjes ligt (DC) vraag ik jullie ter redding!
Groet, Bart
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: 09 mar 2010, 21:34
Locatie: Wonck - België

Re: 7 zitter

Bericht door thomas b »

Hallo Busbart,
T4 bestaan met 8 zetels en 9 zetels, en inderdaad zitten er dan rondom ruiten. Ik ben zelf in het bezit van een 9 zitter, dat betekend: bestuurder en bijrijder, vervolgens eerste rij een 2 zitsbank; tweede rij een 2 zitsbank en een derde rij 3 zitsbank. Bij een bus met 8 zetels heb je bestuurder en bijrijder, vervolgens eerste rij met driezitsbank, waarvan één opklapbaar/ verwijderbaar voor het kunnen instappen, tweede rij een driezitsbank. De 9 zetels eisen wel een verlengde bus. Daarbij is bij de laatste rij (3 zetels) vast gebout op de vloer, dus niet met een kliksysteem verwijderbaar.
Verder is de optie: een doka dubbelcabine, dat is een pickup bus met 6 zetels; let op, een bus met veel zetels is duur in wegenbelasting, een bedrijfsbus zoals de doka, is een stuk goedkoper.....
waarschijnlijk is het ook mogelijk om een geslotenbus met 3 zetels voor en 3 zetels achter te vinden, dan is er nog altijd plaats voor spullen achterin te vervoeren....
doka woody.gif
doka woody.gif (74.79 KiB) 724 keer bekeken
De bijlage doka woody.gif is niet meer beschikbaar
één, twee, drie (T) vier's
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: 7 zitter

Bericht door busbart »

hallo, twee van je bijlages zijn "niet meer beschikbaar"???
en met wegenbelasting hebben we hier gelukkig niets meer te maken, wij hebben de "Peage" waar je je overtollige munten kwijtkunt :nuts

die laatste "vastgeboute" bank, ik neem aan dat het niet al te ingewikkeld is om die eruit te nemen?

maar bedankt voor je beschrijving.
Laatst gewijzigd door busbart op 26 aug 2018, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Bart
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: 09 mar 2010, 21:34
Locatie: Wonck - België

Re: 7 zitter

Bericht door thomas b »

vw.jpg
vw.jpg (33.43 KiB) 719 keer bekeken
Snap het ook niet van die bijlage's...Busbart, passe mon bonjour en France, et évite les péages, comme ci vous faites des économies..*! Bonne chance! :T44EVER

De geboute bank is niet moeilijk verwijderbaar, het zijn 4 bouten die in de vloer geschroefd worden....
één, twee, drie (T) vier's
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: 7 zitter

Bericht door busbart »

Merci, vous avez raison.
Groet, Bart
Plaats reactie