Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Help schade!

vragen over de T4
Drekes
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 mei 2016, 21:32

Re: Help schade!

Bericht door Drekes »

Schade is op euro 6800 gezet, de dagwaarde op 9000..

:muur :muur :muur

Wat een ellende... Ons arme campertje
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Help schade!

Bericht door RoelandZ »

Geld incasseren, nieuwe raam laten plaatsen en bumper hoekje vervangen. De functionaliteit van de camper is dan niet veranderd. :ikrij

Deze sticker erop plakken :lach
Bijlagen
369FCA08-6629-492C-A1DA-FD4AFBA4643B.jpeg
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3231
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Help schade!

Bericht door J vd Pal »

Gelukkig niet total loss. Voor dat geld kan je hem vast laten maken.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Drekes
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 mei 2016, 21:32

Re: Help schade!

Bericht door Drekes »

Ligt eraan wat je ervoor betaald hebt en wat ie “eigenlijk” waard is uiteraard, de 9000 klinkt leuk maar ze staan te koop voor 12000 en technisch is deze piekfijn in orde. Daarnaast krijg ik natuurlijk niet het schadebedrag maar het verschil tussen de dagwaarde en de restwaarde en dan is het bedrag iets meer dan euro 4000,- Dat maakt de rekensom dan wel weer wat anders...

Groet!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Help schade!

Bericht door Multivan Generation »

Drekes schreef: 13 dec 2019, 18:16 Ligt eraan wat je ervoor betaald hebt en wat ie “eigenlijk” waard is uiteraard, de 9000 klinkt leuk maar ze staan te koop voor 12000 en technisch is deze piekfijn in orde.
Een vraagprijs is natuurlijk geen verkoopprijs he. :zwaai
Eigenlijk vind ik die 9000 euro al hoog aan de prijs voor een 27 jaar oude bus met een oude diesel aan boord.
En technisch piekfijn in orde? Nou ik zag de eerste foto nog even terug en moest toen wel even grinniken..

Er zit misschien ook emotionele waarde in, maar daar heeft een verzekeringsmaatschappij natuurlijk geen boodschap aan. Is misschien hard maar helaas wel realistisch.

Veel sterkte en succes met je afwegingen.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RRider
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jan 2013, 20:12
Locatie: Vijfhuizen

Re: Help schade!

Bericht door RRider »

Beste Drekes,

Het feit dat de schade getaxeerd is op 6800 euro betekent niet dat het alleen voor 6800 euro gerepareerd kan worden.
Ik denk dat er meerdere Weetjewellers zijn die het met mij eens zijn dat het voor 3000 euro ook zou moeten kunnen.

Even de feiten op een rij, laat me weten als iets niet klopt:

-je hebt de camper naar een schadeherstelbedrijf gebracht, en het verhaal uitgelegd
-De schade is door de schadehersteller, samen met een verzekeringsinspecteur, getaxeerd op 6800 euro.
-Jij verwacht 4000 euro te krijgen, waarmee je (een deel van) het schadeherstel kunt bekostigen
-Het schadeherstel kost dus 6800 euro wanneer je de wagen bij dat bedrijf laat repareren

Je kunt ook als volgt handelen:
-vraag de schadehersteller of je die 4000 euro op je rekening gestort kunt krijgen. Vaak betaal je dan 10% voor de medewerking van het schadebedrijf. Dan krijg je dus 3600 euro op je rekening.
-Je kunt op zoek gaan naar een schadehersteller die voor een lagere prijs jouw camper wilt repareren. Mijns inziens zou je met 3000 euro al een heel eind komen. Hoe denken andere Weetjewellers hierover?
Drekes
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 mei 2016, 21:32

Re: Help schade!

Bericht door Drekes »

Technisch als in motorisch, elektra en al het andere aan boord. Buiten zijn er zeker de aandachtspunten, echter camper wordt ook flink gebruikt en staat altijd buiten en heeft zn sporen verdiend... daarnaast is 12000 de vraagprijs inderdaad, dus een vraagprijs van 9800 is redelijk voor deze camper (historie >12 jaar bekend) en technisch (motorisch, onderstel, roest onder auto etc) perfect.

