Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

linker buitenspiegel glas

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
who2018
Berichten: 119
Lid geworden op: 21 sep 2018, 15:39

linker buitenspiegel glas

Bericht door who2018 »

Hallo allemaal,
Wij zijn op vakantie in Noorwegen en de buitenspiegel werd geraakt door de spiegel van een tegemoetkomende camper, gevolg: glas eruit.
Vanaf de camping in Otta contact opgenomen met de VW dealer in Trondheim en het probleem uitgelegd.
Aan de hand van het VIN-nummer het juiste glas (verwarmd, elektrisch verstelbaar) kunnen bestellen.
Na een dag een belletje gekregen dat het glas onderweg was.
Eenmaal in Trondheim gelijk naar de dealer gereden.
Spiegel was binnen en een monteur zou hem er even opzetten en wij kregen koffie/thee.
Na een kwartiertje was de koffie op, de spiegel gemonteerd en alle ruiten schoongemaakt.
Na afrekenen van het glas (de rest was service) weer blij op weg gegaan naar de camping.
Hulde voor deze geweldige dealer.

Dit wilde ik even met jullie delen,
M.vr.gr.
Willem
24/09/2018 een T4 102pk TDI LWB uit 1997 aangeschaft met een Reimo inbouw en een Reimo klapdak.
Nu me eerst eens vertrouwd maken met de T4 (kom van een 2L CU T3 af met eigenbouw camper interieur).
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: linker buitenspiegel glas

Bericht door odorf »

Geweldig!
Zo kan het dus ook nog.

Geniet van jullie vakantie verder.
:toppie
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 254
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: linker buitenspiegel glas

Bericht door autocaravana »

Kunnen ze dit spiegelglas niet onbreekbaar maken?
Ik heb al vier keer dit glas gebroken gehad. De laatste keer door een grote vogel die er tegen aan vloog (of ik reed tegen de vogel aan; daar verschillen de meningen over). Niet tegen het glas zelf, maar van voren. Toch gaat het glas dan kapot. Ik rij nu al ruim een jaar rond met een kapot spiegelglas in Midden- en Noord-Amerika. Is hier niet of moeilijk te krijgen.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
ruud vd meulen
Berichten: 99
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:23
Locatie: West-friesland

Re: linker buitenspiegel glas

Bericht door ruud vd meulen »

autocaravana schreef: 15 jun 2019, 04:20 Kunnen ze dit spiegelglas niet onbreekbaar maken?
Ik heb al vier keer dit glas gebroken gehad. De laatste keer door een grote vogel die er tegen aan vloog (of ik reed tegen de vogel aan; daar verschillen de meningen over). Niet tegen het glas zelf, maar van voren. Toch gaat het glas dan kapot. Ik rij nu al ruim een jaar rond met een kapot spiegelglas in Midden- en Noord-Amerika. Is hier niet of moeilijk te krijgen.
Ik weet niet of het enig effect heeft en of het uberhaupt kan, maar misschien het spiegelglas demonteren en rondom in doorzichtig plakfolie doen.
Plaats reactie