Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 2,5L BENZINE

vragen over de T4
Plaats reactie
Marksmans
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2019, 18:12

T4 2,5L BENZINE

Bericht door Marksmans »

Ik heb een 2,5L syncro benzine uit 93 hij heeft altijd goed gereden en in 1x begon ie te stotteren en zwarte rook. Nu is bijna alles al vervangen tot bijna alle sensoren aan toe en nu start hij zelfs niet meer. Wie heeft hier ervaring mee en of tips. Wat het zou kunnen zijn nog

Alvast bedankt
Mark
RRider
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jan 2013, 20:12
Locatie: Vijfhuizen

Re: T4 2,5L BENZINE

Bericht door RRider »

Hallo Marksman,

Het lijkt erop dat je een lang verhaal beknopt hebt geschreven. En als er veel gedaan is aan de motor, dan kan het nog wel eens een onoverzichtelijke situatie zijn geworden. Ik ga graag de uitdaging aan, maar ik heb wel wat informatie nodig:
-wanneer is het oorspronkelijke probleem ontstaan?
-Is er iets door iemand gediagnosticeerd?
-Was de bus nog wel rijdbaar?
-Wat is er allemaal precies (en in welke volgorde, door wie) vervangen?

Eventueel kan ik je diagnosehulp aanbieden via de PM.
Marksmans
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2019, 18:12

Re: T4 2,5L BENZINE

Bericht door Marksmans »

:driveT5 er is niks gediagnosticeerd door een monteur ik heb gekeken op bardi's list dus eerst bougies verdeler kap en rotor vervangen het probleem bleef. Het is een tijdje terug onstaan toen hij tijdens het rijden begon te stotteren en in 1x uitviel zwarte rook en ook ruikend naar benzine. Daarna lambdasonde vervangen, en de twee sensoren op de koelvloeistof slang, zit nu nog te wachten op een andere potentiometer en inlaatlucht temparatuur , ook heb ik ondertussen de luchtslangentjes vervangen aangezien deze een beetje poreus waren. Eergister starte die nog in het begin liep ie goed echter na een minuutje weer stotteren en zwarte rook, bougies ook zwart en lijkt te veel benzine te krijgen.
Marksmans
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2019, 18:12

Re: T4 2,5L BENZINE

Bericht door Marksmans »

RRider, ik heb je een pb gestuurd

Groeten
Mark
RRider
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jan 2013, 20:12
Locatie: Vijfhuizen

Re: T4 2,5L BENZINE

Bericht door RRider »

Hallo Mark,

Vanaf het beeldscherm kunnen het twee dingen zijn, olie of een overschot aan benzine.
Laten we er nu even vanuit gaan dat het gaat om een overschot benzine.

Het gaat hier om een singlepoint injectie, dus een enkele injector. Ik zou zo beginnen:

-Kijk of er benzine uitkomt (indien mogelijk) op het moment dat je de auto op contact zet. Het zou namelijk kunnen zijn dat de injector continu wordt aangestuurd. Indien je dit niet kunt bekijken, zou je dit met een multimeter kunnen controleren.
-Indien dit niet het geval is, zou je kunnen kijken of de motor goed loopt op remmenreiniger (nadat je de 5 cilinders hebt doorgelucht).
-Je zou kunnen kijken of de motor start met het vacuumslangetje losgekoppeld.
-Je zou kunnen kijken of de motor start met de stekker van de gaskleppositiesensor losgekoppeld.

Ik heb verder nog meer trucjes, maar die pas ik graag zelf toe (niet dat het geheim is, maar het werkt soms gewoon beter als ik de bus voor me heb).
Marksmans
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2019, 18:12

Re: T4 2,5L BENZINE

Bericht door Marksmans »

RRider, net geprobeert te starten doet niks alleen de verstuiver moet ik nog nakijken maar dan moet ik heel de boben kant gaan afbouwen maar als ik hem probeer te starten ruik je de benzine via de uitlaat. Ik denk dat het wel een projectje gaat worden 🙄🤔
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: T4 2,5L BENZINE

Bericht door Peter 887 »

Injector vast in de openstand ?
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
RRider
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jan 2013, 20:12
Locatie: Vijfhuizen

Re: T4 2,5L BENZINE

Bericht door RRider »

Zodra je bij de stekker komt, kun je in elk geval meten of de injector continu wordt aangestuurd.
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: T4 2,5L BENZINE

Bericht door Harry62 »

Veel voorkomend probleem bij VW van deze bouwjaren zijn de bobine met bougiekabels, en de koudestart omloop.
Koudestart omloop kun je reinigen en eventueel weer gebruiken maar bobine en kabels kun je alleen vervangen.
Veel zwarte rook duid wel op teveel benzine
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
Bas_Caravelle
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 okt 2018, 16:50
Locatie: Huizen N-H

Re: T4 2,5L BENZINE

Bericht door Bas_Caravelle »

Beste,

Heb ik ook gehad met mijn 93’er. Mapsensor in de rekeneenheid vervangen!

Zit in de rekeneenheid, kan je zelf vervangen.

Veel voorkomend probleem bij de 2,5 benzine. Bij mijn huidige ook reeds vervangen.

Gr Bas
Nu in bezit:
Vw T4 2.5 81kW Kombi, ex - :T4politie

Bezat ooit:
Vw T2 1.6 Westfalia Berlin
Vw T4 2.5 Multivan Syncro
Vw T4 2.5 Tdi LWB Caravelle
Plaats reactie