Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 verlagen om de gemeente te slim af te zijn

vragen over de T4
busbart

Re: T4 verlagen om de gemeente te slim af te zijn

Bericht door busbart »

hier gaan er gewoon hele eiken door hoor!
Pellets, Pfft veel te klein! en geen stroom, geen warmte! dat risiko loop ik niet.
Groet, Bart

Pascal-141

Bericht door Pascal-141 »

de_koen schreef:
ma dec 02, 2019 12:41
Pascal-141 schreef:
ma dec 02, 2019 10:18
Als Belg vind ik dat wel een rare NL regel , dat je met een bestelbusje niet in een stad mag parkeren . Dat is toch discriminatie ? Moeten al die busjes dan buiten de stad ergens gaan parkeren ? Dus je laat je busje dan maar ergens (meer afgelegen en onbewaakt) achter , en hoopt dan maar dat je spullen er nog inliggen als je terugkomt ?
In Belgie mag je op veel plaatsen ook niet parkeren met een busje . De blauwe parkeerborden met een auto op zijn parkeerplaatsen voor personenvoertuigen, dus niet voor lichte vrachten. Dit is oa zo in Mechelen, Antwerpen,...
Zo veel plaatsen zullen dat niet zijn , ik rijd al dik 20 jaar met alleen maar vw busjes en heb nog nooit een parkeerbeperking gehad , of nog nooit een parkeerboete gehad om die reden (wel al om andere redenen) . En ook het verkeersbord E9b (welke jij bedoeld) kom ik zelden tegen . :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
VW Crafter (model 2019)

rrmwessels

Bericht door rrmwessels »

De regel van de 3 dagen die ik ook geopperd heb tijdens de hoorzitting met de bezwaarschriftencommissie was volgens de woordvoerder alleen van toepassing als regel 5.8 van de APV niet aangehaald is. Dwz ik ben in overtreding omdat ik hoger ben dan 2.4m en niet omdat ik langer sta dan 3 dagen.
Hieruit kun je dus concluderen dat je met een voertuig hoger dan 2.4m niet mag staan, dus campers ook niet.

De commissie buigt zich er nog over....

Hanz

Bericht door Hanz »

rrmwessels schreef:
vr nov 22, 2019 17:51
Ze baseren zich op artikel 5.8 eerste lid onder a van de APV Rotterdam 2012....
Dat artikel luidt:
"Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6
meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter, te parkeren:
a. op een door het college met het oog op de bescherming van het uiterlijk aanzien van de
gemeente aangewezen plaats;"

Kan de gemeente aantonen dat jouw parkeerplaats door het college is aangewezen met het oog op bescherming van het uiterlijk aanzien? Is daar een besluit van gepubliceerd?
Zo nee, dan is dit artikel op jouw situatie wellicht helemaal niet van toepassing.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Als een beëdigd ambtenaar ambtenaar dit vindt, dan is het zo..
Heb ook met zo iets te maken gehad..

Even terugkomende op de initiële vraag: In mijn ogen is het niet mogelijk om je bus lager als 2 meter 40 te krijgen alsmede aan je andere "eis" van een lage prijs te kunnen voldoen.
Of je haalt het hoogdak er af en zet er een klapdak op.
Ik zou alleen in zo'n oude auto niet zoveel geld meer investeren, puur om "je gelijk" te halen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

bvddobb

Bericht door bvddobb »

Multivan Generation schreef:
wo dec 04, 2019 15:25
Ik zou alleen in zo'n oude auto niet zoveel geld meer investeren, puur om "je gelijk" te halen.
Zeker, want zelfs als je hem zo aanpast dat je geen 'groot voertuig' (langer dan 6m en/of hoger dan 2,40m), dan ben je nog een 'recreatievoertuig' en ga je tegen de 3-dagenbeperking aanlopen, waar de evt. klagende buurtgenoot of de rancuneuze BOA dan weer op kan terugvallen...

Zo'n strijd kent uiteindelijk alleen verliezers. Zoals al eerder gezegd: het is waarschijnlijk verstandiger uit te zoeken wie nu precies welk bezwaar heeft, en of je daar in overleg wat aan kan doen. Waarschijnlijk elders parkeren...

J vd Pal

Bericht door J vd Pal »

Ik kwam op het Camperforum een verwijzing naar deze https://www.zwiebelfam.nl/apv-en-het-parkeerverbod/ pagina tegen. Misschien heb je er wat aan.
Groeten

Jasper

2002 California Event ACV Reflex Silver

rrmwessels

Update uit Rotterdam,

Ik heb bericht van de bezwaarschriftencommissie ontvangen en rara de dwangsom was terecht.
Volgens hun ben ik in overtreding van de hoogte en artikel dat je met een camper 3dagen mag staan maakt daar geen uitzondering op. Conclusie is dat geen enkele camper (hoger dan 2.4m) savonds of in weekenden in de deelgemeenten Feijenoord/Charlois en IJsselmonde mogen staan! De rest van de aanwijsbesluiten heb ik Nog niet ingekeken, er is mm geen doorkomen aan.

Het feit dat er ook borden staan voor vrachtwagens en bussen met heel andere tijden en zonder weekend verbod dacht de commissie dat die er misschien stonden voor buitenlandse chauffeurs die de APV niet konden lezen! Hoezo discriminatie?

Anyway op naar de rechtbank!

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

rrmwessels schreef:
wo feb 05, 2020 20:51

Anyway op naar de rechtbank!
Weet je zeker dat je die kosten wilt gaan maken, voor een oude bus,
puur om je mogelijke principiële gelijk te halen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

rrmwessels

Het gaat mij niet zozeer om mijn gelijk te halen, maar meer om mijn camper normaal te kunnen gebruiken. Moet je voorstellen dat je in het weekend je camper niet mag parkeren bij je huis..... Je moet dus je spullen in laden en gelijk wegwezen, idem voor het uitladen.

rrmwessels

Oh ja en door de week mag je overdag wel staan, maar om 18:00 moet je weg zijn...
Lekker handig.

Herman1945

Bericht door Herman1945 »

11 voor is natuurlijk makkelijk om laag te draaien met de reactiearmen in comb. met wat minder dikkere banden.
Achter, wat kortere veren van een ander automerk, ook in comb. met bandjes,en last but least, wat stoeptegels als "ballast",eigen grond en buiten gemeentegrens is natuurlijk bullshit.

Plaats reactie