Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW t4 1.9td

vragen over de T4
Plaats reactie
Paaskoekje

VW t4 1.9td

Bericht door Paaskoekje » za jun 29, 2019 8:38

Hallo iedereen,

Ik ben sinds drie maand de (soortvan) gelukkige bezitter van een T4 1.9 TD
Het is nu al drie jaar een droom om zelf een bus omtebouwen naar camper en er mee op reis te gaan, maar helaas heb ik er al de nodige pech mee gehad.
Anderhalf maand nadat ik hem had is op de snelweg de krukaspoelie afgebroken. In eerste instantie moest alleen de kop gereviseerd worden, maar toen ze bezig waren is het revisie bedrijf er achtergekomen dat de cilinderwanden al compleet waren versleten en het verstandig was om die ook mee te nemen.

Nu een maand later ben ik erachter gekomen dat in de inlaat van de turbo aardig wat olie zit. Het wiel van de turbo heeft ook radiale en een klein beetje axiale speling. Volgends de garage begint mijn turbo nu dus ook aan zijn eind te komen.

Aangezien ik er al veel geld in heb geinvesteerd weet ik niet of ik er nog een andere turbo op wil zetten. (zou dan een revisie turbo worden).
Er zijn nog een aantal geluiden waar ik me zorgen om maak en waarvan ik niet weet of ze normaal zijn. Hiervoor heb ik in een kleine renault twingo gereden dus heel iets anders.

Zijn er mensen met een 1.9td of veel verstand van deze bus in de buurt van groningen/drenthe waar ik na mijn werk even langs kan rijden om de geluiden te vergelijken? Cosmetisch is de bus in prachtige staat maar ik weet niet of hij het nog waard is.

Pascal-141

Re: VW t4 1.9td

Bericht door Pascal-141 » za jun 29, 2019 9:00

Een 1.9td is een relatief simpel en vrij goedkoop blokje om te herstellen of instand houden.
Een turbo is niet zo moeilijk om te vervangen voor iemand met wat sleutelervaring , en kost maar een paar 100 euro op bvb Ebay.de

Voor die prijs koop je geen andere bus , en indien je jouw bus wil verkopen met kapotte turbo krijg je er ook niks meer voor .
T4 onderdelen nodig? : stuur PB
My current cars:
T4-breaking for parts(sloper)
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
VW Crafter (model 2019)

Plaats reactie