Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Remmen...

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 881
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Remmen...

Bericht door powerpiep »

Dag mensen.
Ik weet het even niet meer, mijn bus remt niet goed en ik vind het probleem niet.
Symptomen:
Ik rijd 70km/uur en duw hard op de pedaal, deze zakt mee tot een normaal punt. De bus remt redelijk en blokkeerd 1 of 2 wielen heel even.
Aangezien mijn bus geen abs heeft en op all terrains staat zou ie toch meer moeten blokkeren (deed ie vroeger wel).
Als ik dan nog eens hard rem is de remkracht ongeveer gehalveerd, bij een derde en vierde keer is mijn pedaal hard (lijkt ofdat het vacuum op is).

Na een paar honderd meter rijden kan ik weer 1 keer doorremmen.

Wat ik al heb vervangen:
-rembekrachtiger (1x met een gebruikte, nu een nieuwe)
-hoofdremcilinder
-vacuumleiding (ook al 2x)
-Vacuumpomp (1x gebruikte, nu een nieuwe)
--remvloeistof is ook helemaal vervangen.
-alle blokken zijn nieuw
-schijven zijn nog geen 20.000km oud

Rara.. zou het in de remleidingen/klauwen kunnen zitten?
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3211
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Remmen...

Bericht door J vd Pal »

Kan heel goed in de klauwen zitten. Zeker bij de achterklauwen wil het handremmechanisme vast gaan zitten. Zo had ik pas één remblokje achter dat op was terwijl de andere nog zgan waren. Verstelmechanisme zat vast en had de hele tijd het remblokje tegen de schijf gedrukt.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 881
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: Remmen...

Bericht door powerpiep »

J vd Pal schreef: 01 nov 2019, 11:14 Kan heel goed in de klauwen zitten. Zeker bij de achterklauwen wil het handremmechanisme vast gaan zitten. Zo had ik pas één remblokje achter dat op was terwijl de andere nog zgan waren. Verstelmechanisme zat vast en had de hele tijd het remblokje tegen de schijf gedrukt.
Ik had inderdaad ook een paar geleidingspinnen die vast zaten achter, die heb ik alle 4 zuiver gemaakt en vervangen, de handrem doet het perfect.

Ik dacht als volgende stap de voorste klauwen te reviseren/vervangen.

De achterste remmen doen toch niet heel erg mee door de remkrachtverdeler (Die mooi los is). Ik denk echt dat het van voor iets moet zijn.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Remmen...

Bericht door RoelandZ »

Ik zou hem ergens op de remmentestbank zetten. Dat is wat gerichter zoeken
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: Remmen...

Bericht door STEGMA »

+1, en als je m verhoogt hebt is de remdrukregelaar daar op aangepast? Groet Pyr
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 881
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: Remmen...

Bericht door powerpiep »

Remdrukregelaar is afgesteld op de huidige hoogte, bij de keuring is het ook geen probleem geweest, omdat ze daar maar max 2 x remmen...

Wat kan ik ontdekken op de testbank?
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Remmen...

Bericht door limburger »

powerpiep schreef: 01 nov 2019, 16:56
Wat kan ik ontdekken op de testbank?
of een eventueel probleem voor of achter en links of rechts zit, dat voel je zelf niet of nauwelijks met rijden.

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
hangover
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 feb 2019, 14:06
Locatie: Driebergen

Re: Remmen...

Bericht door hangover »

Had laatst een 'vacuüm lek'. Moest harder trappen dan normaal en bij meteen de tweede en derde keer remmen was de remvertraging dusdanig dat ik door het rode licht heen ging :politie .
Wat je goed merkte was dat als je een paar keer pompen de remkracht weg was, maar als je dan het rempedaal vast hielt de remkracht weer terug kwam omdat er weer meer vacuüm opgebouwd werd.
Was ergens slangetje los onder het koelwaterexpansievat.
Afbeelding 2002 T4 LWB Syncro AXL :T44EVER
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 881
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: Remmen...

Bericht door powerpiep »

Ik heb de hoofdvacuumslang vervangen, ook de aftakkingen al eens afgedopt, dus dan is er alleen de hoofdslang nog, ik ga dit weekend eens een testbank zoeken.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Plaats reactie