Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ramen doen niets meer

vragen over de T4
Plaats reactie
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

ramen doen niets meer

Bericht door pixie »

dus … tijdens het vervangen van mijn koppeling en een groot onderhoud heb ik de batterij een paar dagen los gehad.
Na de werken bleek ze plat te zijn, gestart met starter en na controle bleek alles dik in orde.

alleen …

nu blijken mijn elektrische ramen enkel te werken als de deur open is, en het deurcontactje dus niet ingeschakeld.
Heb denk ik ook wat gezoem gehoord eerst onder het handschoenenkastje dus heb zo een vermoeden ergens een relayke of zo ….

eerst dacht ik te weinig stroom maar blijkt rond de 13v dus ..... kga zo op zoek gaan maar mss al iemand tips ?
Laatst gewijzigd door pixie op 19 dec 2019, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
One life, live it !
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

Re: elek raam enkel met open deur

Bericht door pixie »

black bulli schreef: 30 mei 2019, 12:57 Deur dicht ,contact aan, ruit naar onderen ,knop loslaten ,en weer sluiten. Anders eens fensterheber t4-wiki googlen. :toppie
dat is het net: zodra de deur dicht is (dus deurcontact is ingedrukt) werken de ramen niet. deur open (dus deurcontactje uit) werkt alles normaal, klikt de relay ook geen probleem.

Het interieurlampje werkt ook normaal: deur open licht aan, deur dicht en na een paar sec licht uit.

heb het handschoenenkastje los en de relays eruit, alles klinkt normaal maar het werkt toch niet.

ook al zoals je zei raam helemaal open met contact aan terug sluiten knop loslaten en andersom niets helpt...

https://www.t4-wiki.de/wiki/Fensterheber

hier heb ik niets gevonden wat betreft reset of zo, eens verder zoeken nu ...
One life, live it !
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: elek raam enkel met open deur

Bericht door Erdem50 »

Kabelboom in de deur is verrot, trek de thule bij het scharnier maar eens los. Dit is echt een standaard T4 dingetje.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

Re: elek raam enkel met open deur

Bericht door pixie »

Nu doen de ramen niets meer :huilen

Hoor ook geen relay meer klikken. Ga deze eens zoeken

Tips alvast welkom
One life, live it !
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: elek raam enkel met open deur

Bericht door raf_construct »

Erdem50 schreef: 30 mei 2019, 14:39 Kabelboom in de deur is verrot, trek de thule bij het scharnier maar eens los. Dit is echt een standaard T4 dingetje.
Nogmaals, eerst hier kijken.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Plaats reactie