Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 verlagen om de gemeente te slim af te zijn

vragen over de T4
rrmwessels
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 aug 2012, 22:39

Re: T4 verlagen om de gemeente te slim af te zijn

Bericht door rrmwessels »

Hmm daar had ik nog niet over nagedacht dat ze 5.6 ook tegen me konden gebruiken. Ik dacht dat 5.6 er voor was om de mogelijkheid te scheppen om juist een (vaak grote) camper bij het huis te mogen parkeren.
Ik vraag me af of het mogelijk is dat ze dat doen omdat ik niemand ermee tot last ben zou zijn zodra ik onder de 2.40 uit kom. Dan zou het enige verschil met een ander busje zijn dat ik een kwarttarief betaal ipv grijs kenteken.
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 881
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: T4 verlagen om de gemeente te slim af te zijn

Bericht door powerpiep »

Misschien automatisch regelbare bandenspanning, na het parkeren laat je de lucht uit je banden...
Samen met een beetje verlaging zou het misschien haalbaar zijn.
Hoe hoog staat ie nu op zn wielen?
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: T4 verlagen om de gemeente te slim af te zijn

Bericht door odorf »

Het hoeft niet per sé een klagende buurtbewoner te zijn. Onze Stadsbeheerdertjes kunnen daar ook eigenhandig op controleren. Kunnen ze laten zien dat ze heel hard aan het werk zijn geweest met het handhaven van de Apv.

Bij ons is een ondernemer met een Crafter. Parkeert hem bewust niet voor de huizen maar altijd aan de kade. Maar is ook al aangeschreven, ik geloof omdat het hekje van zijn imperiaal net te hoog is. :bonk

Succes met het vinden van een goede oplossing!
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: T4 verlagen om de gemeente te slim af te zijn

Bericht door busbart »

tja, als je mensen de kans geeft hun eigen kleine koningsrijkje te vormen... krijgen ze gelijk zo'n klein snorretje :nuts

jammer zeg zo'n gezever!
Groet, Bart
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4455
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: T4 verlagen om de gemeente te slim af te zijn

Bericht door Henk-1 »

Ik vind het verhaal echt bizar.
Ik ging gelijk verhuizen.

Hier in het hoge noorden van NL heb je niet van die kinderachtige regels.
Of ze zullen misschien wel bestaan , maar we hebben allemaal meer ruimte om ons huis.

Er zijn steeds meer westelingen die naar het noorden verhuizen.
En ze zeggen allemaal dat ze nooit meer terug gaan.
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: T4 verlagen om de gemeente te slim af te zijn

Bericht door Hanssyncro »

rrmwessels schreef: 22 nov 2019, 16:30 Het speelt in de gemeente Rotterdam en volgens de APV mag een voertuig niet hoger zijn dan 2.4m....
Hij is op dit moment 2.53m en dan heb ik het dakraam er al afgetrokken.

Mag geen enkele auto die hoogte hebben of geld dit voor kampeervoertuigen? Is er geen groep op facebook bijvoorbeeld, waar meerdere camperaars ook wonend in Rotterdam hier tips over kunnen geven hoe zij dit aanpakken? De VW bus is nl al niet zo heel groot en ik vraag me dan af hoe die grote koelkasten dat dan doen en misschien kun je van hun de tip krijgen.

Dacht dat het alleen ging dat je niet langer dan 3 dagen op 1 plek geparkeerd mocht staan met je camper in bepaalde gemeentes...want dat is een kwestie van een rondje omrijden of auto verplaatsen en dan is er niks aan de hand.
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 verlagen om de gemeente te slim af te zijn

Bericht door Pascal-141 »

Als Belg vind ik dat wel een rare NL regel , dat je met een bestelbusje niet in een stad mag parkeren . Dat is toch discriminatie ? Moeten al die busjes dan buiten de stad ergens gaan parkeren ? Dus je laat je busje dan maar ergens (meer afgelegen en onbewaakt) achter , en hoopt dan maar dat je spullen er nog inliggen als je terugkomt ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
de_koen
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 okt 2013, 16:03

Re: T4 verlagen om de gemeente te slim af te zijn

Bericht door de_koen »

Pascal-141 schreef: 02 dec 2019, 10:18 Als Belg vind ik dat wel een rare NL regel , dat je met een bestelbusje niet in een stad mag parkeren . Dat is toch discriminatie ? Moeten al die busjes dan buiten de stad ergens gaan parkeren ? Dus je laat je busje dan maar ergens (meer afgelegen en onbewaakt) achter , en hoopt dan maar dat je spullen er nog inliggen als je terugkomt ?
In Belgie mag je op veel plaatsen ook niet parkeren met een busje . De blauwe parkeerborden met een auto op zijn parkeerplaatsen voor personenvoertuigen, dus niet voor lichte vrachten. Dit is oa zo in Mechelen, Antwerpen,...
mdw
Berichten: 203
Lid geworden op: 10 okt 2012, 09:53
Locatie: Kempen, Belgie

