Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ff voorstellen en wat vraagjes

vragen over de T4
Plaats reactie
Ralf-T4
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jan 2019, 21:28

Ff voorstellen en wat vraagjes

Bericht door Ralf-T4 »

Beste T4 kenners,

Ff kort voorstellen en een vraagje.
Onlangs een Transporter T4 gekocht uit 2001, 2.5 TDI,275.000 km, maar blok (inclusief koppeling, riemen, etc.) na revisie net 5000 km gelopen. Gaat in principe als de brandweer. Dubbele cabine, op de zaak, dus prettige bijtelling.
Eerst even terug gezet op originele stalen velgen en 4 all seasons eronder. Paar kleine plekjes roest, waarvan 1 bij voorruit die ik na wil kijken t.z.t.
Even parkeersensoren erop gemaakt achter, want zit in stad en is soms verdomd lastig hem erin te krijgen. Ook nieuwe voorstoel gehaald i.v.m. verzakkingen.

Klussen aan de bus is werelds als ik tijd heb, echter helaas ontbreekt dat vaak door eigen bedrijf.

Wat ik wel wil doen, is andere radio met wat nieuwe speakertjes. Inmiddels al heel wat (flink oude) topics doorgelezen. Iemand een tip voor een goede radio met wat nieuwe speakers, waar een beetje beter geluid uitkomt met een heel klein basje.
Ik weet het, subwoofer voor een bas, maar dat wil ik juist niet.
Wil alleen af van het feit dat het lijkt alsof iemand in een leeg blik aan het schreeuwen is....

Groeten
Laatst gewijzigd door Ralf-T4 op 27 jul 2020, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Ff voorstellen en wat vraagjes

Bericht door Snautzer »

Welkom. Vwb de speakers: hangt allemaalmaf van hoe duur en wat je eisen zijn. En de maat natuurlijk. Rechts boven in de browser zit een zoek functie . Als je daar speaker in typt komt er een berg info.
Ralf-T4
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jan 2019, 21:28

Re: Ff voorstellen en wat vraagjes

Bericht door Ralf-T4 »

Dank voor je reactie. Al veel gezocht op oude topics hier, maar veel informatie over oude (paar jaar geleden) speakers. Vroeg me af of er recent iemand nog wat heeft gekocht, soort vervangingsset o.i.d.
Zag na goed zoeken nog een vrij recent topic en daar even op gereageerd.
Ralf-T4
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jan 2019, 21:28

Re: Ff voorstellen en wat vraagjes

Bericht door Ralf-T4 »

Speakers zitten er in, werkt perfect! Stuk beter.

Ander vraagje evt. De radio herstart zich iedere maal helemaal opnieuw, oftewel hij gaat compleet spanningsloos.
Zit er dan achter de radio iets los, of is dit standaard bij een Transporter?

Bij mijn andere auto's weet ik dat in ieder geval ook altijd de radio aan gezet kon worden als het contact uit stond.

Kan iemand hier iets over zeggen?
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Ff voorstellen en wat vraagjes

Bericht door Snautzer »

continu stroom draad zit niet goed.
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: Ff voorstellen en wat vraagjes

Bericht door Sjoerds »

Typisch VW dingetje icm DIN stekkers. Even de continu + en de geschakelde + verwisselen inderdaad. Uit mijn hoofd zijn dat de rode en gele draad.
Ralf-T4
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jan 2019, 21:28

Re: Ff voorstellen en wat vraagjes

Bericht door Ralf-T4 »

Top. Ik ga het gelijk ff proberen van de week. Dank!!
Plaats reactie