Daarnaast is het idd zo dat dagwaarde - restwaarde (opkoopwaarde) = wat wordt uitbetaald dus zeg de 4000.

Dus die kun je idd uitbetalen en andere garage zoeken en doortuffen...

Het is maar materiaal, we komen mooi weg...

Moraal van het verhaal: taxeren van de camper moeten we allemaal! 😀

Groet
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Help schade!

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef: 13 dec 2019, 18:35
Eigenlijk vind ik die 9000 euro al hoog aan de prijs voor een 27 jaar oude bus met een oude diesel aan boord.


Groeten Peter
Ik vind die 9000eur eigenlijk niet zo veel , voor een T4 Westfalia .
En , zakken in waarde doen ze (nog)niet hoor . Het is nog steeds verbazend hoe hoog die prijzen blijven. Dan heb ik het wel over de Westfalia's , en Multivans , niet over de basis Transporter .
Zelfs de nog veel oudere T3 , die blijft maar stijgen in waarde (tot zelfs vér boven de T4), ondanks milieuzone's enz.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Ilja1974
Berichten: 143
Lid geworden op: 21 aug 2018, 15:31

Re: Help schade!

Bericht door Ilja1974 »

Ik neem aan dat je de bus naar een schadehersteller hebt gebracht waar je vertrouwen in hebt?
Natuurlijk kun je allemaal dingen bedenken om er wat aan over te houden maar het hoofddoel is toch dat het busje goed gerepareerd wordt?
Laat je hem bij een schade herstelbedrijf repareren dan heb je ook garantie.
Daarna zou ik wel meteen een taxatie laten uitvoeren.
Dat je de bonnen van de reparatie kunt overleggen zou daar ook nog eens invloed op kunnen hebben.
Maar dat weet ik niet zeker.
Drekes
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 mei 2016, 21:32

Re: Help schade!

Bericht door Drekes »

Jazeker, dit is een degelijke schadehersteller, bekend in de regio en zelf al 3 autos naartoe gebracht (allemaal aangereden stilstaand in parkeervak :nuts , krijg je in een grote stad.

Ik heb twee beunhazen gevraagd en die vragen 1500 a 2500 :zwaai

Dus als iemand een tip heeft waar ik m degelijk kan laten maken en voor de eerder genoemde 3000, kom maar door 😀
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Help schade!

Bericht door Harry 341 »

RRider schreef: 13 dec 2019, 18:42 Beste Drekes,

Het feit dat de schade getaxeerd is op 6800 euro betekent niet dat het alleen voor 6800 euro gerepareerd kan worden.
Ik denk dat er meerdere Weetjewellers zijn die het met mij eens zijn dat het voor 3000 euro ook zou moeten kunnen.

Even de feiten op een rij, laat me weten als iets niet klopt:

-je hebt de camper naar een schadeherstelbedrijf gebracht, en het verhaal uitgelegd
-De schade is door de schadehersteller, samen met een verzekeringsinspecteur, getaxeerd op 6800 euro.
-Jij verwacht 4000 euro te krijgen, waarmee je (een deel van) het schadeherstel kunt bekostigen
-Het schadeherstel kost dus 6800 euro wanneer je de wagen bij dat bedrijf laat repareren

Je kunt ook als volgt handelen:
-vraag de schadehersteller of je die 4000 euro op je rekening gestort kunt krijgen. Vaak betaal je dan 10% voor de medewerking van het schadebedrijf. Dan krijg je dus 3600 euro op je rekening.
-Je kunt op zoek gaan naar een schadehersteller die voor een lagere prijs jouw camper wilt repareren. Mijns inziens zou je met 3000 euro al een heel eind komen. Hoe denken andere Weetjewellers hierover?
De taxatie kosten zijn max 75 euro,die 10 % regeling is er niet meer...zou wel lekker zijn voor de garage..hoe hoger de schade hoe hoger de taxatiekosten...die tijd is voorbij...proberen ze het toch? Dan even je verzekering bellen... :zwaai
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie