Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Heeft een T4 een cruise control verklikkerlampje?

vragen over de T4
Plaats reactie
pwhooftman

Heeft een T4 een cruise control verklikkerlampje?

Bericht door pwhooftman »

Hallo allen,

Ik heb een cruise control geïnstalleerd volgens deze beschrijving http://www.eldiape.com/cruisecontrol/cruisecontrol.htm

Dat is prima verlopen (na ruzie met de goedkope chinese vag-kkl kabel, en de spaghetti achter de zekeringenkast) en het werkt in één keer, maar nog een klein vraagje: hoort er ergens een indicatielampje te gaan branden bij ingeschakelde cruise control?

Multivan Generation
Contacteer:

Re: Heeft een T4 een cruise control verklikkerlampje?

Bericht door Multivan Generation »

Niet bij een T4,
wel bij latere modellen.
Mooi dat het gelukt is.
Was de beschreven handleiding goed genoeg, of vond je dat er nog iets onduidelijk was?
Want dan kan ik hem eventueel nog aanpassen. :knipoog

Groetjes en geniet van je nieuwe optie :toppie

Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

pwhooftman

Re: Heeft een T4 een cruise control verklikkerlampje?

Bericht door pwhooftman »

Hoi Peter,

- bij mij veranderden bij het intrappen van de koppeling, rem en gaspedaal niet de bits in het derde meetwaardenvakje, maar het tweede vakje (ik gebruikte VCDS Lite 1.2)
- ik las elders dat je in het Componentvakje kunt zien of de cruisecontrol is geactiveerd, dan komt er een G voor 000SG (zoals ook te zien in je screenshot waar je Mass Block 08 aanklikt)
- Ik begreep niet wat je bedoelde met "Vervolgens links beneden aan de stuurkolom de bijgeleverde kabelboom netjes in de nieuwe cruisecontrol hendel prikken. Als je dit doet voordat je de nieuwe hendel wat dieper plaatst, dan is dit gemakkelijker ;-) ", maar dat kan komen omdat er al een stukje kabelboom aan de hendel zat. Het was dus een kwestie van de extra kabelboom aan deze kabelboom koppelen en langs de stuurkolom naar beneden voeren.
- Het was inderdaad flink zoeken naar de stekker achter de zekeringenkast. De vermelding dat de kabel vanaf het schutbord relatief kort was, 20 cm, hielp zeker. De kabel kwam bij mij achter de vloermat door het schutbord heen, dus ik kon niet zoeken naar een doorvoer met 4 draden, dat maakte het moeilijker om hem te vinden.

Maar dit zijn slechts details, je beschrijving is duidelijk en hielp enorm.

Plaats reactie