Re: T4 verlagen om de gemeente te slim af te zijn

Bericht door mdw »

de_koen schreef: 02 dec 2019, 12:41 In Belgie mag je op veel plaatsen ook niet parkeren met een busje . De blauwe parkeerborden met een auto op zijn parkeerplaatsen voor personenvoertuigen, dus niet voor lichte vrachten. Dit is oa zo in Mechelen, Antwerpen,...
Dat kan wel zijn, maar een busje is niet persé lichte vracht. Ik ga overal staan waar personenauto's ook mogen staan.
T4 2.5 tdi 102pk california 1997
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33764
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 verlagen om de gemeente te slim af te zijn

Bericht door Multivan Generation »

jan2009 schreef: 02 dec 2019, 15:35 Veel te koud daar in het Noorden.
:winter
En daar werd door het RIVM ook gevraagd om niet je houtkachel op te stoken afgelopen weekend :zwaai
Dus Henk, dikke trui aangedaan? :gekte

https://www.rivm.nl/stookalert
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 02 dec 2019, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: T4 verlagen om de gemeente te slim af te zijn

Bericht door busbart »

Pfft ze kunnen en konden mij de pot op als ze zoiets vragen, houtstook is m'n enige verwarming! dan ga ik wel bij die lui logeren, willen ze natuurlijk ook niet... tja, krijg je met van die domme regeltjes opstellen!
Groet, Bart
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: T4 verlagen om de gemeente te slim af te zijn

Bericht door busbart »

hier gaan er gewoon hele eiken door hoor!
Pellets, Pfft veel te klein! en geen stroom, geen warmte! dat risiko loop ik niet.
Groet, Bart
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 verlagen om de gemeente te slim af te zijn

Bericht door Pascal-141 »

de_koen schreef: 02 dec 2019, 12:41
Pascal-141 schreef: 02 dec 2019, 10:18 Als Belg vind ik dat wel een rare NL regel , dat je met een bestelbusje niet in een stad mag parkeren . Dat is toch discriminatie ? Moeten al die busjes dan buiten de stad ergens gaan parkeren ? Dus je laat je busje dan maar ergens (meer afgelegen en onbewaakt) achter , en hoopt dan maar dat je spullen er nog inliggen als je terugkomt ?
In Belgie mag je op veel plaatsen ook niet parkeren met een busje . De blauwe parkeerborden met een auto op zijn parkeerplaatsen voor personenvoertuigen, dus niet voor lichte vrachten. Dit is oa zo in Mechelen, Antwerpen,...
Zo veel plaatsen zullen dat niet zijn , ik rijd al dik 20 jaar met alleen maar vw busjes en heb nog nooit een parkeerbeperking gehad , of nog nooit een parkeerboete gehad om die reden (wel al om andere redenen) . En ook het verkeersbord E9b (welke jij bedoeld) kom ik zelden tegen . :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
rrmwessels
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 aug 2012, 22:39

Re: T4 verlagen om de gemeente te slim af te zijn

Bericht door rrmwessels »

De regel van de 3 dagen die ik ook geopperd heb tijdens de hoorzitting met de bezwaarschriftencommissie was volgens de woordvoerder alleen van toepassing als regel 5.8 van de APV niet aangehaald is. Dwz ik ben in overtreding omdat ik hoger ben dan 2.4m en niet omdat ik langer sta dan 3 dagen.
Hieruit kun je dus concluderen dat je met een voertuig hoger dan 2.4m niet mag staan, dus campers ook niet.

De commissie buigt zich er nog over....
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4770
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 verlagen om de gemeente te slim af te zijn

Bericht door Hanz »

rrmwessels schreef: 22 nov 2019, 17:51 Ze baseren zich op artikel 5.8 eerste lid onder a van de APV Rotterdam 2012....
Dat artikel luidt:
"Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6
meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter, te parkeren:
a. op een door het college met het oog op de bescherming van het uiterlijk aanzien van de
gemeente aangewezen plaats;"


Kan de gemeente aantonen dat jouw parkeerplaats door het college is aangewezen met het oog op bescherming van het uiterlijk aanzien? Is daar een besluit van gepubliceerd?
Zo nee, dan is dit artikel op jouw situatie wellicht helemaal niet van toepassing.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie