Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

niet starten

vragen over de T4
Plaats reactie
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

niet starten

Bericht door keestdi »

vanmorgen moest weg met mijn 2.5 tdi acv motor bouwjaar 1996 niet starten , klokje niet dood lichten branden, was niet de accu gekeken op internet men schrijft daar relais 109 deze besteld , voor dat ik deze wil monteren probeer even of hij start u raad het al starten geen probleem wat nu contact gedeelte of andere meningen ,v
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: niet starten

Bericht door Snautzer »

Dat is typisch relais 109. Vervangen en hopen dat het dat was.
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: niet starten

Bericht door keestdi »

Is vern. 109 is alleen om de motor aan te laten gaan brandstof geven. Als je het relais er uit haald kun je hem gewoon starten de motor zal niet aan slaan relais er in gezet motor slaat aan
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: niet starten

Bericht door Snautzer »

Ik doe mijn best maar jouw teksten zijn moeilijk leesbaar. Wat bedoel je nu precies ?
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: niet starten

Bericht door keestdi »

Relais 109 is voor het openen van de brandstof toevoer als je dit relais er uithaalt kunnje de motor wel starten maar zal niet aanslaan brandstof klep blijft dicht geen stroom
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: niet starten

Bericht door Snautzer »

Klopt. En nu?
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: niet starten

Bericht door keestdi »

vandaag weer niet starten alles werkte perfect verlichting etc , voor gloeien alles werkte .
De accu had ik al vern , op de site las ik van contact gedeelte , deze vern , was een week goed , wou weg en liet me weer in de steek .
Startmotor gehaald en deze vern , stroom gemeten op contact en op de startmotor , nieuwe draad getrokken tussen contact gedeelte en startmotor, nu ik toch bezig was vacuum pomp vern deze lekte olie en de uitlaat ook maar gelijk zat een rotte plek in zag ik toen ik de start motor vern .
Hopelijk nu weer fijne km met busje . en heren bedank voor de tech hulp en ideeën .
Plaats reactie