Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

deurvergrendeling: schuifdeur en bestuurdersdeur doen niet meer mee

vragen over de T4
Plaats reactie
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

deurvergrendeling: schuifdeur en bestuurdersdeur doen niet meer mee

Bericht door brecht »

Van onze T4 (westfalia california '91)
Doet de schuifdeur soms en de bestuurdeersdeur helemaal niet meer mee met de automatische deurvergrendeling. Zowel open als dicht werken ze niet mee. Waar start mijn onderzoek? IS dat draadbreuk in de draad die het signaal doorgeeft? Is dat toevallig bij 2 deuren en losse aarde of gebroken +draad? Heeft dat iets te maken met het schuifcontact op de schuifdeur?

extra info:
De bestuurdersdeur is met de sleutel erg moeilijk/zwaar open te doen. De schuifdeur gaat wel.
De bestuurderskant heeft vorige zomer een nieuwe motor gekregen.
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: deurvergrendeling: schuifdeur en bestuurdersdeur doen niet meer mee

Bericht door brecht »

goede vragen!

Of de bestuurderskant al lang zwaar loopt? geen idee want ik deed m altijd me de afstandsbediening.
(waamee de eerste vraag ook benatwoord is :) )
Achterklep doet normaal mee, nu ook niet meer viel me gisteren op. Met de sleutel gaat ie makkelijk open.
Nog een aanvulling: de schuifdeeur gaat mee open, maar gaat dan gelijk weer dicht!?

Zekeringen: de hoofdzekering moet werken: anders zou de passagiersdeur het niet doen. Hebben de deuren er per stuk nog 1? Nee toch?
Gebruikersavatar
rradd
Berichten: 229
Lid geworden op: 12 feb 2010, 14:05

Re: deurvergrendeling: schuifdeur en bestuurdersdeur doen niet meer mee

Bericht door rradd »

Als het sleutelgat van de achterklep verticaal is dan gaat het niet mee met centrale deurvergrendeling. Als het sleutelgat horizontaal is gaat het wel mee met de CV. Als er een originele CV is gemonteerd.
Meestal is de kabel boom van het linker of bestuurders deur de boosdoener. De CV denkt dat er 1 deur op slot is en zet dus alles weer op slot.
Zowel de pinnen als het contact blokje van de schuifdeur kunnen verontreinigd zijn. Deze ff licht opschuren
Home is where the Van is.
Volkswagen California Club 1994
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: deurvergrendeling: schuifdeur en bestuurdersdeur doen niet meer mee

Bericht door René »

Rechts bij A-styl zitten op knie hoogte de stekkers voor de CV.
Als die los zijn dan werken beide sloten niet.
Zijn er nog meer functies die niet mee doen?

René
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: deurvergrendeling: schuifdeur en bestuurdersdeur doen niet meer mee

Bericht door brecht »

Vandaag tijd gehad om er mee aan de slag te gaan. Fijn weer ook om buiten te prutsen! Resultaat was niet echt 100% succesvol:

Schuifdeur contacten erg vies, schoongemaakt, licht opgeschuurd, contact spray. Had goede hoop dat het daarna zou werken... maar nee. Schuifdeur gaat nog steeds mee open, maar gelijk weer dicht.

Dan de bestuurdersdeur: ik heb deze motor een jaartje geleden al vervangen dus was er van uit gegaan dat ie goed zou zijn. Nee dus. Hij had zichtbaar geleden en zat vanbinnen op al het koper vol met groene aanslag. Alle onderdelen uit elkaar, schoonmaken, invetten waar nodig, in elkaar... En de bestuurderskant deed weer mee!.... voor 1 keer. Terwijl hij er echt wel weer puik uitzag :( Ik krijg bijna het idee om maar alle motoren gewoon uit de deuren te halen en t met de hand te doen. Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

om nog even op je vrag te antwoorden Bulli: Als ik de bestuurderskant met de sleutel omhoog doe, dan kan de sleutel er niet eens uit, slot wordt gelijk weer dicht geduwd door de CDV motor. De andere deuren reageren iig niet als ik met de hand of met de sleutel de bestuurderskant bedien.

Eerst maar weer eens een vervangende motor zoeken voor de bestuurderskant denk ik.
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: deurvergrendeling: schuifdeur en bestuurdersdeur doen niet meer mee

Bericht door brecht »

topic is nog niet netjes afgerond, de klus is dat namelijk ook nog niet :)

Had t tijdelijk opgelost door de CDV motor los te koppelen. Van t weekend een uurtje over en nog een goed gekeken: die bekabeling is idd ook wel echt heel oud, helaas niet thuis, geen gereedschap bij de hand en dus niet doorgemeten, maar ik ga m zowiezo vervangen voor de zekerheid.

Zal Sjoerds zijn tip op n ander topic (thnx!) Brabebo eens bellen en de tip op PB lang geleden al van Odorf dacht ik (nog nooit gereageerd maar ook THNX!)

Zodra er nieuwe kabels en evt CDV motor binnen zijn weer verder. Ooit wordt t afgerond.
Plaats reactie