Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Distributieriem 2.4 aab

vragen over de T4
Plaats reactie
Ener
Berichten: 142
Lid geworden op: 05 jan 2017, 22:20

Distributieriem 2.4 aab

Bericht door Ener »

Even een vraagje ik heb mijn motor op de werkbank liggen nu wil ik mijn distributieriem vervangen is dit op een makkelijke manier te doen of heb ik al die speciale tooltjes nodig ik weet dat ik de brandstof pomp moet blokkeren maar ik zit eigenlijk met de nokkenas als ik deze op een of andere manier blokkeer dan kan ik de riem toch ook vervangen? :muur
Vw t4 2.4 1992
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Distributieriem 2.4 aab

Bericht door rick_k »

Hoezo blokkeren dan? Je kan toch gewoon aftekenen op welke stand de tandriemwielen staan?
Gebruikersavatar
luisenbos
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 jun 2012, 22:53
Locatie: Noord--Holland ongeveer

Re: Distributieriem 2.4 aab

Bericht door luisenbos »

Schoonmaken en Alles merken voor datje begint beter teveel merktekens dan te weinig werk rustig en neem de tijd
had van alles gemaakt aan beugels en asjes maar niet gebruikt .
Bijlagen
IMG_20170912_132728.jpg
DSCN2916.JPG
En de vriendelijk groetje Frits
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Distributieriem 2.4 aab

Bericht door koekie520 »

Je hebt 2 types, 1 die gespannen wordt door de waterpomp en 1 die gewoon een spanrol heeft.
Om de Nokkenas te blokkeren heb je een plaatje nodig dat je aan de pompzijde in een uitsparing schuift en dat dan vlak op de cilinderkop ligt.
De poulie van de nokkenas(distributiezijde) moet je los zetten en even van de conus slaan.
Wat de krukaspoulie en trillingsdemper betreft weet ik het niet meer zeker. Die centrale bout moet ook vervangen worden, geloof ik, en die kan je maar beter aantrekken als de motor terug in je bus zit.
Plaats reactie