Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Brandende vraag

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

Brandende vraag

Bericht door curlyone »

Hallo allen ben onderweg maar heb even een brandende vraag. Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak kan zijn van loszittende bouten in het middenstuk van het grote 'wiel' ( sorry ben a technisch en weet de juiste term niet) waar de distributie riem overheen zit. Ik zal een foto meesturen. Morgen met mijn garage praten maar ik wil graag zoveel mogelijk info voor ik me iets laat wijsmaken. In maart is de distributie geklapt, was scheef weggesleten na 60.000 km. Dus 2x grote reparatie en nu dit.... ik hoop dat iemand een idee heeft, mijn boerenverstand zegt dat de reparatie niet goed is uitgevoerd maar ik ben maar een leek....alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Brandende vraag

Bericht door Pascal-141 »

tja , als de distributie reeds vervangen geweest is een paar maand geleden , en nu komen de bouten los , dan heeft er iemand zijn bouten niet vast gezet ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Brandende vraag

Bericht door Multivan Generation »

Dat grote wiel zal de poulie op de stuurbekrachtigingspomp zijn, vermoed ik.
Als die er af loopt, dan heb je geen stuurbekrachtiging meer,
wordt je dynamo niet meer aangedreven en eventueel ook geen aircopomp meer.
Dus snel die drie boutjes weer vastzetten, en dat kun je zelf..