Even weer wat leven in dit oude topic.
Het wordt weer kouder, en met de knop op maximaal warm wordt de lucht in de bus dat helaas niet zo snel.
Ook merk ik verschil tussen de uitblaasopeningen: de voeten worden het warmst, daarna die bij de ramen, en die in het midden zijn lauwig.
Nu ben ik er eerder vanuit gegaan dat er een kraantje moest zitten in de koelslangen, om te regelen hoeveel warm water er door de wisselaar gaat.
Na wat lezen op t4-wiki (mijn duits wordt steeds beter), kom ik erachter dat dit dus niet klopte: ik heb een '96 model met airco, dus:
Verklaart waarom ik dat kraantje in de koelslangen maar niet kon vinden
Anyway, als hiervoor het hele dashboard eruit moet, ga ik dit project maar eerst even uitzoeken, en dan als het weer wat warmer buiten wordt ermee aan de slag. Als het weer zo'n laffe winter wordt overleef ik het wel.
En als het open ligt even kijken of er nog wat isolatie (dacht aan armaflex) bij kan
autocaravana schreef: ↑wo dec 26, 2018 1:03
Wat betekent het dat er schuimplastic uit waait? Wat is er dan precies kapot en wat kun je er dan aan doen?
Dat het niet meer op je kleppen zit
Die kleppen regelen de luchtstroom, zoals in bovenstaand plaatje dus óf door de warmtewisselaar, óf langs je airco.
Als dat schuim van de kleppen af gaat, dan lekt het dus en krijg je niet meer de optimale verwarming.
Daarnaast regelen de kleppen waar de lucht uit moet stromen. Bij mij waait het altijd overal uit, en afhankelijk van de instelling meer op het raam of naar binnen
Heeft iemand al een tip waarmee de kleppen te bekleden (zodat het weer 20 jaar mee kan)?
autocaravana schreef: ↑wo dec 26, 2018 1:03
Ik heb dit al een paar jaar en de verwarming doet het eigenlijk steeds minder goed.
Heb jij het al opgelost?