Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bougiekabels 2.5 avt

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

bougiekabels 2.5 avt

Bericht door limburger »

vanwege startproblemen en af en toe gestotter werd mij geadviseerd de bougiekabels te vervangen. bij verschillende zaken langs geweest en daar kwamen ze steeds met een setje beru ZEF 707 deze zou voor ongeveer alle 5cil benzine motoren zijn in de t4... helaas zit er verschil in de benzine motoren en heeft de avt dunne bougies en dus ook dunnere stekkers nodig. dit is voor de avt en apl hetzelfde, ben naar de dealer geweest en origineel niet meer leverbaar... de originele kabels hebben allemaal een verschillende lengte en zijn aan beide zijde met haakse connector.
na lang zoeken ben ik uitgekomen op een setje voor een passat 5cil de Beru ZEF 1196 deze heeft rechte aansluiting op de bougie (de ZEF 707 ook). een paar kabels zijn een beetje te lang, en voor de aansluitingen op de verdeelkap heb ik 3mm isolatie van de stekkers af moeten halen omdat de passat geen verdeelkap heeft maar het binnenwerk van de stekker is hetzelfde.

mocht er nog iemand ooit deze zoektocht moeten maken hoop ik je hiermee een beetje op weg te helpen. heeft er iemand een beter alternatief betreffende de kabellengtes en stekkers verdeelkap dan mag dat ook graag vermeld worden.

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: bougiekabels 2.5 avt

Bericht door heartbeat »

misschien dat pascal je kan helpen wie weet heeft hij nog wat op voorraad

en de dealer moet toch ook met een oplossing komen nog al makkelijk om te zeggen niet meet te bestellen dan kunnen ze toch verder kijken
hun moeten toch ook aan onderdelen komen als daar een auto staat
Rob & Lize
Ilja1974
Berichten: 138
Lid geworden op: 21 aug 2018, 15:31

Re: bougiekabels 2.5 avt

Bericht door Ilja1974 »

Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: bougiekabels 2.5 avt

Bericht door limburger »

heartbeat schreef: 06 okt 2018, 19:14 misschien dat pascal je kan helpen wie weet heeft hij nog wat op voorraad

en de dealer moet toch ook met een oplossing komen nog al makkelijk om te zeggen niet meet te bestellen dan kunnen ze toch verder kijken
hun moeten toch ook aan onderdelen komen als daar een auto staat
Ik wilde graag nieuwe hebben om problemen uit te sluiten... heb de dealer gevraagd wat ze zouden doen als ik de t4 voor een beurt laat komen en vraag om bougiekabels te vervangen, antwoord was "dan bellen we u op dat we de onderdelen niet kunnen krijgen."

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: bougiekabels 2.5 avt

Bericht door limburger »

Ilja1974 schreef: 06 okt 2018, 19:42 Zijn dit ze toevallig?
https://www.ebay.de/itm/ZUNDKABELSATZ-S ... SwrptbK71k
Of als je toch lekker bezig bent...
https://www.ebay.de/itm/BREMI-ZUNDKABEL ... Swt5VbKBcf
Dat laatste setje is hem... trek daar 50euro vanaf voor de bougies en verdeelkap en dan blijft een bedrag over wat nog hoger is dan ze ooit origineel hebben gekost... :muur
Als je het nummer googled uit die advertentie vind je wat winkels met levertijd onbekend... en bij navraag niet meer leverbaar, dat zal de prijs op eBay wel duidelijk maken.

De verdeelkap zit op heel veel Volkswagen en Audi modellen maar die bougiekabels alleen maar op de t4 met avt of apl motor en die zijn tot de laatste t4 gemaakt. Dat roept de vraag bij mij op wat er nog meer voor unieke onderdelen op zitten en of ik ergens een voorraadje van moet gaan aanleggen...

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: bougiekabels 2.5 avt

Bericht door Multivan Generation »

En de slogan er lauft und lauft und lauft.... dan?

Niet meer van toepassing om de heritage in ere te houden?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie