Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rook bij koud starten, slecht lopen. Duurt steeds langer

vragen over de T4
Freds
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 mar 2015, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Rook bij koud starten, slecht lopen. Duurt steeds langer

Bericht door Freds »

sgsdebruijn schreef: 29 nov 2019, 21:50
Snautzer schreef: 29 nov 2019, 21:41
Freds schreef: 26 nov 2019, 13:16 Nou daar sta ik dan in Mijnsherenland...
De eerste cylinder heeft een veel lagere compressie. Dat wil zeggen dat de motor waarschijnlijk moet worden vervangen.
Omdat ik er nu niet mee kan rijden (er moet een inspuit-leiding worden vernieuwd, gesneuveld bij het sleutelen) heb ik Ismet gevraagd of hij daarheen mag worden gesleept en dat ik dan op zoek ga naar een betrouwbare ruilmotor. Meneer ismet wil dat niet!
Niet voor het een of het ander, ik moet nog een garage bedrijf vinden die mij toe staat een vehicle te laten staan een paar weken op het terrein zodat de klant kan gaan zoeken naar een ruil motor. En dan maar hopen dat ik het in mag bouwen.. want .... moet cheappy. En de diagnose was correct nietwaar. Dus buiten dat je je bus hebt laten slopen bij de specialist, ga je los op diegene die het juist had om mee te beginnen.
Vertrouwen moet je hebben. Ga lekker naar de dealer. Ben benieuwd of dat bevalt. Ohh wacht...
Leuke reactie voor Freds :huilen en lekker lomp kort door de bocht wat betreft de feiten
Hallo mannen. Even wat nuanceren hier. En ik zal de namen van de bedrijven niet vermelden.
De diagnose was onjuist: na constatering van het compressie verlies heeft de Dieselservice ook de verstuivers nog getest vanmorgen. Die waren allemaal in orde. Dus ik was €450 kwijt geweest omdat de eerste diagnose erg door de bocht was. De verstuivers zijn niet het euvel.
Mijn vraag was vervolgens of ik daar naartoe mocht met de t4 omdat hij nog open stond bij de dieselservice, waarbij ik dan meteen op zoek zou gaan naar een vervangende motor. Daarop heeft de garage mij gevraagd wat de diagnose was bij de dieselservice. Die was zoals hierboven. Daarop werd heel kortaf gereageerd, dat men niet in discussie ging met mij over de diagnose (Wat ik helemaal niet vroeg) En meteen toegevoegd dat ik alleen welkom was met de bus als er direct een motor bij was en anders niet. Zo is het gegaan en ik was erg teleurgesteld in zijn houding (nog los van of het redelijk is wat ik verwachtte) want de afgelopen jaren heb ik alles daar laten doen, ook diverse dure reparaties.
Op basis hiervan heb ik in overleg met de diesel service besloten de t4 weer dicht te laten maken, zodat ik in ieder geval weg kon rijden (vandaag) en op zoek naar een oplossing.
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk :driveT4
Plaats reactie